Gå til innhold

Kan folk slutte å ta inn fremmede katter i eget hjem bare fordi katten er kosete?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med mindre katten ser tydelig syk, ustelt eller tynn ut så har den helt sikkert et hjem. 

Det er vanlig at katter kan komme bort til fremmede for å kose. Det er også vanlig at de spiser som ulver dersom du mater de. Dette betyr ikke at den er hjemløs. 

Bare fordi den er kosete, maler og kommer bort til deg så er den ikke hjemløs. Og bare fordi det er litt kaldt ute så trenger du ikke ta den inn. 

Anonymkode: 74ac1...69c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Men om du mistenker at en katt er hjemløs, så legg den heller ut på facebook. Husk at mange hjemløse katter ser ok ut både mtp vekt og pelskvalitet. 

Anonymkode: 86c38...ad8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt bryter seg omtrent inn til folk og de finner han i sofaen, under dynen i sengen, under sofaen og på teppet.

Han kommer seg inn vinduer og dører som har en glipe, og smisker seg til mat.

Anonymkode: 1a876...ef6

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine sier ho har gitt opp nabo katter. Ho har selv 2 stk. Bor i 2.etasje og der klatrer nabokatter opp på verandaen hennes og legger seg der, pluss de presser seg inn via soveroms vinduet. Som ho sier ho kaster de ut, og 10 mun så er de på plass igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at om kattene går løse ute uten tilsyn må det være lov å ta dem inn og gi mat og kos. Det er en del av pakken du aksepterer når du velger å ha utekatt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strilamann skrev (5 minutter siden):

Tenker at om kattene går løse ute uten tilsyn må det være lov å ta dem inn og gi mat og kos. Det er en del av pakken du aksepterer når du velger å ha utekatt.

Nei!

Anonymkode: 24b3b...652

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det om det er for kaldt. Og om de ikke er chippet eller sterilisert

Anonymkode: 4b396...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mitt problem at du har skaffet deg et husdyr som går inn hos meg. I mitt hjem bestemmer jeg.

Har en katt i nabolaget som kommer inn til meg. Den får tunfisk, fisk, reker eller middagsrester hver gang. Veldig koselig.

Anonymkode: 6f50d...0e9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke mitt problem at du har skaffet deg et husdyr som går inn hos meg. I mitt hjem bestemmer jeg.

Har en katt i nabolaget som kommer inn til meg. Den får tunfisk, fisk, reker eller middagsrester hver gang. Veldig koselig.

Hadde du gjort dette med min katt hadde du drept han. Veldig koselig ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig.

Våre katter står ofte på facebook og folk som lurer på hvem det er sine, og de "lusker rundt huset" De er katter! Utekatter! 

Anonymkode: 3617a...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske kjedelig å ikke kunne lufte eller ha altandøra stående åpen uten at nabokatten spankulerer inn også. 

Anonymkode: 64f4d...f6e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri kommet til å matet noens katt. Ikke kost med dem heller. Nei takk. 

Anonymkode: 85e6f...276

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min katt bryter seg omtrent inn til folk og de finner han i sofaen, under dynen i sengen, under sofaen og på teppet.

Han kommer seg inn vinduer og dører som har en glipe, og smisker seg til mat.

Anonymkode: 1a876...ef6

Velkommen på besøk hit altså. 😂😍 Er så koselig med dyr. Har opplevd at en katt i nabolaget kom seg inn hos oss i barndommen, og den lå til min overraskelse under dyna mi på gutterommet.

Anonymkode: 36c71...03a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med mindre katten ser tydelig syk, ustelt eller tynn ut så har den helt sikkert et hjem. 

Det er vanlig at katter kan komme bort til fremmede for å kose. Det er også vanlig at de spiser som ulver dersom du mater de. Dette betyr ikke at den er hjemløs. 

Bare fordi den er kosete, maler og kommer bort til deg så er den ikke hjemløs. Og bare fordi det er litt kaldt ute så trenger du ikke ta den inn. 

Anonymkode: 74ac1...69c

Kan jo være det er katten som går inn sjølv, 

Anonymkode: e7608...4ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre stykk "ikke-min-katt". De kommer bare rett inn så snart det er noe som står åpent. Spiser av tørrforet (har to stykk "min-katt"), og finner seg en myk seng et sted. Får ikke gjort så mye med det. 

Anonymkode: ac4fe...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjør det om det er for kaldt. Og om de ikke er chippet eller sterilisert

Anonymkode: 4b396...3f9

Hvordan i alle dager vet du om en hunkatt er chippet og kastrert? 

Anonymkode: ac4fe...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde du gjort dette med min katt hadde du drept han. Veldig koselig ja.

Da får han holde seg inne hos deg eller læres opp til å ikke gå inn hos fremmede.

Hadde du latt barnet ditt gå fritt og inn til fremmede i nabolaget også? Nei. Så hvorfor lar du en katt gjøre det?

Er katten din allergisk så er det ditt ansvar å passe på at han ikke dør.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...