Gå til innhold

Har begynt å se på Friends igjen 30 år etter premieren.

Anbefalte innlegg

Mange gode minner fra barndommen, og alt det dramaet med Ross og Rachel er jo godt i gang. Herregud for en bitch Rachel egentlig er. Hun er så selvsentrert og hyklersk. Hun fikk i grunnen Ross til å ligge med en annen jente ved å ikke bry seg om hvordan han følte om Mark, Be om en pause (som er ekstremt tvetydig), for så å slippe inn etter at hun ba om en pause. I tillegg skriver hun flere sider om hvor mye feil han angivelig skal ha i følge henne. Hun er så følsom og emosjonell overfor alt at det bare er irriterende. Hun ber Ross om å ikke date søsteren sin, men hun synes det er greit med faren til Ross? Ærlig talt, hun er bare en kjerring og det faktum at folk fortsatt gir henne sympati gjør meg så forbanna

Anonymkode: f9b26...f65

• Nyttig 1

Fortsetter under...

Ross var jo ekstremt eiesyk og stolte ikke på Rachel overhodet, han gikk jo helt bananas av sjalusi. Skjønner godt Rachel ble irritert. Man kan vel heller aldri "få" noen til å ligge med noen andre, det var 100 % Ross sitt ansvar.

Men jeg synes Rachel overdrev da hun klikka fordi Ross hadde ligget med noen andre, de hadde jo slått opp. Helt naturlig reaksjon fra Ross' side å gjøre noe sånt i en krise. 

Anonymkode: 8f76d...64e

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 6 måneder senere...

Har også begynt å se den igjen uten å ha sett på sikkert 20 år. Noe som har skjedd er at jeg elsker Joey nå. Likte han ikke før, og nå liker jeg også Monica litt mindre. Hun var favoritten min når jeg var ung. Ross har jeg aldri likt, og samme nå. Phoebe og Rachel er også samme, litt mæh. Men for å si det sånn, Jennifer Aniston digger jeg. Og hele verden ville jo ha hennes hår. 😅 alle gikk til frisøren å sa de ville ha samme frisyre som hun. 

Anonymkode: 87061...31f

• Liker 1
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor heter Friends Venner for livet på norsk, hvorfor ikke bare Venner?. Syns Venner for livet høres så dust ut. 

Før i tiden fikk alle filmer og serier tåpelige norske titler, og oversettelsene i tekstingen gikk ofte altfor langt i å fornorske innholdet. Det var ikke uvanlig at Walmart ble oversatt til Rema 1000 – noe som gjorde at mye mistet både mening og kontekst.

Anonymkode: b1a0e...4a2

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 9.30):

Ross var jo ekstremt eiesyk og stolte ikke på Rachel overhodet, han gikk jo helt bananas av sjalusi. Skjønner godt Rachel ble irritert. Man kan vel heller aldri "få" noen til å ligge med noen andre, det var 100 % Ross sitt ansvar.

Men jeg synes Rachel overdrev da hun klikka fordi Ross hadde ligget med noen andre, de hadde jo slått opp. Helt naturlig reaksjon fra Ross' side å gjøre noe sånt i en krise. 

Anonymkode: 8f76d...64e

Gammel tråd men ja ; Ross minte meg om min eks, sjalu og ekstrem. 

Anonymkode: 0e0d0...474

Jeg sliter med å se enkelte episoder av Friends på grunn av karakteren til Ross. Han er så sutrete, usikker og selvutnevnt «snill gutt» at jeg blir ekte irritert. Liker forsåvidt ikke Rachel heller, men hun klarer jeg i det minste å le av, samme med Monica. Elsker Chandler og Joey, ler helt klart mest av de to. Phoebe sin karakter kjøper jeg ikke, den er bare støy. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har også begynt å se den igjen uten å ha sett på sikkert 20 år. Noe som har skjedd er at jeg elsker Joey nå. Likte han ikke før, og nå liker jeg også Monica litt mindre. Hun var favoritten min når jeg var ung. Ross har jeg aldri likt, og samme nå. Phoebe og Rachel er også samme, litt mæh. Men for å si det sånn, Jennifer Aniston digger jeg. Og hele verden ville jo ha hennes hår. 😅 alle gikk til frisøren å sa de ville ha samme frisyre som hun. 

Mange ønsket også  å være Chandler med de sarkastiske kommentarene. . 

Anonymkode: 05719...261

• Liker 3
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ross har jeg aldri likt, og samme nå. 

Slutt å tulle! Ross er den beste! Klart mest komiske! Hvem kan glemme «MY SANDWICH?»

Anonymkode: 0c42d...8d7

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 21.16):

Mange gode minner fra barndommen, og alt det dramaet med Ross og Rachel er jo godt i gang.

Anonymkode: f9b26...f65

En av grunnene til at jeg likte Seinfeld bedre enn Friends. Seinfeld, var ren komedie. Friends var delvis komedie, men også delvis dramaserie rundt Rachel og Ross sitt kjærlighetsliv.  Disse frem og tilbake kjærlighetsforholdene er kjedelig etter min mening.  

• Liker 1
17.11 skrev (23 timer siden):

Jeg sliter med å se enkelte episoder av Friends på grunn av karakteren til Ross. Han er så sutrete, usikker og selvutnevnt «snill gutt» at jeg blir ekte irritert. Liker forsåvidt ikke Rachel heller, men hun klarer jeg i det minste å le av, samme med Monica. Elsker Chandler og Joey, ler helt klart mest av de to. Phoebe sin karakter kjøper jeg ikke, den er bare støy. 

Synes det er vanskelig å kjøpe Joeys karakter i den siste sesongen. Som i de fleste sitcoms så blir karakterene mer og mer en parodi på seg selv. 

Igjen. Det er ikke Joey i alle sesongene jeg har problem med.  Det er Joey i sesong 10 som er problemet. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Slutt å tulle! Ross er den beste! Klart mest komiske! Hvem kan glemme «MY SANDWICH?»

PIVOT!! 

Anonymkode: dcdd9...91a

• Liker 4
  • Hjerte 2

Mange ønsket også  å være Chandler med de sarkastiske kommentarene. . 

Min store helt og forbilde 💙

Er ingen som slår Chandler synes jeg. Han har alltid vært min favoritt 🤩

Anonymkode: 404c8...644

• Liker 2
  • Hjerte 2
Annonse

Noe med hele karakteren hans. Så kontrollerende og skal liksom være den smarte i gjengen, men så er han så dum. Så needed. Er utro, masete. Hele we were on a break greia, sier Rachel sitt navn I bryllupet, leverer ikke inn skilsmisse papir fordi han ikke vil skilles, Marcel- greia. Nei, syns ikke han er så veldig morsom. Selvfølgelig var jo et par greier morsomme men nei. Ikke min smak. 

AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 20.38):

Rachel er også samme, litt mæh. Men for å si det sånn, Jennifer Aniston digger jeg. Og hele verden ville jo ha hennes hår. 😅 alle gikk til frisøren å sa de ville ha samme frisyre som hun. 

Minner meg om da Monica fikk Dudley Moore-frisyre 😄

d7f29b3b-3fe5-448e-a940-60163a72d0b1_tex

Anonymkode: 54dd0...97a

• Liker 2

Og hele episoden "the one when no one is ready" eller noe sånt. Hvor han bare maser på ALLE om å kle på seg fordi HAN har en tid å passe. Sykt ego. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...