AnonymBruker Skrevet 1. november #1 Del Skrevet 1. november Skal snart i gang med et behandlingsopplegg i spesialisthelsetjenesten. Det er langvarig, to ganger i uka (ikke hele dagen) i ca 30uker. Vil bare rådføre meg litt før jeg må informere sjefen. Hvordan løser vi dette? Har så lite lyst til å bli sykemeldt.. Anonymkode: 6ba4e...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #2 Del Skrevet 1. november Hvis du har fleksitid/ikke er avhengig av å jobbe et bestemt tidsrom på dagen kan du kanskje ta det igjen, ellers er det vel ingen annen mulighet en sykmelding? Anonymkode: 33636...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 1. november #3 Del Skrevet 1. november (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skal snart i gang med et behandlingsopplegg i spesialisthelsetjenesten. Det er langvarig, to ganger i uka (ikke hele dagen) i ca 30uker. Vil bare rådføre meg litt før jeg må informere sjefen. Hvordan løser vi dette? Har så lite lyst til å bli sykemeldt.. Anonymkode: 6ba4e...1ac Gradert sykemelding er vel det mest fornuftige. Alternativt at du jobber inn den tiden du bruker på behandling. Vil ikke anbefale å jobbe inn. Evt at du får permisjon uten lønn den tiden du er til behandling Endret 1. november av petterm 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Del Skrevet 1. november petterm skrev (1 time siden): Gradert sykemelding er vel det mest fornuftige. Alternativt at du jobber inn den tiden du bruker på behandling. Vil ikke anbefale å jobbe inn. Evt at du får permisjon uten lønn den tiden du er til behandling Har ikke fleksitid. Er det noe fordeler/ulemper ved å velge sykemelding framfor perm? Tror ikke jeg har råd til så mye ulønnet perm egentlig, men om det lønner seg på en måte jeg ikke vet om? For velferdspermisjon er ikke for slike ting som dette? Anonymkode: 6ba4e...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 1. november #5 Del Skrevet 1. november Mener du kan bli sykemeldt til behandling, og at denne ikke skal spise av makstiden din på 52 uker. Men jeg er ikke 100% sikker. Dette bør de som skal behandle deg vite noe om. Lykke til ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #6 Del Skrevet 1. november Du har faktisk ikke engang rett på fri for å gå i behandling. Dette er et av de store hullene i velferdssystemet. Alle vil at kronikere og syke skal jobbe mer, men en har ingen rettigheter som beskytter muligheten til å kombinere jobb og aktiv behandling. De fleste arbeidsgivere strekker seg jo likevel, og forsøker å finne løsninger. Men alternativene er: - veldig snill arbeidsgiver som gir deg fri med lønn - bruke avspaseringstimer eller ferie - ta ulønnet permisjon - gradert sykemelding Anonymkode: dbcb1...c1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #7 Del Skrevet 1. november Ariam skrev (7 minutter siden): Mener du kan bli sykemeldt til behandling, og at denne ikke skal spise av makstiden din på 52 uker. Men jeg er ikke 100% sikker. Dette bør de som skal behandle deg vite noe om. Lykke til ❤️ Ja det er nettopp dette jeg er redd for. Tenk om jeg bruker opp sykemeldingstid på dette, også skjer det noe som gjør at jeg blir sykemeldt videre, så er det liksom rett på aap?😬 ts Anonymkode: 6ba4e...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #8 Del Skrevet 1. november Du kan få sykemelding til behandling inntil 1 dag i uka, ellers gradert sykemelding https://www.nav.no/sykmeldt Anonymkode: b0a2f...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er nettopp dette jeg er redd for. Tenk om jeg bruker opp sykemeldingstid på dette, også skjer det noe som gjør at jeg blir sykemeldt videre, så er det liksom rett på aap?😬 ts Anonymkode: 6ba4e...1ac Du bør høre med fastlegen din om sykemelding for behandlingsdager. Da teller man dager enn at du f.eks er 40% sykemeldt som teller uker. Anonymkode: f8534...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Del Skrevet 1. november Ariam skrev (22 minutter siden): Mener du kan bli sykemeldt til behandling, og at denne ikke skal spise av makstiden din på 52 uker. Men jeg er ikke 100% sikker. Dette bør de som skal behandle deg vite noe om. Lykke til ❤️ Da må dette være noen regler du har oppfunnet, fordi dette spiser av sykemeldingsperioden på 52 uker. Når ts ikke forteller hva dette gjelder er det vanskelig å vurdere. Anonymkode: 2bae1...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #11 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bør høre med fastlegen din om sykemelding for behandlingsdager. Da teller man dager enn at du f.eks er 40% sykemeldt som teller uker. Anonymkode: f8534...b59 Står over her, er max 1 dag i uka man får det. Anonymkode: b0a2f...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da må dette være noen regler du har oppfunnet, fordi dette spiser av sykemeldingsperioden på 52 uker. Når ts ikke forteller hva dette gjelder er det vanskelig å vurdere. Anonymkode: 2bae1...02d Hvorfor er det viktig hva det gjelder? Anonymkode: 6ba4e...1ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 1. november #13 Del Skrevet 1. november Sjekk personal- og permisjonsreglementet der du jobber. Hos oss kan man få fri til nødvendig behandling hvis ikke behandlingen kan legges utenom arbeidstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #14 Del Skrevet 1. november Ariam skrev (1 time siden): Mener du kan bli sykemeldt til behandling, og at denne ikke skal spise av makstiden din på 52 uker. Men jeg er ikke 100% sikker. Dette bør de som skal behandle deg vite noe om. Lykke til ❤️ Det gjelder kun behandling 1 gang i uka. TS skriver at hun har 2 behandlingsdager i uka. jeg har selv behandling i spesialisthelsetjenesten 2 ganger i uka. Jeg har fått time på starten av dagen og kommer sent på jobb de dagene. Jeg har fleksitid så forskyver arbeidstiden disse dagene. Om du ikke kan det er gradert sykemelding en av mulighetene. velferdspermisjon dekker ikke dette, det er og begrenset til et visst antall dager i året. Vi har 10 dager. Anonymkode: 23775...274 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #15 Del Skrevet 1. november Du skal ikke ta permisjon uten lønn når du skal i behandling og du skal ikke tape lønn når du er i et behandlingsopplegg. Om du ikke får fri med lønn av jobb så går du til fastlegen og sykmeldes. Enkelt og greit. Anonymkode: df825...479 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #16 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det viktig hva det gjelder? Anonymkode: 6ba4e...1ac Skal du til lysbehandling for hudsykdom så kan du gretten fungere etterpå, og du kan få timer på tider av dagen som er mulig å tilpasse i forhold til jobb. Skal du til kreftbehandling for eksempel cellegift og stråling så vil de fleste ikke tilbake på jobb og å tilpasse tidspunkter er verre. For å ta noen eksempler. Men når du ikke ser relevansen så bruker ikke jeg mer tid på å svare deg. Anonymkode: 2bae1...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 2. november #17 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ikke fleksitid. Er det noe fordeler/ulemper ved å velge sykemelding framfor perm? Tror ikke jeg har råd til så mye ulønnet perm egentlig, men om det lønner seg på en måte jeg ikke vet om? For velferdspermisjon er ikke for slike ting som dette? Anonymkode: 6ba4e...1ac Hvis det ikke er mulig å kombinere behandling og jobb ved at både du og arbeidsgiver er fleksible så er det bare gradert sykmelding som gjenstår. Hvis du blir langvarig syk før det går 1/2 år etter behandling så er det kun 22 uker igjen før aap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #18 Del Skrevet 2. november Gradert sykemelding, evt forskyving av avrbeidstid. Anonymkode: 1f837...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 2. november #19 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da må dette være noen regler du har oppfunnet, fordi dette spiser av sykemeldingsperioden på 52 uker. Når ts ikke forteller hva dette gjelder er det vanskelig å vurdere. Anonymkode: 2bae1...02d Behandlingsdag spiser ikke av sykmelsingstid på samme måte. Man kan ha behandlingsdag inntil 5 år. Men det krever at hele dagen trengs. Så er nok vanskelig her. Mulig gradert sykmelding er eneste løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #20 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har ikke fleksitid. Er det noe fordeler/ulemper ved å velge sykemelding framfor perm? Tror ikke jeg har råd til så mye ulønnet perm egentlig, men om det lønner seg på en måte jeg ikke vet om? For velferdspermisjon er ikke for slike ting som dette? Anonymkode: 6ba4e...1ac Din arbeidsgiver står fritt il å gi deg perm med lønn, jo. Og det ville en «normalt oppegående» arbeidsgiver gjøre. Så snakk med sjefen. Dersom å gjøre dette i arbeidstiden ikke er aktuelt? Da tar du en tur til legen og snakker om muligheter der. Og etter at du er ferdig så søker du ny jobb. Livet er mye for kort til å arbeide for de mest forferdelige firmaene der ute, når det tross alt finnes firma som velger å oppføre seg noenlunde ok. Anonymkode: 6a23f...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå