AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Hva er viktig å tenke over og å snakke om på forhånd? Anonymkode: 669c2...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Alt. Anonymkode: 65fc3...c24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Økonomi ønsker om barn/ekteskap Bosted (vil den ene ha et ønske om å flytte hjem til gokk feks) Anonymkode: 115cd...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Barn og eventuell barneoppdragelse, økonomi osv. Anonymkode: 00d72...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Økonomi Barn - barneoppdragelse. Giftemål Arv Bosted Husarbeid og andre oppgaver i hjemmet. Anonymkode: 61e05...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Vi hadde ikke direkte pratet om det. Flyttet sammen etter ca 1 uke, hadde kjent hverandre i 4 uker, og hadde felles økonomi fra dag en. Eneste vi diskuterte løpet av første mnd var hva vi skulle gjøre med huset jeg hadde kjøpt ca 2 mnd før vi traff hverandre. Og gårdsbruket mannen hadde kjøpt, og arbeidsopgaver som ville bli der.Giftet oss etter 1 år. Og etter 4 år solgte vi huset mitt fordi det var så vanskelig å følge opp de som leiet og var lei av å masse om at folk skulle betale leia. Så når det ble solgt gikk det overskuddet inn i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Økonomi:: felles eller seperat? Hvordan skal kommunale utgifter og huslån/leie fordeles mellom dere? Hva med mat/dagligvarer? Slå sammen alle abonnement som kan slås sammen (Spotify f.eks!) og sørg for at dere ikke begge to betaler for ting som Netflix Forventninger rundt sosialt og besøk: hvor ofte.ønsker du å ha besøk sammenlignet med ham? Hvordan synes du og han det er å komme hjem til uventet besøk? For mange er dette helt ukomplisert, mens det for andre kan være slitsomt og stressende Fordeling av plikter: hvem skal gjøre hva, hvor ofte, og hvordan? Her har det egentlig bare blitt slik med tiden og vi har sluppet å egentlig diskutere det. Jeg støvsuger, mopper golv, tar daglig småplukk i huset, dusj, do osv. Han tar mer i hagen, hekken, takrenner osv. Samt støvsuger en gang i uka. Han pleier sette på klesvask og henge opp, jeg bretter og legger på plass. Husk at dere er "på lag" og ikke motstandere Dvs finn løsninger sammen, heller enn alltid skulle ha "rett" Hvor mye.tid.forventer dere å tilbringe sammen versus på ulike hobbier/egne venner? Veldig greit å ha en forventningsavklaring rundt dette da noen ønsker mer egentid enn andre Endret 13 timer siden av Lill3My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Økonomi Barn Skriv samboerkontrakt Ha forsikringer i orden Fordeling av plikter Ellers hva man forventer av hverandre i et samboerskap Anonymkode: d2e18...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Vi flyttet sammen når vi var 19, sanne fra vi var 18. Vi hadde ikkje noe prat..men tok felles økonomi med engang. Så tok vi bare tid å bli kjent med hverandre ( i eget sted) jeg mener vi har vært sammen i 20 år nå og vi lærer fortsatt nye ting og vi har forsatt være feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden De store linjene i livet. Vi visste hva vi ønsket når det kom til ekteskap og barn, karriere, og økonomi. At det for begge var viktig å være en familie juridisk og økonomisk. Vi kjente den andres verdier og meninger om sentrale ting i livet. Detaljer tok vi etterhvert, og finner vi fortsatt ut av, 25 år senere. Anonymkode: 515de...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden "Skal du ikke bare flytte inn her da?" "Ja, det kan jeg vel." Anonymkode: 35eeb...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Støtter det nevnte men vil også legge til at jeg syns man må ha vært «oppå hverandre» noen dager i strekk. Og da også hverdag, ikke bare ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå