Gå til innhold

Jordbærplante på balkong om vinteren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Plantet jordbærfrø i vår, kom ingen bær men planter. Plantet i en plastkasse på balkongen. Kan disse tas vare på til neste år, og hvordan?

Har lest at de kan klippes ned, og dekkes til. Men med hva? Plastsekker feks? Vil det ikke råtne?

Anonymkode: a5ac5...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"– Dekk over dem som visner ned om vinteren med et jorddekke av organisk materiale som gammel husdyrgjødsel, hagekompost, bladjord, halm eller komposert bark. Skrap jorddekket av om våren så de nye skuddene kan trenge opp, anbefaler forfatterne av boka Fra frø til frodig hage."

Jeg hentet det her  - https://viivilla.no/hage/blomster-og-planter/beskytt-plantene-mot-vinteren/

Lykke til, jeg skal så jordbær til våren og håper jeg får det til.

Anonymkode: d4cf7...139

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt mye jordbær på terrassen, og det går stort sett bra uten dekke også, litt avhengig av hvor de står og klimasone. Markjordbær derimot tåler alt, de spirer opp gjennom holken 😅

Anonymkode: 958c0...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett så må kassene isoleres rundt, og jorda må ikke være for fuktig når frosten kommer. Da fryser det i stykker.

Anonymkode: 4219d...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fulgte med et høyt "lokk" til kassa. Kan jeg ha det på over vinteren? Dette også i plast.. 

En liknende type som denne https://www.obs.no/bygg-og-hage/hage-og-uterom/fro-og-dyrking/2703453?v=Obs-5905197363981&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwm5e5BhCWARIsANwm06hW6kl-FF8rxL0zKwrUFtaZbAj0TTMwdbxqVtJUlDJ1wYuNgMp-PCcaAhv-EALw_wcB

Anonymkode: a5ac5...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...