AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden EJeg snakker om de kollegaene kommer på jobb med feber og influensa, jamrer seg og lager lyder, hoster og nyser, går så og spiser lunsj med alle og totalt ignorere at de er syke. Er du syk, sitt på egen pult! Hva sier man til leder, hvordan tar man opp problemet? Leder er jo en dårlig leder som ikke sender dem hjem! Hvordan tar man det opp hvor ugreit dette er? (ja det er ugreit, bruk egenmeldingsdager over en lav sko). jeg har nå selv fått helga ødelagt og er sengeliggende, får ikke refundert helgeturen og er veldig klar for å ta dette opp med ledelsen på mandag Anonymkode: 1695b...8cb 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Violetta Skrevet 15 timer siden Populært innlegg #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Takk for at du sprer smitte videre da. Lærte du ingenting av pandemien? 34 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Jobber du på kontor? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Det florerer bakterier uansett i disse dager. Skole, bhg, kollektivtransport og arbeidsplass. Blir ikke hjemme pga litt snørr Anonymkode: ddfef...10b 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Egoistisk Anonymkode: 9596e...226 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Deler din frustrasjon. Anonymkode: 1e27c...94f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det florerer bakterier uansett i disse dager. Skole, bhg, kollektivtransport og arbeidsplass. Blir ikke hjemme pga litt snørr Anonymkode: ddfef...10b Så da er det greit å ødelegge for andre på kontoret? Noen har det generelt tøft og trenger ikke ekstra påkjenninger. jeg personlig har ingen smitte på kollektiv, jeg kjører eller sykler, har en tett krets rundt meg, har ikke barn, går ikke skole, men jeg blir dratt ned av alle kolleger som tenker på seg selv når de er syke. Har utelukkende bare blitt smittet på kontoret de siste årene Anonymkode: 1695b...8cb 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Om du har god håndhygiene og holder litt avstand skal det vel litt til at du blir smittet? Om det er mye sykdom på jobben og du er redd for å bli smittet kan du jo sitte på din egen pult. I det store bildet er det viktigere at folk kommer på jobb enn at du kommer deg på helgetur. Og ja, jeg skjønner frustrasjonen. Jeg blir smittet titt og ofte på jobb i barnehagen, men jeg kan ikke holde avstand til barna som er forkjølet, de må få sitte på fanget, få hjelp med å tørke nesen og kos. Det er sikkert enklere å holde avstand til kollegaene dine. Anonymkode: 6a663...a7e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Jeg jobber i barneskolen og omgås både voksne og barn som hoster og snørrer. Vi opplever jo også barn som blir syke i løpet av dagen, trenger omsorg og må hentes osv. Jeg har tenkt det samme som deg til tider, men samtidig vet jeg jo hva vi står i og at det er ekstremt vanskelig å si at man ikke kommer fordi det blir så mye på andre. Ekstremt vanskelig vurdering. Jeg går jo også på jobb med migrene dersom den ikke er helt invalidiserende, men det er så klart ikke smittsomt. Spysyke og diare er jeg streng på, da holder jeg meg hjemme selv også altså. Jeg skjønner at det er kjipt å bli syk, men som sagt, vi vasser i snørr og hoste daglig, og til å gjøre det er jeg syk ekstremt sjelden. Har for eksempel ikke vært syk på et år nå. Litt snørrete, men ingenting som har påvirket almenntilstanden. Så man MÅ ikke bli syk selv om man går midt i det. Anonymkode: 42bf3...efc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så da er det greit å ødelegge for andre på kontoret? Noen har det generelt tøft og trenger ikke ekstra påkjenninger. jeg personlig har ingen smitte på kollektiv, jeg kjører eller sykler, har en tett krets rundt meg, har ikke barn, går ikke skole, men jeg blir dratt ned av alle kolleger som tenker på seg selv når de er syke. Har utelukkende bare blitt smittet på kontoret de siste årene Anonymkode: 1695b...8cb Deler absolutt din frustrasjon. Andre med snufs og nys klarer ikke ta hensyn, så i vår egoistiske verden er det bare en ting å gjøre, å beskytte seg selv mot andre, hensynsløse, egoistiske menneske. DU må holde deg unna, du må beskytte deg med munnbind og det blir du som må sitte ved pulten og spise lunsj, dessverre. Som alvorlig syk så har jeg brukt munnbind i lang tid, fordi en bagatell av en forkjølelse eller magesjau kan bli min død. Anonymkode: ccd56...146 2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Jeg jobber innen helse og i sommer fikk jeg en heftig luftveisinfeksjon og høy feber. Veldig flaut å være borte fra jobb. Mistet sommerbonusen på 8000kr og fikk heller ikke sykepenger fordi jeg hadde et lite opphold på 14 dager mellom 2 oppdrag (er vikar). Det er en vanskelig problemstilling dette med sykdom, men jeg mener bestemt at man ikke bør gå på jobb med feber. Kan smitte sårbare mennesker. Men skjønner at enkelte går på jobb syke om de risikerer å tape så mye som jeg gjorde. Anonymkode: 63204...7db 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Jeg går på jobbe hvis jeg snørrer, har vondt i halsen eller hoster litt. Når jeg har feber, har jeg behov for å være hjemme. Anonymkode: f7fd3...395 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Ts her. Takk for perspektiver. Jeg skjønner man må holde avstand selv, men jeg ser ikke helt for meg den samtalen med sjefen; «jeg flytter på hjemmekontor fordi jeg mener de andre som er syk kan smitte meg», eller «jeg spiser på pulten min resten av måneden fordi de syke kollegene ikke viser hensyn», uten å høres ut som en raring. Jeg synes jo at det er 100% de syke må vise respekt og sitte på egen pult. samtidig syns jeg dette er noe leder må regulere. Men hvordan tar man opp med leder at man syns det er ugreit ? Anonymkode: 1695b...8cb 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Selvfølgelig holder du deg hjemme med aktiv sykdom. Din brødhue. Feber er bokstavelig talt kroppen som slåss mot infeksjon, dette syntes du er moro å spre utover? Lær deg litt om empati 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg går på jobbe hvis jeg snørrer, har vondt i halsen eller hoster litt. Når jeg har feber, har jeg behov for å være hjemme. Anonymkode: f7fd3...395 Jeg forstår, man tenker jo at det ikke er så farlig og dette klarer man. men, din snørr og halsvondt kan resultere i dine kolleger sin feber og lungebetennelse. Noen er mer mottakelig enn andre Anonymkode: 1695b...8cb 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har alltid irritert meg over de som går på jobb syke og tror de er en helt. Da snakker jeg om min type kontorjobb, på et sted hvor alle er på fastlønn og ingen teller egenmeldinger eller sykedager, og hvor du enkelt kan gjøre jobben din hjemmefra. Det er en ting som har vært bra med pandemien, før var ikke hjemmekontor en greie, men nå er det mer eller mindre full flex hos oss. Så jeg er alltid hjemme når jeg er syk, og jeg opplever at andre også er flinke til det. Anonymkode: 22dc9...b4e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tenker en godt kan ta litt hensyn og i hvert fall droppe kantinen og holde litt avstand. Har en «free seating» i åpent kontorlandskap, så setter en seg i et hjørne, og har med seg matpakke. Eventuelt fått en kollega til å hente lunsj i kantinen om en har det inkludert. Jeg hadde med glede hjulpet en kollega som tok såpass hensyn. Jeg hadde nok vært litt ydmyk med sjefen, og spurt litt rundt angående retningslinjene. Gjerne sagt at jeg selv var blitt smittet på jobb, og hvor dumt det er om en hel avdeling må bli hjemme fordi én ikke ble hjemme. Spørre om det er mulighet for hjemmekontor for både syke og de som vil slippe å bli syke. Tipper jobben ønsker det skal være høy terskel for egenmelding, men heller ikke ønsker en hel avdeling syke, så mulig de kan prøve å tilpasse. Jeg skjønner godt frustrasjonen. Jeg tåler lite selv, og er en av dem som trenger at folk tar hensyn til. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Takk for perspektiver. Jeg skjønner man må holde avstand selv, men jeg ser ikke helt for meg den samtalen med sjefen; «jeg flytter på hjemmekontor fordi jeg mener de andre som er syk kan smitte meg», eller «jeg spiser på pulten min resten av måneden fordi de syke kollegene ikke viser hensyn», uten å høres ut som en raring. Jeg synes jo at det er 100% de syke må vise respekt og sitte på egen pult. samtidig syns jeg dette er noe leder må regulere. Men hvordan tar man opp med leder at man syns det er ugreit ? Anonymkode: 1695b...8cb Jeg glemte jo å svare på spørsmålet.. Det er jo bare å ta opp at det blir flere sykedager når syke kommer på kontoret. Hos oss kommer det ofte info om influensasesong, hygiene, mulighet for vaksiner etc. Det er jo ingenting i veien for at leder kan si eller poste på intranett at nå er influensa/forkjølelsesesong i gang, slik unngår du smitte, host i abluen, husk å vaske henda blablabla og hold deg hjemme om du har mye symptomer elns. Kan sikkert finne noe på nett og printe ut og henge på dassen. Men noen av de som føler de er en helt når de kommer på jobb, eller føler at de "må" på jobb, trenger å høre sjefen si at det ikke bare er ok med hjemmekontor, det er fint om de kan ta det når de er litt på felgen men friske nok til å jobbe. Anonymkode: 22dc9...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden Større problem med de som «må holde seg hjemme» støtt. Bare de nyser eller kjenner et snev av hodepine/mageknip/kvalme eller hva de nå skylder på. Anonymkode: cdba5...6a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå