AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #1 Del Skrevet 1. november 2024 Her i kommunen lurer to barnehager å byttene ansatte av hverandre pga bemanningsproblemer. Jeg har snart 3 barnehagebarn, og er stadig på ting der en ansatt fra nabobarnehagen også er. Hun har referert til seg selv som "har et dårlig temperament", mener at folk som ikke gir babyene sine skjerm er hysteriske, for hennes 6 måneder gamle datter elsker skjerm, og synes det er veldig lett å ha barn (selv om det er hennes første). Og, det er sikkert lett å ha barn hvis man ikke gjør noe særlig med dem, slik hun ser ut til å gjøre med sitt, da dette barnet har et omtrent fullstendig flatt bakhode. Jeg stoler rett og slett ikke på at denne ansatte gjør det noe bedre med andres barn, og har ikke lyst til at hun skal passe noen av mine, om barnehagen begynner å byttelåne ansatte. Vi har allerede én med "dårlig temperament", skjermglad og lite villig til å gjøre noe ut av dagen med barna. Jeg vil ikke ha enda en slik... hva ville dere tenkt? Anonymkode: b2a75...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #2 Del Skrevet 1. november 2024 Ingenting , forskjell på jobb og hjemme Anonymkode: 465ac...bc0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg tenker jeg er glad jeg ikke bor på et knøttlite sted med kun to barnehager, og folk baksnakker hodeformen på små babyer. Anonymkode: 83d09...ecc 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Del Skrevet 1. november 2024 Det er det du får for 3500 kr i måneden. Anonymkode: 417f1...b85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #5 Del Skrevet 1. november 2024 Det er lett å få jobb i barnehage og du ville antagelig bli sjokkert over mange ansatte hvis du kjente dem privat. Dette får du ikke endret så lenge yrket forblir lavtlønnet med lave kompetansekrav. I jobben min møter jeg en del foreldre som har mistet omsorgen for egne barn. Det er fascinerende hvor ofte NAV tenker arbeidspraksis i barnehage er helt forenlig med det. Anonymkode: d29d9...ff2 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Her i kommunen lurer to barnehager å byttene ansatte av hverandre pga bemanningsproblemer. Jeg har snart 3 barnehagebarn, og er stadig på ting der en ansatt fra nabobarnehagen også er. Hun har referert til seg selv som "har et dårlig temperament", mener at folk som ikke gir babyene sine skjerm er hysteriske, for hennes 6 måneder gamle datter elsker skjerm, og synes det er veldig lett å ha barn (selv om det er hennes første). Og, det er sikkert lett å ha barn hvis man ikke gjør noe særlig med dem, slik hun ser ut til å gjøre med sitt, da dette barnet har et omtrent fullstendig flatt bakhode. Jeg stoler rett og slett ikke på at denne ansatte gjør det noe bedre med andres barn, og har ikke lyst til at hun skal passe noen av mine, om barnehagen begynner å byttelåne ansatte. Vi har allerede én med "dårlig temperament", skjermglad og lite villig til å gjøre noe ut av dagen med barna. Jeg vil ikke ha enda en slik... hva ville dere tenkt? Anonymkode: b2a75...405 Kan ditt barn få sitte på skjerm mens det er i barnehagen? Kan ditt barn få flatt bakhode av å være i barnehagen dersom den ansatte er der? Er det tilfelle, bør ikke barnet ditt gå i barnehagen. Hvis ikke, er ikke dette et problem. Anonymkode: 9ba73...176 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #7 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan ditt barn få sitte på skjerm mens det er i barnehagen? Kan ditt barn få flatt bakhode av å være i barnehagen dersom den ansatte er der? Er det tilfelle, bør ikke barnet ditt gå i barnehagen. Hvis ikke, er ikke dette et problem. Anonymkode: 9ba73...176 Ja, til det første: de har skjerm, men noen ansatte velger å gå ut med barna, mens andre setter de foran skjerm. Det flate hodet på eget barn vitner om hvor mye oppmerksomhet det får, for denne damamener hun gjør en fantastisk jobb selv, selv om hun er mye sint på en BABY...! Så hvis hun ikke er jævelig mye bedre på jobb så lurer jeg på om jeg sier ifra om henne hvis hun har noe som helst å gjøre med barna mine. Anonymkode: b2a75...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #8 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingenting , forskjell på jobb og hjemme Anonymkode: 465ac...bc0 Ja, men i dette tilfellet dreier både jobb og hjemme seg om små barn, og denne ansatte er veldig høy på seg selv og mener hun kan mye, og så lite som jeg kjenner henne så vitner alt om det motsatte. Anonymkode: b2a75...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #9 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker jeg er glad jeg ikke bor på et knøttlite sted med kun to barnehager, og folk baksnakker hodeformen på små babyer. Anonymkode: 83d09...ecc Jeg håper noen på helsestasjonen bekymrer seg om det, for den hodeformen får barn som bare blir liggende på ryggen mesteparten av dagen. Kan være omsorgssvikt. Anonymkode: b2a75...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #10 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er lett å få jobb i barnehage og du ville antagelig bli sjokkert over mange ansatte hvis du kjente dem privat. Dette får du ikke endret så lenge yrket forblir lavtlønnet med lave kompetansekrav. I jobben min møter jeg en del foreldre som har mistet omsorgen for egne barn. Det er fascinerende hvor ofte NAV tenker arbeidspraksis i barnehage er helt forenlig med det. Anonymkode: d29d9...ff2 Nei det dr ikke lett Anonymkode: 465ac...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #11 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg håper noen på helsestasjonen bekymrer seg om det, for den hodeformen får barn som bare blir liggende på ryggen mesteparten av dagen. Kan være omsorgssvikt. Anonymkode: b2a75...405 Kan være annet også🙄 Anonymkode: 465ac...bc0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #12 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men i dette tilfellet dreier både jobb og hjemme seg om små barn, og denne ansatte er veldig høy på seg selv og mener hun kan mye, og så lite som jeg kjenner henne så vitner alt om det motsatte. Anonymkode: b2a75...405 Vel du om det Anonymkode: 465ac...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #13 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er lett å få jobb i barnehage og du ville antagelig bli sjokkert over mange ansatte hvis du kjente dem privat. Dette får du ikke endret så lenge yrket forblir lavtlønnet med lave kompetansekrav. I jobben min møter jeg en del foreldre som har mistet omsorgen for egne barn. Det er fascinerende hvor ofte NAV tenker arbeidspraksis i barnehage er helt forenlig med det. Anonymkode: d29d9...ff2 Jeg bryr meg lite om hva ansatte finner på privat, men denne her var bare så jævliig stolt over at hun er så fantastisk mamma, og driter i Helsedirektoratets anbefalinger, og blir sint på babyen sin, "haha!". Og så de holdningene om at hun vet så godt hvordan håndtere baby, og har ikke engang fått med seg hvordan barnet hennes ser ut. Skulle være forbudt med plass i barnehager hvis barna har blitt tatt fra en. Anonymkode: b2a75...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #14 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan være annet også🙄 Anonymkode: 465ac...bc0 Hvis en baby har helt flatt bakhode så skyldes det for mye ryggtid, akkurat det er ikke noe å lure på. Anonymkode: f9dec...c06 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #15 Del Skrevet 1. november 2024 Hun har en seks måneder gammel baby og jobber samtidig? I så fall er det vel noen andre som lar babyen ligge på ryggen og se på skjerm til hodet blir flatt...? Anonymkode: 988bf...eff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #16 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis en baby har helt flatt bakhode så skyldes det for mye ryggtid, akkurat det er ikke noe å lure på. Anonymkode: f9dec...c06 Jo det kan være aner som gjør det Anonymkode: 465ac...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #17 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo det kan være aner som gjør det Anonymkode: 465ac...bc0 Andre som gjør det? Da må man jo som forelder gjøre noe med det. Anonymkode: f9dec...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #18 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun har en seks måneder gammel baby og jobber samtidig? I så fall er det vel noen andre som lar babyen ligge på ryggen og se på skjerm til hodet blir flatt...? Anonymkode: 988bf...eff Nei, hun er i permisjon - er jo nettopp hvorfor jeg møter henne overalt. Anonymkode: b2a75...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 1. november 2024 #19 Del Skrevet 1. november 2024 Det er lite man kan gjøre når man bor på et lite sted dessverre. Du kan ikke som forelder gå inn å diktere hvem av de ansatte som kan være med ditt barn. Men du kan løfte opp en sak i su hvis det er mye skjerm i barnehagen som ikke er en del av opplæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #20 Del Skrevet 1. november 2024 atropos skrev (17 minutter siden): Det er lite man kan gjøre når man bor på et lite sted dessverre. Du kan ikke som forelder gå inn å diktere hvem av de ansatte som kan være med ditt barn. Men du kan løfte opp en sak i su hvis det er mye skjerm i barnehagen som ikke er en del av opplæring. Har valgt å gjøre det en gang tidligere, etter at eldste ebarnet begynte, og rett og slett foreslått at barna trenger ikke se musikkvideoen til sangen de hører på. Det er forskjellen på om barna danser sammen eller står som en gjeng små zombier og stirrer i skjermen på de stygge PuddingTV-videoene. Det ble heldigvis hørt. Jeg liker barnehagen barna går i, og de fleste ansatte i nabobarnehagen er også flinke og veldig hyggelige... men det finnes 1-2 personer i hver av dem som jeg ikke hadde mislikt å miste. Anonymkode: b2a75...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå