Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2002 #1 Del Skrevet 16. november 2002 Inspirert av at Vinga har fått seg tørketrommel , vil jeg bare kommer med noen tips angående bruk: Klær slites av å bli tørket i trommel, i langt større grad enn av å bli vasket i vaskemaskin. Selv tørker jeg bare tøy det ikke er så farlig med i trommel, f eks sengetøy, håndkler, sokker osv. Tøy tåler ikke noe høyere temperatur i trommel enn det gjør i vaskemaskinen, så les nøye på vaskeanvisningen før du stapper trommelen full Les også på vaskemaskinen om plagget i det hele tatt tåler trommeltørking. Ull skal f eks ikke tørkes i trommel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. november 2002 #2 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har alltid hatt trommel jeg. Fra jeg var ganske liten har vi hatt tørketrommel hjemme. En ting jeg har lært meg er: Sjekk vaskelappen i plagget FØR du kjøper. Jeg kjøper sjelden klær som ikke kan tørkes i trommel. Unntaket er jo "penklær". Hos oss går vel minst 90% av vasken i trommelen etterpå. Jeans får en god runde i trommelen og henges siden opp. Da blir de ikke krøllete og stive, som de ofte blir av å lufttørke. Dessuten er det jo forskjellige tromler også da. Vår har eget "ull-program" og et "skåne-program". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 16. november 2002 #3 Del Skrevet 16. november 2002 He he he! Jeg bruker heller litt ekstra penger på nye bluser og gensere enn å måtte henge stua full av tøy hver dag... Men takk for tipsene, kanskje noen som ikke vet dette fra før får nytte av de (Har hatt trommel før, så jeg vet åssen den brukes, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 16. november 2002 #4 Del Skrevet 16. november 2002 Bruker tørketrommel på handuker og sengetøy....men som regel henger jeg opp klærne på stativ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2002 #5 Del Skrevet 16. november 2002 Da jeg foretrekker å slite klærne mine selv henger jeg dem alltid til tørk. Tørketrommelen kan jeg faktisk bare gi bort da den bare står å tar opp plass. En annen ting er tøymykner; jeg gleder meg til den dagen vi får en tøymykner som lukter Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 16. november 2002 #6 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har ikke tørketrommel - og det finnes ingen tymyknerduft som slår duften av rent og utendørs soltørket tøy. Hvis man ikke bor i byen antar jeg... Arbeidsklærne mine tørkes i tørketrommel på jobben hvis ikke annet er spesifisert - og gud hjelpe meg som de krymper i tørketrommelen kontra regulær hengetørk. (det har jeg nemlig forsket på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. november 2002 #7 Del Skrevet 16. november 2002 Men når man bor i byen.. og eneste plass til å henge opp tøy til tørking er nettopp i stua... da er trommelen god å ha. Kleestativ i et hjørne av spisestua/pc-pommet det har vi konstant, og for tiden også ett der vi med tiden skal få et kjøkkenbord, men til sengtøy, håndklær og "denne buksa vil jeg gjerne bruke i kveld" så er trommel fint. Veldig fint. Vår skiller mellom tørkeprogrammer for de klærna som kan vaske på bomull, og mildere tørkeprogrammer for de klærna som er vasket på syntetsk (eller altså mer følsomme klær) og det går helt fint. Men undertøy og sokker, det putter jeg aldri i trommel! Mamma gjorde det da vi først fikk trommel for mange år siden hjemme... og vist så hang alle sokkene og slang rundt foten. Strikk tåler dårlig tørketrommel! Men trommel er en fin ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Burga Skrevet 19. november 2002 #8 Del Skrevet 19. november 2002 Inspirert av at Vinga har fått seg tørketrommel , vil jeg bare kommer med noen tips angående bruk: Klær slites av å bli tørket i trommel, i langt større grad enn av å bli vasket i vaskemaskin. Selv tørker jeg bare tøy det ikke er så farlig med i trommel, f eks sengetøy, håndkler, sokker osv. Tøy tåler ikke noe høyere temperatur i trommel enn det gjør i vaskemaskinen, så les nøye på vaskeanvisningen før du stapper trommelen full Les også på vaskemaskinen om plagget i det hele tatt tåler trommeltørking. Ull skal f eks ikke tørkes i trommel. Hei Det du sier er ikke helt sant, min datter bobledress fra cubus størrelse 1,5 år som skal kjøres i tørketrommel etter vask hvis den skal vere vannavstøtende, den kanvaskes på førtigrader men kan tørkes på maks varme i tørketrommelen, jeg har ikke gjort det fordi jeg ikke vil slite på den og jeg syns ikke det har vert så farlig med det vannavstøtende på en så liten dress. Det riktige er og se på merkingen der står det hvor høy temperatur det tåler, ull skal ikke tørkes i trommel hvis det ikke er et program der for det og det ikke følger med en eske kurv som man monterer inni der som tøyet ligger stille i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Burga Skrevet 22. november 2002 #9 Del Skrevet 22. november 2002 Hei inlegget mitt i denne tråden ble ikke registret Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. november 2002 #10 Del Skrevet 29. november 2002 Synes tørketrommelen bruker så vannvittig mye strøm, så jeg prøver å ikke bruke den noe særlig! Men om jeg bruker den så blir det til håndduker og sengetøy..det blir så mykt av det.. også er det sånn antikrøll funksjon på den så klærne blir slette og fine etter litt tromling! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #11 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg bruker trommel på stort sett all 60 graders vask, det inkluderer truser og sokker. (aldri vært et problem, derimot synes jeg sokkene er mer behagelige etter tromling). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå