Kail Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Hei. Jeg har vært lenge i min nåværende jobb. Liten bedrift, gangavstand til der jeg bor. Mye av grunnen til at jeg har vært her så lenge skyldes tidligere daglig leder, som så at vi ikke kunne holde følge med de store konkurrentene på lønn og isteden fokuserte på trivsel og goder. Men hun er gått av med pensjon, og vi har fått en ny leder som viderefører politikken på lønn men kjører en motkurspolitikk på goder og trivsel. Så vi sitter i jobb men lavere lønn en normalt, liten trivsel og ingen goder. På tide å bytte jobb. Men det er veldig lenge siden jeg har gjort det. Så jeg lurer på noen ting. Når jeg skal ha en attest, er det vanlig å be tidligere leder om å skrive den heller en nåværende? Tror ikke jobb byttet blir tatt så godt opp hos nåværende og tidligere leder var leder mye lengre. Hva er ståa med datamaskinen på jobb? Har mye arbeidsmateriell etc som aldri har vært lagret på fellesen og som jeg kunne tenke meg å slette. Hvordan er reglene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden En attest fra nåværende jobb må nåværende leder skrive. Tidligere leder er ikke ansatt lengre, så dennes attest vil ikke bli tatt alvorlig. Men du kan bruke tidligere leder for referanse. Ting du ikke har lagret på fellesen: Er det ting som du egentlig skulle ha lagret der, så ville jeg ha gjort det nå. Om ikke så er det jo ren sabotasje. Om det er ting som du har laget/bruker, men som ingen andre i bedriften ser nytte i, så er det jo bare å rydde/slette der. Anonymkode: 754b2...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kail Skrevet 18 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En attest fra nåværende jobb må nåværende leder skrive. Tidligere leder er ikke ansatt lengre, så dennes attest vil ikke bli tatt alvorlig. Men du kan bruke tidligere leder for referanse. Ting du ikke har lagret på fellesen: Er det ting som du egentlig skulle ha lagret der, så ville jeg ha gjort det nå. Om ikke så er det jo ren sabotasje. Om det er ting som du har laget/bruker, men som ingen andre i bedriften ser nytte i, så er det jo bare å rydde/slette der. Anonymkode: 754b2...d13 I utgangspunktet er det ting jeg har både laget og bruker selv. som ingen andre ser nytten i. Tror imidlertid det siste kan endre seg når jeg er dratt. Etter hvert vil de nok se nytten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå