Gå til innhold

"Bygge noen andres drøm" instakontoer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som er drittlei av nettverksmarkedsføring eller hva det kalles, pyramidespill og salg av tomme kurs og lovnader om "jobbe hjemmefra"? 

Hvis alle skal bygge sin egen drøm om å gå hjemme og gjøre ingenting for samfunnet, er det egentlig en drøm verdt å bygge eller er det latskap?

Å bygge noen andres drøm aka å være ansatt er jo også å bidra til verdiskaping i et moderne samfunn, jeg føler at ved å være butikkansatt, sykepleier, ingeniør eller regnskapsfører gjør man en mye større verdiskapende innsats og det er mye mer ærbødighet i å bygge den "drømmen til noen andre" enn sin egen om å ..gjøre ingenting?

Anonymkode: 67387...40d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! 

Irriterer meg også at de (fleste) som driver med dette, er så hemmelighetsfull om hva denne "drømmejobben" faktisk går ut på.

Bare en masse innlegg om økonomisk frihet, tid til barna, jobbe kun 2 timer om dagen, 100.000 i månedslønn, bla bla... 

MEN HVA ER DET DE SELGER? HVOR KOMMER PENGENE FRA?

For å få vite denne fantastiske "hemmelige" oppskriften på suksess må man registrere seg med mail adresse. Ble så nysgjerrig at jeg gjorde det for litt siden og skummet gjennom en video.

Videoen handlet om et kurs (sikkert kalt master business class eller noe annet svada, husker ikke...). De var veldig opptatt av at dette IKKE var pyramide og at man ikke trengte mase på venner og familie.

Kurset de selger skal lære deg hvordan du også kan lage en instagram profil kliss lik tusenvis av andre. Kostet ikke mye for selve kurset, så jeg forsto fremdeles ikke hvor inntekten kommer fra? 

Etter å ha brukt alt for lang tid på å spole meg gjennom videoer og Google, fant jeg ut at de selger maskiner som filtrerer vann! Dette kommer på ingen måte frem i de instagram kontoene jeg har sett som pusher dette. 

Anonymkode: c7b3e...226

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt latterlig. Vedder på mange av de enten er hjemme i permisjon, går på nav eller lyver om at de ikke har en jobb utenom. Det er en markedsføring som er helt i grenseland som retter seg mot småbarnsforeldre i tidsklemma som allerede sikkert føler på at de har det for travelt og ville hatt mer tid hjemme.

Anonymkode: 12d75...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Også merker jeg at det irriterer ekstra at de kaller seg "Digitale markedsførere" sånn helt uten videre, kun basert på dette online kurset de selger (som de forøvrig ikke har laget selv, men kjøpt og nå selger videre). Jeg leker selv med tanken på å studere og ta en bachelor i Digital markedsføring og ledelse, og her sitter de og bare kaller seg det. 

Anonymkode: 15711...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen av disse kontoene som ikke selger produkter og slikt, men mener at de har knekt koden for å bli stor på sosiale medier eller er konger på å finne god passiv inntekt. Et eksempel kan være dropshipping på Etsy med t-skjortedesign som bare skurer og går uten at du trenger å gjøre noe annet enn å svare på henvendelser. Det kan jo virke fristende.

Det som er paradoksalt er at de åpenbart ikke tjener nok på dette selv hvis de måtte ty til å bli kursselger. Hadde ideen og kunnskapen deres vært så fantastisk hadde de ikke trengt å selge kurs. Så hvorfor skal jeg kjøpe et kurs av noen som ikke selv klarer å leve av inntekten av sin egen ide?

Anonymkode: 1ea31...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det som er paradoksalt er at de åpenbart ikke tjener nok på dette selv hvis de måtte ty til å bli kursselger. Hadde ideen og kunnskapen deres vært så fantastisk hadde de ikke trengt å selge kurs. Så hvorfor skal jeg kjøpe et kurs av noen som ikke selv klarer å leve av inntekten av sin egen ide?

Ingen stiller heller spørsmålstegn til dette med Master Resell Rights. Hvorfor skal en skaper av et så fantastisk inntektsbringende kurs velge å selge det med rettigheten til at den som kjøper det kan videreselge det som sitt eget? Denne personen gir altså bort egne inntektsmuligheter for å være snill mot disse «businesskvinnene» som drømmer om et liv som rik, hjemmeværende? 

Anonymkode: 12d75...825

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser mest på at en del av disse her som selger kurs om å lykkes i sosiale medier har så få følgere, og veldig like likes og annen interaksjon med innleggene. Da tenker jeg at de driver falsk markedsføring 😅

Anonymkode: 77490...4b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her 

Godt å høre vi er flere. Vet om flere av disse som påstår det er big business men har 70 følgere og går på Nav, så da er det vel ikke SÅ lukrativt. Men har man et genuint ønske om å hjelpe folk som enkelte av disse hevder, kan de ikke ta seg en jobb i et omsorgsyrke feks hvor en daglig hjelper, er samfunnsnyttig og bidrar til samfunnsøkonomien? Neida her skal det være frihet og fritid, aka latskap. 

Anonymkode: 67387...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...