AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #1 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg har vært inne i leiligheten min i 8 dager nå bortsett fra en pliktoppmøte. Jeg er nylig singel etter langt forhold har på en måte endt opp isolert. Har null lyst til noe. Mennesker forteller meg at jeg skal leve livet nå og kommer med ideer om å reise til alle verdens kanter gå ut på byen etc. Jeg har bare ingen lyst eller interesse for å gå ut av leiligheten. Om jeg tenker på hva har jeg lyst til å gjøre nå, så har jeg aller mest lyst til å være hjemme, se på historiske dokumentarer på YouTube. Henge på kvinneguiden i håp om å utvikle meg som person. Kan ikke se for meg å reise til sydlige strøk, der er det bare slitsomt varmt. Dra ut på byen, hvorfor? Kjenner ingen. Ender vel bare opp med å sitte der og stirre på folk. Det eneste er at å være alene slik over lang tid kan føre til en følelse av depresjon.. Det er også billigst å bare være hjemme og puste. Må jeg gjøre masse store flotte ting for å leve et spennende nok liv? Anonymkode: d3968...e7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #2 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg har heller ikke noen særlig interesse av å reise mye eller gå på byen. Foretrekker et stille og rolig liv hjemme. Det er ingenting galt med å ønske å være mye hjemme, men samtidig bør man ikke bli for passiv eller isolert heller. Men det er mange andre ting man kan gjøre enn å reise eller feste. Hva med å finne en hobby/fritidsaktivitet du kan være med på? Anonymkode: 8488c...5cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg trives også best hjemme, tenker det er vanlig for mange. Men jobber du ikke? Jeg pleier å avtale å gå en tur med venninner. Har aldri egentlig lyst, men det er både koselig og deilig når vi først gjør det. Prøver også å ikke bare scrolle på tlf når jeg er hjemme, men leser bøker, gjør yoga, puslespill, strikking osv. Anonymkode: 63066...be6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Del Skrevet 1. november 2024 Er i samme båt. Har prøvd å ta toget inn til Oslo, men det er lite givende å bare gå rundt i byen. Anonymkode: bff29...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #5 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er i samme båt. Har prøvd å ta toget inn til Oslo, men det er lite givende å bare gå rundt i byen. Anonymkode: bff29...84c Ta toget, ikke bare prøv. Anonymkode: a4244...d35 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Del Skrevet 1. november 2024 Slik jeg er sosial når jeg bare er hjemme er via f.eks. Facebook-grupper og D iscord servere for mine hobbyer. Når det er sagt, vi som er voksne må gjøre ting vi ikke har lyst til i blant, fordi det er sunt for oss og bra i det lange løp. Har du sett videoene av de som er ute og går en "dum tur" for sin "dumme psykiske helse"? De koser seg ikke, men vet at de må. Du kan ikke forvente å bare sitte inne og isolere deg og ikke bli syk til slutt. Vi trenger sollys, frisk luft, bevegelse og sosiale interaksjoner med andre, selv om det ikke alltid er det vi har mest lyst til. Anonymkode: 1f875...671 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #7 Del Skrevet 1. november 2024 Nå er jeg samboer og over 50, men en uke helt alene hjemme med en stor stabel bøker og fin musikk er superdeilig 🙂. Syns det er en god egenskap å trives i sitt eget selskap. Om man sitter alene og er lei seg og sturer, så er det nok ikke så sunt. Anonymkode: 7c923...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #8 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slik jeg er sosial når jeg bare er hjemme er via f.eks. Facebook-grupper og D iscord servere for mine hobbyer. Når det er sagt, vi som er voksne må gjøre ting vi ikke har lyst til i blant, fordi det er sunt for oss og bra i det lange løp. Har du sett videoene av de som er ute og går en "dum tur" for sin "dumme psykiske helse"? De koser seg ikke, men vet at de må. Du kan ikke forvente å bare sitte inne og isolere deg og ikke bli syk til slutt. Vi trenger sollys, frisk luft, bevegelse og sosiale interaksjoner med andre, selv om det ikke alltid er det vi har mest lyst til. Anonymkode: 1f875...671 Det digger jeg en dum tur!!! Hahahaha Anonymkode: d3968...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 1. november 2024 #9 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henge på kvinneguiden i håp om å utvikle meg som person. 😆..Du er sikker på at kg er rette plassen for egenutvikling..? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #10 Del Skrevet 1. november 2024 Tått skrev (8 minutter siden): 😆..Du er sikker på at kg er rette plassen for egenutvikling..? Vel, hvor ellers skal jeg gjøre det 😆 jeg har alltid henvendt meg kg med alle mine problemer. Har lært mye her. På godt og vondt. Anonymkode: d3968...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #11 Del Skrevet 1. november 2024 Så kaldt og jævli som det er her til lands, er det å være ute noe som frister utrolig lite. Når det er varmt i være, er det så inderlig mye bedre. Jada, det finnes ikke dårlig vær blablabla. Jeg hater kulde, det er kaldt uansett. Høst og vinter er innetid. Anonymkode: 0e18c...631 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #12 Del Skrevet 1. november 2024 Kom deg ut! Tving deg til å ga en lang tur hver dag. Jeg pleier å finne en true crime-podcast og ta meg en lang spasertur dersom jeg ikke har noen planer en dag. Jeg vet at det er enkelt å bare bli sittende inne, men min mentale psyke har det så mye bedre når jeg kommer meg ut! Dersom jeg vil være sosial hører jeg om noen vil bli med meg på tur eller dra på kafé. Og om du ikke klarer å komme deg ut døra så gjør unna småprosjekt hjemme. Rydde skap og skuffer, matskap, kjøleskap, bod, skifte på seng, vaske, sortere klær. Det er alltid noe som kan gjøres. Selvfølgelig skal man fint kunne sitte en dag og sløve foran TV-en, men når du ikke kommer det ut av det så må du tvinges. Anonymkode: 7e349...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #13 Del Skrevet 2. november 2024 Kommer helt an på deg TS. Min bestevenninne og jeg er stikk motsatt; for henne er det beste som finnes i livet å lese en god bok med levende lys, god mat, gaming, male litt, stelle en plante, banke noe, se på film/serier, gå en tur og høre på musikk/lydbok osv. Mens jeg har det aller best når jeg reiser til alle verdens hjørner, trasker 20 000 skritt hver dag, sover i køyeseng i sovesal med 30 fremmede og et par kakerlakker, der dassen er et hull i bakken og ikke en kjeft snakker engelsk. Folk er så forskjellig på hva de de mener det vil si å "leve livet." Så det eneste jeg kanskje vil oppfordre deg til er fysisk aktivitet. Om så inne hos deg selv. Evt. bare gå en tur med musikk/lydbok. Det er jo ikke sånn at man må reise til steder med overnevnte type dass eller gå på byen for å "leve livet." Anonymkode: 9a128...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #14 Del Skrevet 2. november 2024 Godt å bare være hjemme. Jeg treffer venner en gang i mnd max og går tur hver dag men det holder for meg. Jeg har mange plasser jeg har lyst til å besøke, hadde det ikke vert for at jeg ikke har lyst til å reise. Anonymkode: b00f3...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #15 Del Skrevet 2. november 2024 Dette går seg til, når du kommer over kjærlighetssorgen. Anonymkode: f9169...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #16 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette går seg til, når du kommer over kjærlighetssorgen. Anonymkode: f9169...a47 Tror ikke det er kjærlighetssorg. Jeg er bare sånn. Anonymkode: d3968...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #17 Del Skrevet 2. november 2024 Har du ingen jobb å gå til ?? Anonymkode: 9955b...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #18 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det eneste er at å være alene slik over lang tid kan føre til en følelse av depresjon Helt riktig, så hvis du ikke er interessert i å bli deprimert så bør du komme deg ut døra og sosialisere med jevne mellomrom. Anonymkode: aadb5...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. november 2024 #19 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg er forholdsvis nyseparert. Bir på en liten hybel, her har jeg alt jeg trenger. Noen dager er helt fine, andre tunge. Jeg har har ikke kjærlighetssorg, jeg savner overhodet ikke mannen. Men jeg savner å være familie. Jeg liker meg i mitt eget selskap, men det kan noen ganger bli litt mye meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #20 Del Skrevet 2. november 2024 Har vært hjemme i 20 år (bortsett fra jobb) og jeg elsker livet mitt. Å gå ut bare tømmer meg for energi og gjør meg deprimert. Anonymkode: 46492...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå