Gå til innhold

Søke på ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har det veldig tøft for tiden og sover dårlig, fordi det skal kuttes 2 stillinger i den avdelingen der jeg jobber, og jeg har fått signal eller mangel på signal fra ledere som gjør at jeg føler meg veldig utsatt for å miste jobben, og selvtilliten min har fått seg en knekk. Forestående nedskjæring gjør at det er litt konkurranse blant kollegaer på jobb der alle vil vise hvor viktige de er, litt på bekostning av andre. Jeg trives skikkelig dårlig på jobb som en følge av dette. Når jeg får ros fra kollegaer eller kunder så preller det litt av, selv om jeg vet at mye av det jeg leverer er veldig bra. 

Jeg har siste tiden søkt på 4 jobber. i 3 av de ble jeg innkalt til intervju, men jeg nådde ikke opp på noen av dem. Jeg brukte nærmeste leder som referanse. Jeg har vært godt forberedt til intervju på de tre siste intervjuene jeg møtte til. 

En tidligere kollega av meg som jeg har på fb, og som jeg har hatt et godt/ profesjonelt forhold til, men som jeg har mistet litt kontakt med, har startet sitt eget firma. På hjemmesiden deres oppfordres det til å sende inn åpen søknad. Jeg har på den ene siden lyst til å sende inn en søknad. På den andre siden er jeg redd for at det blir kleint/ hvis denne personen ikke vil ansette meg. 

Dilemmaet mitt er; skal jeg sende inn åpen søknad? Ville dere ringt vedkommende først eventuelt? 

Mvh

Usikker 

Anonymkode: 33dfe...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sendt inn, vedkommende bør klare å være profesjonell 

Anonymkode: 74501...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...