AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #1 Skrevet 1. november 2024 Kort fortalt Jeg har et barn på 3 år som er på utredning til autisme eller omsorgssvikt. Vi har bodd med en far som har utsatt oss for psykisk og fysisk vold, jeg kom meg ut av forholdet i år og han har alltid hatt stort kontrollbehov over barnet vårt, og vi har flere barn men akkurat det barnet som var mest "hans" har fått konsekvenser. Vi er i utredning om noe mer kan ha skjedd og saken er ganske alvorlig. Men barnet har samvær og får reaksjoner i ettertid og lukker seg / forverret symptomer . Men barnet får god hjelp og oppfølging nå og godt samarbeid med bvtj/ ppt, politiet osv.. Jeg lurer på om noen har erfaringer/ kunnskap om symptomer på autisme kan være tegn på omsorgssvikt og hvordan man avdekker dette? Anonymkode: 2a398...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ❤️ Anonymkode: e9205...c7c Tusen takk. Hva er det i midten? Anonymkode: 2a398...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk. Hva er det i midten? Anonymkode: 2a398...ddf Det er felles for både traumer og autisme. Anonymkode: e9205...c7c 1
Helene Skrevet 1. november 2024 #5 Skrevet 1. november 2024 Du er helt fantastisk som er så åpen og ærlig. Autisme er vanskelig å oppdage i tidlig alder. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Skrevet 1. november 2024 Helene skrev (6 minutter siden): Du er helt fantastisk som er så åpen og ærlig. Autisme er vanskelig å oppdage i tidlig alder. Takk. Ønsker ikke mitt barn får livsvarige "skader" og best mulig oppfølging ♥️ Anonymkode: 2a398...ddf
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #7 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er felles for både traumer og autisme. Anonymkode: e9205...c7c Takk det er akkurat der det er vanskelig å vite hva som er hva? Anonymkode: 2a398...ddf
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #8 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ❤️ Anonymkode: e9205...c7c Dere som er så raske med å dra frem denne plansjen : Vær klar over at det finnes veeeldig mange varianter av graden av symptomer i forhold til autisme. Mange med diagnosen har bare noen av symptomene , mens andre kan være tungt preget. Mange tror at de vet så mye om autisme . Bare å lese her på KG og se hvor raske folk er å forslå autismediagnose på folk . I min tid når vi var inne til utredning av barnet vårt så fikk vi det rådet at vi ikke skulle Google om autisme. Det kunne stå veldig mange skremmende ting om autisme , og det er en overhodet ikke klar for i utredningsfasen og rett etter . Det gjorde vi ikke , og jeg er veldig glad for det i dag. Anonymkode: f8fde...d20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå