Gå til innhold

Jeg klarer ikke piske krem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til jul skulle jeg lage riskrem. Pisket kremen, den virket fast og fin, men etter noen timer så er den bare søle. Blir litt vann oppi kremen.

I går skulle jeg lage fastelavnsboller, og det samme skjedde med kremen etter noen timer.

Hva er det jeg gjør galt? Jeg har da laget krem i mange år før, uten at det der har skjedd.

Pisker jeg den for lenge? For lite?

Skrevet

Du har pisket den litt for lenge. Det du kan gjøre er å ha oppi fire fem saltkorn, hvis den skal stå en stund før du bruker den. Men da må du ikke glemme å ha oppi to tre ss med sukker også.

Pisk heller kremen litt for lite enn litt for mye ;)

Skrevet

Hm, ja kanskje jeg rett og slett pisker den for lenge. Får prøve å piske litt kortere neste gang.

Salt har jeg aldri hørt om at jeg kan tilsette. Hva gjør saltet?

Er jo temmelig flaut at jeg ikke lenger klare å piske krem en gang :sjenert:

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Dersom du har det for varmt når du pisker krem, blir den også sånn. Pass på å ta fløten rett ut av kjøleskapet, og legg gjerne bollen i fryseren noen minutter før du setter i gang. Da holder kremen seg bedre.

Skrevet

Mm.. Og noen ganger er fløten umulig å få til krem, har jeg hørt! (Men det skulle visst bare være på varme sommerdager, eller noe slikt)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Mm.. Og noen ganger er fløten umulig å få til krem, har jeg hørt! (Men det skulle visst bare være på varme sommerdager, eller noe slikt)

når det er torden vær ;)

Skrevet

Når det er hundedager (slutten av juli til slutten av august) også. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...