Gå til innhold

Dere med menn som tjener mye mye bedre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. 

Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? 

Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig!

Anonymkode: 1c385...900

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan svare på overskriften, men jeg er ikke en av dem som «har en livsstil som tilsier at de får mye av ham».

Min eks skulle spinke og spare, og betale ned på lån samt ekstra på hytta med særeie, så merket ikke noe til de pengene.

Min nåværende samboer investerer mer i oppussing av felles bolig, for han har dyr smak, men av og til har han plutselig vippset/overført noen tusen til meg dersom han syntes jeg har for lite på brukskontoen. 

Anonymkode: e8261...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan svare på overskriften, men jeg er ikke en av dem som «har en livsstil som tilsier at de får mye av ham».

Min eks skulle spinke og spare, og betale ned på lån samt ekstra på hytta med særeie, så merket ikke noe til de pengene.

Min nåværende samboer investerer mer i oppussing av felles bolig, for han har dyr smak, men av og til har han plutselig vippset/overført noen tusen til meg dersom han syntes jeg har for lite på brukskontoen. 

De har/hadde begge ca dobbel inntekt av hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Digg!! Hvor mye vippser han da? Ser han hvor mye du har..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en samboer med vesentlige mer lønn og formue enn det jeg har. Vi har felles kort. Stort sett de siste årene har alt kommet fra hans kontoer mens jeg sparer lønn så jeg kan kjøpe meg inn i huset. Ikke rettferdig for han sånn sett men hans forslag. Nå tjener han også ekstremt godt.

Anonymkode: 99922...a65

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Digg!! Hvor mye vippser han da? Ser han hvor mye du har..?

Vi ser begge hva hverandre har. Har valgt å ha flere kontoer der vi begge disponerer hverandre sine.

Vipser gjerne 3-4000kr, så ikke skyhøye summer akkurat, men tror ikke han liker om jeg har for lite på konto.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann og jeg har felles økonomi. Han tjener ca. 11 ganger mer enn meg. Jeg drar kortet fritt på ting som mat og sånt, men jeg våger ikke å kjøpe en dyr veske eller tilsvarende. Det trenger jeg forsåvidt heller ikke, han kjøper så mye fint til meg til bursdag, jul, valentine's, etc. Jeg har blitt ufrivillig bortkjemt, jeg ser jo det 😅Det beste med å ha en ressurssterk mann er ikke luksusen, men tryggheten. Jeg vet at vi er good uansett om han eller jeg eller begge skulle bli syke over lange perioder. Vi ville uansett hatt nok til å kunne leve komfortabelt og gi det de 3 barna våre trenger til de skal flytte ut og studere. Det gir en helt annen ro og livsglede i hverdagen.

Anonymkode: 5649a...11f

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt store forskjeller begge veier, akkurat nå tjener han det dobbelte av meg. 

Vi har hver våre lønnskonti og kredittkort. Men vi har fordelt det slik at han betaler alt på huslånet og alle faste trekk. Jeg har trekk til fondsparing, og tar det meste av andre betalinger. Slik har vi gjennom 20 år bare tatt regninger og fordeling etter hva vi har på konto. 

Vi har veldig likt syn på forbruk og sparing. Så har tillit til valg den andre tar økonomisk. Når det for eksempel er ny veske til 20 000 så nevner jeg det for han, men svaret er da bare "det fortjener du". 

Da vi giftet oss eide vi alt 50-50. Hadde skjevdeling ved brudd i ektepakt noen år, men var så mange endringer frem og tilbake da jeg også tjener en del. Men nå har vi det bare likt, da vi er et team som har dratt lasset sammen i så mange år. 

Anonymkode: 830df...fa8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tjener omtrent dobbelt så mye som meg. Han er generøs med gaver og hjelper til økonomisk ved behov, men i utgangspunktet betaler vi like mye av de faste utgiftene per måned. Da tenker jeg på huslån, strøm, matbudsjett osv.. Slik har vi alltid gjort det. Vi er gift og har ikke særeie, eier huset 50/50.

Anonymkode: 2f05c...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du er "mye"? Jeg tjener 300k mer enn mannen min. Men han er ikke akkurat avhengig  av at jeg vippser han i hverdagen 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ca. det dobbelte av hva mannen min gjør.

Jeg «gir» han ikke penger, men omtrent alt overføres til felles konti. Vi har en konto for regninger og en til mat/forbruk, dom vi begge har kort til.

Min mann overlater alt av større innkjøp til meg, dvs. at han melder inn behov og jeg gjør innkjøpet. Personlig hadde jeg foretrukket at han sto for shoppingen selv, men jeg tror det er en kombinasjon av at han ikke liker å shoppe samt at han føler han behøver «tillatelse» for å kjøpe noe til seg selv. Det gjør han selvsagt ikke, men hver gang jeg svarer «så kjøp det da!» når han sier han behøver/ønsker seg noe, så blir innkjøpet aldri gjort. :P 

Anonymkode: 5f50e...646

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor mange millionærer som henger på kg..🤣🤣

Anonymkode: d60df...5bb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min tjener nesten det dobbelte av det jeg gjør, brutto. 

Er ikke gift og har ikke felles økonomi. Setter inn likt beløp for mat og husholdning. 

Pga den store forskjellen i inntekt eier han 2/3 av huset og jeg 1/3. Da har begge greit med "lommepenger". 

Anonymkode: 42e80...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt i denne kategorien fordi jeg ikke levde særlig bredt og mannen min var ikke søkkrik. Likevel exen tjente vel 700k til millionen og jeg rundt 300k pluss/minus mye av samlivet, lang tid tjente jeg ingenting.  Han betalte regninger jeg alt annet. Separate konti. Jeg fikk aldri noe fra han annet enn penger til nødvendige legebehandlinger hvis jeg var blakk. Han betalte vel 3 sydenturer til familien og ga ungene ukepenger. 

Anonymkode: 206ec...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% fullstendig felles økonomi. Alle penger inn er vårt.

Anonymkode: 74521...d2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt utrolig hvor mange millionærer som henger på kg..🤣🤣

Anonymkode: d60df...5bb

Er ikke så uvanlig å være millionær lenger. Den gamle millionæren må nå ha minst 10 for å kunne sammenlignes med før 😅

Anonymkode: 74521...d2c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere av de jeg kjenner som har menn som tjener mye bedre enn de selv har en livsstil som tilsier at de får mye av han. Det er lett å se. 

Men jeg har alltid lurt på, hvordan gjør dere det praktisk? Får du penger av han? Tar du fra felles konto? Har du alle egne penger selv til egen forbruk og han betaler regninger? 

Ikke noe dømmende, jeg lurer oppriktig!

haha...Nei, jeg skjønner at du lurer. 

Mannen min tjener mye mer enn meg, og det er fordi han har et firma som går veldig bra nå. Det har jo ikke alltid vært slik. Jeg har tjent mye mer enn han. Jeg valgte å gå over til en annen jobb fordi jeg gikk i oppløsning med ungdommer som trengte en del oppfølging og så mye ansvar og stress på jobb. Det kunne jeg jo gjøre fordi mannen min sitt firma gikk så bra. Samtidig hadde han ikke hatt det firmaet hvis jeg ikke hadde tatt regninger og dratt lasset noen år. 

Det er vel mer det at mannen min tar det meste av regninger og store investeringer. Jeg setter over mindre på regningskontoen, og han betaler rett og slett mer. Jeg FÅR ikke penger av han- dvs noen ganger gjør jeg vet det,  men vi har jo samtidig to utleieenheter der alle pengene blir satt på en sparekonto, der vi tidvis henter penger hvis det er noe spesielt. Så det er jo alltid noen penger tilgjengelig på ulike kontoer. 

Vi er jo gift og har vært det i mange år, så hus, hytte, leiligheter osv eier vi felles. 

Anonymkode: f77b8...b1e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tjener 200000 mer en meg og vi har felleskontoer til budsjett og mat. Vi har regnet ut hvor mye vi begge skal betale slik at det er rett i forhold til inntekt (F.eks jeg betaler 13000 til felles budsjett og han 17500).  Han spanderer ofte når vi er ute og er raus ellers.

Anonymkode: 1b162...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, pr år tjener han kanskje 200 000 mer enn meg, men han bidrar ikke mer inn i AS Familien med kroner av den grunn og alt jeg kjøper meg betaler jeg selv så problemstillingen til TS er ukjent for meg, jeg tjener nok til å forsørge meg selv med mdet jeg måtte ønske å kjøpe uten å rå noe av han.. 

Anonymkode: 04090...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tjener godt over det dobbelte av meg, men innkjøp, dyrlegeregninger etc det må jeg stå for fordi han alltid er blakk. Han setter inn penger på en felles konto til faste regninger som huslån billån etc, men kommer det en uforventet regning eller en regning som er større enn tenkt (f.eks strøm) så er det jeg som må ta det.

Så her vippses det ingenting. 

Anonymkode: f16b8...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...