Gå til innhold

Hvordan skape tillit igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vanskelig for å oppnå fullstendig tillit til kjæresten min, på grunn av utfordrende ting som har skjedd før vi ble sammen. Selv om jeg i bunn og grunn «stoler» på ham, er det en del av meg som fortsatt bærer på frykt og tvil. Disse tankene plager meg i hverdagen og tar opp mye mental energi, selv om jeg egentlig tror at det ikke er noe reelt å bekymre seg for. Han er veldig støttende og flink til å berolige meg når usikkerheten dukker opp, men det er fortsatt vanskelig å håndtere følelsene mine.

Hvordan kan jeg bearbeide og overvinne disse tankene på en bedre måte?

Anonymkode: 703ee...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk terapi hvis dette styrer mye av tankene dine i hverdagen 

Anonymkode: f8557...a28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oppsøk terapi hvis dette styrer mye av tankene dine i hverdagen 

Gjør man dette gjennom lege eller må man gå privat? 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS 

Tror neppe du får det gjennom legen, men du kan jo ta en time og snakke og se om du får det.

Privat an du selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har vanskelig for å oppnå fullstendig tillit til kjæresten min, på grunn av utfordrende ting som har skjedd før vi ble sammen. Selv om jeg i bunn og grunn «stoler» på ham, er det en del av meg som fortsatt bærer på frykt og tvil. Disse tankene plager meg i hverdagen og tar opp mye mental energi, selv om jeg egentlig tror at det ikke er noe reelt å bekymre seg for. Han er veldig støttende og flink til å berolige meg når usikkerheten dukker opp, men det er fortsatt vanskelig å håndtere følelsene mine.

Tror du rett og slett bare må stole på vedkommende. Ta det som det kommer. Du kan ikke kontrollere han. Ellers ødelegger du det fine dere har sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør prøve psykolog, du må nok belage deg på å betale for det selv, men det er det verdt hvis det gjør at du får det bedre med deg selv .

Anonymkode: e2226...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om du ikke stoler på han finnes det en grunn til det. Han er nok ikke å stole på, og det vet du, du vet det han gjorde var med vilje å viten og med glede.

Nå vet ikke jeg HVA han har gjort men antar det er ganske ille, og sånne folk endrer seg ikke. En mobber kommer alltid å være en bølle og søppel livet ut eller til de får balltrebehandling.

Endret av ufiltrert
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS 

Du ser ikke urimeligheten i at fellesskapet skal finansiere dine forholds-issues?

Anonymkode: 83126...78c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du ser ikke urimeligheten i at fellesskapet skal finansiere dine forholds-issues?

Takk for tilbakemeldingen, men jeg spurte bare for å få litt innsikt i hvordan dette fungerer. Jeg har ingen intensjoner om å belaste fellesskapet eller forvente noe uvanlig – jeg var bare nysgjerrig på hvilke muligheter som finnes, siden jeg ikke har erfaring med dette.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta deg sammen , og knepp igjen !! 
Hvem er du i som gir deg rett i å avgjøre hvem som skal få helsehjelp til hva ?  
Skam deg ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen, men jeg spurte bare for å få litt innsikt i hvordan dette fungerer. Jeg har ingen intensjoner om å belaste fellesskapet eller forvente noe uvanlig – jeg var bare nysgjerrig på hvilke muligheter som finnes, siden jeg ikke har erfaring med dette.

TS

Ikke bry deg om hva denne grinebiteren har å komme med av oppgulp ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, fellesskapet finansierer når folk har problemer. For en ekkel kommentar.

Ts: Nå kommer det veldig ann på hva som er bakgrunnen for hvordan du føler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

altså "flink til å berolige meg" er du pasienten hans? er du sykelig syk? hva er greia her..? det høres jo mer ut som at du blir oppdratt av han enn at du er i et forhold

Anonymkode: 4a6f0...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

altså "flink til å berolige meg" er du pasienten hans? er du sykelig syk? hva er greia her..? det høres jo mer ut som at du blir oppdratt av han enn at du er i et forhold

Jeg mener bare at han er støttende når jeg føler meg usikker, slik som mange partnere er i et godt forhold. Å kunne berolige hverandre handler om trygghet og omsorg, ikke om å være ‘pasient’ eller ‘syk.’ Vi er begge likeverdige i forholdet, og det å støtte hverandre er en viktig del av å være i et forhold :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (På 1.11.2024 den 12.23):

Jeg tenker at om du ikke stoler på han finnes det en grunn til det. Han er nok ikke å stole på, og det vet du, du vet det han gjorde var med vilje å viten og med glede.

Nå vet ikke jeg HVA han har gjort men antar det er ganske ille, og sånne folk endrer seg ikke. En mobber kommer alltid å være en bølle og søppel livet ut eller til de får balltrebehandling.

Ærlig talt. Mange sliter med sjalusi, ubegrunnet, og det tærer på partneren. Ts skriver «noe som skjedde FØR de ble sammen» ergo, fortiden. Hun valgte å bli sammen med han, til tross for, og da er det blanke ark. Mange tuller det til å datingfasen. Vi vet heller ikke hva det er, det kan være nok at ts og mannen hadde forskjellig oppfatning om hvor langt de var kommet i forpliktelser. Trenger ikke å være sex involvert engang. 

Så her må ts ta et valg, bite tennene sammen og finne en måte å styre følelsene sine på. Eller å avslutte forholdet. Om hun fortsetter med sjalusi og drama, vil forholdet ta slutt uansett- bare på en mye styggere måte. 

Anonymkode: 4a9f2...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg mener bare at han er støttende når jeg føler meg usikker, slik som mange partnere er i et godt forhold. Å kunne berolige hverandre handler om trygghet og omsorg, ikke om å være ‘pasient’ eller ‘syk.’ Vi er begge likeverdige i forholdet, og det å støtte hverandre er en viktig del av å være i et forhold :) 

TS

hva er det som har skjedd da? som får deg til å tvile? eller å ikke stole på partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...