Gå til innhold

Hvilke gode tilbud tror dere kommer på Black Friday?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør og har knapp økonom, og ønsker å handle litt julegaver og ting jeg trenger.

Kan legge til at jeg egentlig er imot en handlebonanza som Black Friday er, men alternativet er å handle masse søppel på Temu som bidrar til å ødelegge miljøet og opprettholde barnearbeid.

Jeg trenger en pulsklokke med bodybattery til meg selv, og julepresanger til mine barn og nevøer som er studenter, og tenkte primært å handle klær til de på Carlings, Zara, sportsbutikker o.l

Anonymkode: 012f6...3a2

• Hjerte 1
Skrevet

Det er vel bevist om og om igjen at de skrur opp prisene før BF? Så rabatten er veldig liten eller ingen

Anonymkode: 7f11c...5c2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel bevist om og om igjen at de skrur opp prisene før BF? Så rabatten er veldig liten eller ingen

Gjør de det?

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør de det?

ts

Ganske standard det at de begynner å sette opp prisene en måneds tid i forkant, for så å sette de ned som rabatt. 

Bruk verktøy som prisjakt.no, for da får du prishistorikken, og kan se om prisen er satt opp i nylig tid eller ikke.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har du virkelig behov for den pulsklokka med en knapp økonomi? Eller er det mer at du ønsker deg den? Det er forskjell på å ønske seg noe og å trenge noe.

BF har svært få faktisk gode tilbud. Januarsalget kan være bedre, for da trenger de å bli kvitt ting for å få plass til nye varer. BF bruker de for å få julehandlelen i gang.

Men sjekk alltid prisjakt og prisguiden før du kjøper noe på bf. Og da går du gjennom prishistorikken. Ikke stol blindt på hva som står på nettstedet.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør de det?

ts

Om du følger med i nyhetsbildet, så får du masse informasjon om det.

Anonymkode: 38cd0...ee7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingen. Nå har de skrudd opp prisene så mye at de stakkars 20% ikke er mye til tilbud. 

Anonymkode: 85657...693

• Liker 2
Skrevet

Noen har gode tilbud og noen har skrudd opp prisen på forhånd.

Hvis det er noe man har tenkt å kjøpe bør man følge med på forhånd for å se om de skrur opp prisen eller sjekke prisjakt.no

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du virkelig behov for den pulsklokka med en knapp økonomi? Eller er det mer at du ønsker deg den? Det er forskjell på å ønske seg noe og å trenge noe.

BF har svært få faktisk gode tilbud. Januarsalget kan være bedre, for da trenger de å bli kvitt ting for å få plass til nye varer. BF bruker de for å få julehandlelen i gang.

Men sjekk alltid prisjakt og prisguiden før du kjøper noe på bf. Og da går du gjennom prishistorikken. Ikke stol blindt på hva som står på nettstedet.

Om du følger med i nyhetsbildet, så får du masse informasjon om det.

Jeg trenger pulsklokke med body batteri da jeg har utmattelse og trenger den for aktivitetstilpasning.

Skal sjekke prisjakt/prisguiden.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er vel kun elektrobutikker som angivelig gjør.

Anonymkode: 52ba3...ec6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel kun elektrobutikker som angivelig gjør.

Anonymkode: 52ba3...ec6

Det er sikkert noen andre også, men elektrobutikkene er "beryktet" for det.

Jeg har fulgt med på et produkt jeg har tenkt å kjøpe på Elkjøp. Forrige uke kostet det 3 790,-. Nå koster det 4 190,-.

Jeg er spent på hvor mye det kommer til koste på Black Friday - jeg blir ikke veldig overrasket om "tilbudsprisen" blir 3 790,-.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.nettavisen.no/sport/prisjakt-prisene-oker-unormalt-mye-for-black-week/s/5-95-2077077

– Historisk sett ser vi at mange produkter innen elektronikk og sport og fritid øker mye i pris i oktober, som en slags forberedelse inn mot Black Week. Et samlet bilde av markedet i fjor i oktober var at 800.000 produkter økte i pris med mer enn 10 prosent. Dette er unormalt mye og gir oss et klart bilde av hvordan deler av bransjen opererer, sier norgessjef i Prisjakt, Christoffer Reina, til Tek.no.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/veBAMj/prisekspert-de-faerreste-tilbud-er-billigst-under-black-week?srsltid=AfmBOoqKxAejWulzZ0veJP-StfKCIgiEp1Hag99t60k7qhjrFXsIWMHS

Kun 17 prosent har sin beste pris under tilbudsperioden.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nye-regler_-slik-unngar-du-a-bli-lurt-under-black-week-1.16645417

• Nyttig 1
Skrevet
Hateridioter skrev (9 minutter siden):

Det er sikkert noen andre også, men elektrobutikkene er "beryktet" for det.

Jeg har fulgt med på et produkt jeg har tenkt å kjøpe på Elkjøp. Forrige uke kostet det 3 790,-. Nå koster det 4 190,-.

Jeg er spent på hvor mye det kommer til koste på Black Friday - jeg blir ikke veldig overrasket om "tilbudsprisen" blir 3 790,-.

Jeg skal en luftfukter. Den har tilbudspris noen ganger i løpet av året, samme som under black week. Den kom nettopp tilbake på markedet etter sommeren, så venter tålmodig på at prisen skal settes ned.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ufør og har knapp økonom, og ønsker å handle litt julegaver og ting jeg trenger.

Kan legge til at jeg egentlig er imot en handlebonanza som Black Friday er, men alternativet er å handle masse søppel på Temu som bidrar til å ødelegge miljøet og opprettholde barnearbeid.

Jeg trenger en pulsklokke med bodybattery til meg selv, og julepresanger til mine barn og nevøer som er studenter, og tenkte primært å handle klær til de på Carlings, Zara, sportsbutikker o.l

Holder øye på prisjakt, de setter opp prisen mye på espressomaskin jeg vil ha.

Men jeg håper de setter den ned litt iallefall.

Anonymkode: f4c2f...2ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du må bare følge med og lese tilbudsaviser i forkant. 
Lurt å lage en handleliste over ting du trenger, og en over hvilke butikker du bør skjekke tilbudene hos. Husk og på at mange butikker har gratis frakt på black friday. 

Bruker du enda litt tid, så kan du nå gå inn og se på prisene på ting du er interessert i, og enten notere eller ta bilder/skjermdump av prisene for sammenligning senere. 
Jeg har kjøpt mye bra som jeg har trengt ved å handle på black friday. Men du skal være prisbevisst for ikke å bli lurt. 

Anonymkode: 27b81...cf6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skal en luftfukter. Den har tilbudspris noen ganger i løpet av året, samme som under black week. Den kom nettopp tilbake på markedet etter sommeren, så venter tålmodig på at prisen skal settes ned.

Luftfukter bør ingen ha og i hvert fall ikke bruke. Luftfuktere skader både helse og bygninger ved bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Mange butikker sånn som Bikbok og Cubus som har 40% de første timene av dagen på Black friday. De høyner ikke prisene i forkant. Fint å kjøpe ulltøy o.l på Cubus. Om man er bekymret for at produktet man ser på har falsk førpris kan man søke opp produktet i Klarnaappen. Der kan du sjekke hva produktet har kostet det siste året og dermed unngå å bli lurt😊

Anonymkode: 07b09...b7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror at helsekost slik som Sunnkost og de ofte har ekte tilbud på blakk fredag. 

Så om du vil ha nedsatt te ... 

Anonymkode: 342ef...cf2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Luftfukter bør ingen ha og i hvert fall ikke bruke. Luftfuktere skader både helse og bygninger ved bruk. 

Hvorfor det? 

Anonymkode: 43ee3...fea

Skrevet (endret)

For å i det hele tatt vite om det er et godt tilbud, selv på black friday, så bør du sammenligne med hva prisene har vært før på produktet. Du bør sjekke minst 6mnd før, fordi prisene blir vanligvis justert opp de siste 2-3 mnd før black friday. Det kan gjøres feks på Prisguiden

0f17a8e72072cfc6af51ff1911936c5e.png

LG-GLT51PZGSZ-Rustfritt-staal_proc.jpg

Når det er sagt så er det selvsagt 5-100 ganger billigere å kjøpe ting som ikke veier mye fra sider som Aliexpress eller Temu

Endret av frivis
Skrevet
frivis skrev (På 2.11.2024 den 16.25):

For å i det hele tatt vite om det er et godt tilbud, selv på black friday, så bør du sammenligne med hva prisene har vært før på produktet. Du bør sjekke minst 6mnd før, fordi prisene blir vanligvis justert opp de siste 2-3 mnd før black friday. Det kan gjøres feks på Prisguiden

0f17a8e72072cfc6af51ff1911936c5e.png

LG-GLT51PZGSZ-Rustfritt-staal_proc.jpg

Når det er sagt så er det selvsagt 5-100 ganger billigere å kjøpe ting som ikke veier mye fra sider som Aliexpress eller Temu

Jeg tror ikke man får kjøpt en Garmin pulsklokke på AliExpress eller temu

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...