Gå til innhold

Nabokatter til besvær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så har jeg omsider blitt en av dem som terroriseres av nabolagets katter. Vi kjøpte nylig en enebolig med hage i et ganske tett nabolag, og langs ene husveggen har nabokattene laget sitt eget, offentlige toalett. 

Og jeg banner og sverter. Det hjelper ikke at jeg har hund som hadde spist katta ved første sjanse, disse kattene vet å gå inn i hagen enten på natta eller mens vi er på jobb.

Og nå kommer jeg til å få hundre forslag om forskjellige midler jeg kan kjøpe for å hindre kattene i å gjøre fra seg langs husveggen. For å være helt ærlig så synes jeg det er oppriktig feil at jeg skal måtte betale hundrevis av kroner fordi noen andre ikke har kontroll på kjæledyret sitt. "Man kan ikke kontrollere katter" - det er fordi vi har den kulturen vi har om at katter har frikort. Katter hører til gårder eller hus som ligger ruralt, ikke tette boligfelt! Og de som påstår at katter graver ned avføringen sin kan spise hatten sin, jeg har plukket MANGE klaser med bæsj som ligger midt på plenen.

Jeg hadde håpet på en situasjon hvor katten feilberegner og hunden er ute, så den må løpe for livet og blir skremt vekk fra hagen for alltid, men det har enda ikke skjedd. 

Det var dagens klage! 

Anonymkode: 4eb91...f9b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fremstår som veldig hyggelig. Kattene får gå fritt fordi det er rimelig. Du som har et flokkdyr innesperret alene i huset ditt, som er helt avhengig av deg i sitt stusselig reduserte liv, og som har et vanvittig klimaavtrykk takket være hundefôrets type og produksjon føler deg så overlegen katteeierne?

Anonymkode: 55b71...7d5

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du fremstår som veldig hyggelig. Kattene får gå fritt fordi det er rimelig. Du som har et flokkdyr innesperret alene i huset ditt, som er helt avhengig av deg i sitt stusselig reduserte liv, og som har et vanvittig klimaavtrykk takket være hundefôrets type og produksjon føler deg så overlegen katteeierne?

Helt enig. TS høres veldig overlegen ut. Høres truende ut mot andre sine kjæledyr at du både sier og håper at hunden skremmer eller får tak i kattene som bor i nabolaget ditt. Dyr er dyr, de lever ikke på samme måte hos oss, man får ikke trent en katt til å ikke gjøre fra seg der den ønsker når den er ute.

Anonymkode: e9972...d0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse ts. Her driter også naboens katter i Hagen min. Det er jeg som har jobben med å plukke opp dritten fra både blomsterbed og plen. Nå jager jeg hver eneste katt jeg fersker i å gå på plenen. Kattedritten kaster jeg inn i naboens hage.

Anonymkode: 2c3bd...c51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er klimaavtrykket til kattens fór noe bedre mener du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kjenner jeg er heldig. Ingen katteavføring her, og jeg får masse søte puser på besøk hver dag :strix:)

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forrige katten til ene naboen dreit i bedet som ligger rett ved inngangsdøren min. Blandet appelsinskall i jorden, og da sluttet han. Den nye anser mitt hus som sin feriebolig, så han gjør ikke ifra seg på min (eller i hans øyne da sin) tomt. 

Anonymkode: 82fe7...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at hvis man gjør seg til venn med nabolagets katter så gjør de ikke fra seg der jeg bor. Har bodd mange steder, og har brukt samme strategi alle steder. Har aldri funnet katteavføring noen steder.

Katter er smarte, de merker om noen ikke liker dem. Og da kan de finne på å gjøre fra seg der disse bor.

Anonymkode: 1c75b...12d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så har jeg omsider blitt en av dem som terroriseres av nabolagets katter. Vi kjøpte nylig en enebolig med hage i et ganske tett nabolag, og langs ene husveggen har nabokattene laget sitt eget, offentlige toalett. 

Og jeg banner og sverter. Det hjelper ikke at jeg har hund som hadde spist katta ved første sjanse, disse kattene vet å gå inn i hagen enten på natta eller mens vi er på jobb.

Og nå kommer jeg til å få hundre forslag om forskjellige midler jeg kan kjøpe for å hindre kattene i å gjøre fra seg langs husveggen. For å være helt ærlig så synes jeg det er oppriktig feil at jeg skal måtte betale hundrevis av kroner fordi noen andre ikke har kontroll på kjæledyret sitt. "Man kan ikke kontrollere katter" - det er fordi vi har den kulturen vi har om at katter har frikort. Katter hører til gårder eller hus som ligger ruralt, ikke tette boligfelt! Og de som påstår at katter graver ned avføringen sin kan spise hatten sin, jeg har plukket MANGE klaser med bæsj som ligger midt på plenen.

Jeg hadde håpet på en situasjon hvor katten feilberegner og hunden er ute, så den må løpe for livet og blir skremt vekk fra hagen for alltid, men det har enda ikke skjedd. 

Det var dagens klage! 

Hva foreslår du som en løsning da? Siden du kan så mye om hva som er og hva som ikke er vanlig oppførsel for katter. Fortell!

Anonymkode: fc413...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske min katt dreit hos deg. Dessverre driter hun kun i kassa og i vårt blomsterbed 🤭

Anonymkode: 0fd44...bc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort problem er egentlig den kattebæsjen? Det er opplest og vedtatt at kattepine er greit i dette landet. Tåler du ikke det burde du tenkt deg om før du flyttet er sted med mange ande mennesker. Pripne mennesker som ikke tåler andre menneskers levemåte burde bosette seg mer ruralt. Heldigvis har de aller fleste i Norge anledning til det om de ikke takler andre menneskers sjenanse. 

Anonymkode: e46d0...f0c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var dagens klage! 

For en trivelig katte hater du er! Katter kan være hvor de vil og når de vil. Heldigvis ikke du som bestemmer hvor katter hører til😁

Anonymkode: e52a8...878

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fem hus og 9 katter i gata vår. Kattene er til stor glede for eierne, de er som barn å regne på samme måte som hunden er mitt "barn". At kattene driter I beddene er ikke noe problem, ta på hansker når du luker. De graver bare der de finner jord, har du tett med planter graver de ikke.

Anonymkode: 63372...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For å være helt ærlig så synes jeg det er oppriktig feil at jeg skal måtte betale hundrevis av kroner fordi noen andre ikke har kontroll på kjæledyret sitt.

Hva slags butikk er det du handler på siden kaffegrut, appelsinskall, eddik osv koster «hundrevis av kroner»?

Anonymkode: 74378...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uhelidg for ts at hun velger å irritere seg, klage og syte over problemet heller enn å faktisk bare gjøre noe med det? Tenker det sier noe om ts tilnærming til livet, egentlig...

Ellers er det jo greit å ha i bakhodet at det finnes mange andre dyr i de fleste nabolag som driter overalt og det er som regel katter som noe urettmessig får skylda. Rev, mår etc sniker mye rundt på natterstid her og driter gjerne midt på plenen til folk. 

Anonymkode: e47e4...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...