AnonymBruker Skrevet 1. november #1 Del Skrevet 1. november Begynte i ny jobb i august og har siden dette vært hjemme 2 dager med sykt barn, en ukes sykmelding på grunn av operasjon og en grunnet alvorlig akutt sykdom. Utenom dette 100% tilstede alle vakter. Alt dette er fullt gyldig fravær, men jeg jobber tett på med gjentatte som daglig poengterer «du bør ikke være så mye borte» «jeg er lei av å jobbe vaktene dine fordi du er så mye borte». Å jobbe vakter for andre er fullt valgfritt. Er det riktig av medarbeidere å snakke ut sånn? Det blir veldig ubehagelige situasjoner på jobb om dagen. Jeg har prøvd å si ifra men den spesifikke ene «værste» personen fortsetter å poengtere det og baksnakke det for resten av personalet Anonymkode: c8593...e6b 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #2 Del Skrevet 1. november Ta det med ledelsen. Anonymkode: c66ab...06a 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november Populært innlegg #3 Del Skrevet 1. november Det er sinnsykt mye fravær siden august… Men ta det opp med sjefen Anonymkode: f493c...7b1 43 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Del Skrevet 1. november Ta det opp med ledelsen, sånn skal det ikke være. Det gir dårlig arbeidsmiljø. Du har rett til å være hjemme med sykt barn, og du har rett til fravær ved egen sykdom. Om de ikke liker det, så får de holde det for seg selv. Jeg hadde nok også bedt de passe sine egne saker. Og håpet bittelitt at de ble syke selv, så de fikk jekket seg ned et par hakk. Anonymkode: f7376...a18 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. november #5 Del Skrevet 1. november Det er jo veldig mye fravær, høres ut som du har hatt en god porsjon uflaks med start i ny jobb. Jeg ville ikke tatt det med sjefen hvis jeg var deg. Jeg ville heller ha tatt en prat med denne kollegaen og sagt noe sånt som "jeg er lei for at jeg har vært så mye borte rett etter at jeg starta her. Har rett og slett hatt skikkelig uflaks som har ført til at jeg har vært mye mer borte enn det som er normalt. Jeg pleier ikke å ha så mye fravær og det skal ikke bli sånn fremover". Selv om det er "frivillig" å ta vakter når noen er borte så er det ikke alltid det føles så frivillig likevel. F. eks i en barnehage eller en butikk hvor man vet at dersom man ikke stiller opp blir de stående med for lite bemanning og kollegaene må løpe ræva av seg og det går ut over barna/kundene også. Det høres ut som din kollega er bekymret for hvordan det skal bli i fremtiden, når du har vært så mye borte fra starten av. Selv om hun har en dårlig måte å formidle dette på er nok det beste for arbeidsmiljøet at du er den voksne og tar opp dette på en skikkelig måte så dere får renset lufta. 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #6 Del Skrevet 1. november Dette er mye fravær siden august. Just sayin’ Anonymkode: 978c1...af8 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest storetora Skrevet 1. november #7 Del Skrevet 1. november Jeg tenker at dette er ganske mye fravær på så kort tid. Tenk også på at du er i prøvetid. Klart dine kollegier reagerer om dette er standaren du kommer til å hå frem over. Alle kan vær uheldig å ha mye fravær på kort tid. Om jeg var deg ville jeg forklart de at dette ikke er standard deg, at du i utganspunktet er veldig stabil men har vært uheldig de første månedene, om dette er tilfelle da... alt fravær påvirker arbeidsmiljøet om en har gjengangere med skyhøyt fravær blir det ofte ekstra ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #8 Del Skrevet 1. november 1.5 uke fravær når du har jobbet der i 12 uker er jo mye. Har du partner burde dere prioritere at han er hjemme med sykt barn, fordi du burde prioritere jobb i en tid fremover Anonymkode: 610a4...0df 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Del Skrevet 1. november Si i fra til din kollega at det ikke er greit at vedkommende kommenterer sånn. Du har ikke hatt fravær for å plage vedkommende, men pga faktisk sykdom. Du får være hardere i klype mot vedkommende. Om vedkommende har problemer med det, får h*n ta det opp med leder og minn på at det er mulighet for å si nei til vakter. Anonymkode: 730b2...7d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er sinnsykt mye fravær siden august… Men ta det opp med sjefen Anonymkode: f493c...7b1 Det er ikke lite fravær nei, men man vet aldri hva det gjelder andre og akutt sykdom er akutt sykdom, sykt barn er uforutsett og operasjon drøyer man ikke. Utifra dette regner jeg med du er lite borte, så bra! Dessverre kan ikke alle være like perfekte som deg. Anonymkode: c8593...e6b 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 1. november #11 Del Skrevet 1. november Din kollega har jo ingenting med dette å gjøre. Men det var ekstremt mye fravær på ett par måneder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november Det er myyye fravær. Har du prøvetid? Anonymkode: 5810a...512 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #13 Del Skrevet 1. november I oppstart av ny jobb har alltid far tatt sykt barn dagene. Eller så er det jo bare å spørre de som sier noe hva de mener du skal gjøre? Skal du dra deg på jobb rett etter operasjon eller ta med barna? Livet skjer, kjipt, men er sånn. I et langt arbeidsliv så vil de fleste oppleve å være på begge sider, den som er mye syk og den som må dra lasset ved andres sykdom. Anonymkode: c1937...17a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #14 Del Skrevet 1. november For noen kommentarer her inne... "Det er så sinnsykt mye fravær". Tror dere ts har valgt å være akutt syk? Skjerp dere! Alle kan være uheldige. Jeg har stort sett ikke fravær men et år var jeg og uheldig og hadde influensa, lungebetennelse, ørebetennelse, omgangssyke alt ila noen få mnd. Betyr det at jeg er en dårlig arbeider? Dette var mange år siden men hadde da en periode mye fravær. Hva så? Hva godt gjør det å lire av seg hvor mye fravær ts har? Kollegaene høres kjipe ut. Selv om det er vanskelig å være på jobb i enkelte yrker når det er sykefravær så skal man da aldri ta det med kollega som er borte. Det hjelper ikke et fnugg. Anonymkode: cfb77...e88 21 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. november #15 Del Skrevet 1. november Det spiller ingen rolle at fraværet er lovlig. Det er irriterende for kollegene at noen er mye borte. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #16 Del Skrevet 1. november Mulig kollegaen din blir pålagt å ta dine vakter når du er fraværende? Det burde hen adressert til sjefen i så fall, du kan jo ikke lastes for _ det _ . Ellers synes jeg det var mer type "sur kommentar" enn kjeft... Anonymkode: 54469...53d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #17 Del Skrevet 1. november Du får nok ikke videre kontrakt dersom du har prøvetid. Så ta det med ro. Anonymkode: 5aad9...1bb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #18 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du får nok ikke videre kontrakt dersom du har prøvetid. Så ta det med ro. Anonymkode: 5aad9...1bb Tar det med klinkende ro kjære. Kontrakten står og sjefen er heldigvis en oppegående person, i motsetning til deg, som skjønner det er uplanlagt fravær, så krysser fingrene for 0 fravær fremover nå! Anonymkode: c8593...e6b 7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #19 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): For noen kommentarer her inne... "Det er så sinnsykt mye fravær". Tror dere ts har valgt å være akutt syk? Skjerp dere! Alle kan være uheldige. Jeg har stort sett ikke fravær men et år var jeg og uheldig og hadde influensa, lungebetennelse, ørebetennelse, omgangssyke alt ila noen få mnd. Betyr det at jeg er en dårlig arbeider? Dette var mange år siden men hadde da en periode mye fravær. Hva så? Hva godt gjør det å lire av seg hvor mye fravær ts har? Kollegaene høres kjipe ut. Selv om det er vanskelig å være på jobb i enkelte yrker når det er sykefravær så skal man da aldri ta det med kollega som er borte. Det hjelper ikke et fnugg. Anonymkode: cfb77...e88 Takk! Det vil jo allitd være litt flere sider av slike saker, og alltid kjipe kollegaer overalt… Er heller ingen person med mye fravær. Hatt 1 uke fravær på 5 år før dette, så her kan det bevises til den som trengs ts Anonymkode: c8593...e6b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #20 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Begynte i ny jobb i august og har siden dette vært hjemme 2 dager med sykt barn, en ukes sykmelding på grunn av operasjon og en grunnet alvorlig akutt sykdom. Utenom dette 100% tilstede alle vakter. Anonymkode: c8593...e6b Mener du at du har vært borte hele to uker med egen sykdom, eller mener du en uke og en dag? Uansett er det vanvittig mye, som flere her sier. Det sliter jo på de andre ansatte, og førsteinntrykket av deg blir dessverre dårlig. Jeg sier ikke at det er rett oppførsel av dem, men de er garantert ufine i kommentarene fordi de tenker at du er en slik som er borte i hytt og gevær hele tiden. Anonymkode: cf50b...415 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå