Gå til innhold

Kan jeg be om refusjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet, der tv og nett er inkl. Pga at jeg ikke eier tv, bruker jeg nettet mye. Har sett lite på tv de senere år, så vil ikke bruke flere tusen kr på noe jeg knapt bruker. Er gradert ufør med veldig dårlig økonomi, grunnet både lav inntekt men også mye helseutgifter som må prioriteres. Men nå har jeg vært uten nett 14 dager pga noe som må fikses, som jeg ikke er betalingsansvarlig for. Det er ikke utleiers feil, og han er en hyggelig person å forholde seg til. Men jeg måtte kjøpe mobildata til noen hundrelapper denne uka😣Hadde masse søknader som ikke kunne utsettes, og så tar jeg et nettstudie. Hadde frist på innlevering og ble passe desperat. Må være fryktelig frustrerende for de som evt må ta fri uten lønn ved sånne tilfeller. Men kan jeg be om noe godtgjørelse…? Husleien er ganske stiv, så det betyr at jeg må spare inn på mat og/eller medisiner i november😟

Anonymkode: 9191b...a47

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er usikker på reglene her, men om dette skjer flere ganger så vil jeg tipse deg om å oppgradere ab ditt for den mnd istedenfor å kjøpe 1 og 1 gigabyte, så kan du heller nedgradere med en gang, det blir som regel mye billigere.

Tror ikke huseier får kompensasjon, ihvertfall ikke som jeg har opplevd når jeg eller andre har vært uten nett i både uker og en gang et par mnd.

• Liker 1
Skrevet

Hva er årsaken til feilen på internett? Og hva står i leieavtalen din? 

Dersom det står i leieavtalen at internett er inkludert i husleia har de krav på reduksjon i husleie den perioden du har vært uten nett. 

Dersom det er nettilbyder som ikke har klart å levere internett til boligen i perioden har huseier krav på avslag på regningen for perioden tjenesten ikke har blitt levert.

Anonymkode: bf3c6...768

• Liker 2
Skrevet

Internett er inkludert i husleia. Jeg aner ikke feilen, leverandøren finner ikke ut av det. Og hverken jeg eller huseier har ikke kompetanse til å fikse det. Tror neppe han får igjen noe da det er inkl.i hans fellesutgifter. Jeg har måttet kjøpt meg et abb med 45 GB nå siden jeg ikke har wifi. Så litt utlegg er det, men det verste er stresset ifm dette. Har utrolig mye som må utsettes. Utleier drar vekk noen uker nå, så tviler på det blir ordnings med det første😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Internett er inkludert i husleia. Jeg aner ikke feilen, leverandøren finner ikke ut av det. Og hverken jeg eller huseier har ikke kompetanse til å fikse det. Tror neppe han får igjen noe da det er inkl.i hans fellesutgifter. Jeg har måttet kjøpt meg et abb med 45 GB nå siden jeg ikke har wifi. Så litt utlegg er det, men det verste er stresset ifm dette. Har utrolig mye som må utsettes. Utleier drar vekk noen uker nå, så tviler på det blir ordnings med det første😭

Leverandør kompenserer om det er deres feil. Men du får ikke nødvendigvis tilbakebetalt.  Du burde ringt dem med en gang nettet ble borte

Anonymkode: b4de3...559

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 9.07):

Jeg leier en leilighet, der tv og nett er inkl. Pga at jeg ikke eier tv, bruker jeg nettet mye. Har sett lite på tv de senere år, så vil ikke bruke flere tusen kr på noe jeg knapt bruker. Er gradert ufør med veldig dårlig økonomi, grunnet både lav inntekt men også mye helseutgifter som må prioriteres. Men nå har jeg vært uten nett 14 dager pga noe som må fikses, som jeg ikke er betalingsansvarlig for. Det er ikke utleiers feil, og han er en hyggelig person å forholde seg til. Men jeg måtte kjøpe mobildata til noen hundrelapper denne uka😣Hadde masse søknader som ikke kunne utsettes, og så tar jeg et nettstudie. Hadde frist på innlevering og ble passe desperat. Må være fryktelig frustrerende for de som evt må ta fri uten lønn ved sånne tilfeller. Men kan jeg be om noe godtgjørelse…? Husleien er ganske stiv, så det betyr at jeg må spare inn på mat og/eller medisiner i november😟

Hvem leverer internettet? Vi får ved problemer med nettet, sms fra Telia der de gir oss en databust på så og så mye gratis i x antall timer mens de fikser. 
Det er i tilfetteleverandøren av nettet du må henvende deg til. 
Husk og at bibliotek og kommunen har gratis tilgang til nett, det samme gjelder andre offentlige steder. 

Anonymkode: abaeb...444

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 9.07):

Om du skulle fått reduskjon for 14 dager uten internett ville det blitt sånn ca 150 kroner. Jeg leier ut bolig med internett, det koster meg 370 kroner i måneden, da er det internett/wifi og kabel TV. Det er ikke de store kostnadene ved å ha dette . Men jo mer hastighet jo mer koster det jo selvsagt.

Du kunne gått på bibliotek hvor det er gratis å låne pc/internett

Anonymkode: 8e26e...ade

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt drit å sitte på biblioteket og se film på kveldstid. Det tar forresten nesten en time å reise til nærmeste og…Så for min del så er det kun kriseløsning. Nå ser det forresten ut som det kan gå et par mnd uten nett da. Synes jo det er kjedelig å betale ekstra. Jeg har ikke noe å gå på økonomisk, selv om 150-370/kr mnd ikke er mye for deg, betyr det noe for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...