AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #61 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenker akkurat det samme. Problemet til TS er at hun jobber natt og derfor må komme tidlig og også avslutte julefeiringen tidligere. Til TS: Jobber du natt til julaften? Har du i så fall tenkt på behovet for søvn før > 2 t kjøring til familien på julaften og så retur igjen for å rekke tilbake til nattevakt? Dette er året du bør jobbe nyttår og informere din mor om at du heller tar igjen neste år. Det sier jo seg selv at planene dine er vel tidsoptimistiske og mulig også det gir stress for andre i familien, deriblant din syke far. Dra heller og besøk han i romjulen eller en annen dag du har bedre tid. Selv et digitalt møte kan gjøre susen på julaften så kan dere alle slappe av 😉 Anonymkode: 8e86d...858 Det er nok for sent nå å gjøre om hvem som jobber julaften eller nyttårsaften. Den planen legger nok sjefen for lenge siden. Anonymkode: 6470a...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #62 Del Skrevet 3. november 2024 Middag klokken 15 hadde ikke vært aktuelt her,da er vi knapt kommet hjem hvis føret og været er sånn at vi kan dra i kirka og på kirkegården. Anonymkode: 6470a...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #63 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er nok for sent nå å gjøre om hvem som jobber julaften eller nyttårsaften. Den planen legger nok sjefen for lenge siden. Anonymkode: 6470a...291 Ikke nødvendigvis. Hilsen helsepersonell som ikke har fått juleturnusen enda 😉 Anonymkode: 8e86d...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. november 2024 #64 Del Skrevet 3. november 2024 Reign skrev (2 timer siden): Så julemiddagen kan spises 22. februar kl. 19.30? Dette tror jeg faktisk du klarer å skjønne helt av deg selv om du anstrenger deg litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november 2024 #65 Del Skrevet 3. november 2024 Arkana skrev (8 timer siden): Dette tror jeg faktisk du klarer å skjønne helt av deg selv om du anstrenger deg litt. Nettopp. Så vi har en tradisjon for når julemiddag spises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #66 Del Skrevet 6. november 2024 Syns det er helt innafor! Evt bytte om på det slik at noen gaver åpnes før middag (feks dine og de du gir bort), slik at du kan gå etter middag og dessert. Så kan de ta resten av gavene senere på kvelden. Det er alltid kjipt å jobbe slike dager, og enda kjipere når folk som har bedre "goder" (fri alle helligdager) ikke klarer å ta noe hensyn. Du gjør en viktig jobb, og selv om det ikke er for din familie, så er det kjekt om de "støtter" deg på slike dager. Så trenger ikke julaften å bli en kjip og stressende dag. Men jeg vil også råde deg til å ikke bare si ja til vakten uten videre. Er du spurt om vakten? Anonymkode: f02a3...c8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 6. november 2024 #67 Del Skrevet 6. november 2024 Burde ikke være problem . Mange har syke foreldre og små barn slik at en må sjonglere litt for å få det til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #68 Del Skrevet 6. november 2024 Kjenner jeg blir forbannet etter å ha lest hele tråden. Noen her er noen jævla egoister! Bare fordi dere har fri hver jul og DERE mener det ikke blir jul av å spise litt før. Hva tenker dere om noen er pålagt å jobbe jul, og ikke må velge mellom jul og nyttår? For alt vi vet kan ikke ts velge når alt kommer til alt, for det er flere på avdelingen som skal fordeles og ønske vakter. Og vi vet ikke grunnen for hvorfor det er viktig for ts å feire nyttår med moren. Hva om moren ikke har andre og kommer til å sitte alene? En julemiddag tar ofte tid. Ikke alle er like flink å beregne når maten er ferdig, og ts går jo glipp av det kjekke (som ofte er god middag og selskap) hvis maten blir forsinket. Serveres den kl 1600, så har ts litt mer tid å gå på, også om middagen blir ferdig litt senere. Skal derimot middagen være klar 17, men det er forsinkelser så flyger tiden raskt! Og mange vil gjerne ha en god pause mellom middag og dessert. Jeg tenker det er innafor med middag kl 16, og evt høre om ts og de som ønsker kan komme fra 15 for det sosiale først. Og dersom det er uvær eller stengte veier så må kanskje ta dra før 1930. Jeg skjønner ikke at man hvert år kun skal tilpasse julen etter de som hvert bidige år har fri, fremfor å en og annen gang kunne tilpasse feiringen for en som må jobbe. Det var også en ufyselig kommentar her om at ts har valgt denne jobben. Men hvem skal jobbe i helsevesenet da? Noen må og det er bra. Vedkommende som skrev denne kommentarer forventer nok hjelp selv julaften av helsevesenet hvis noe skjer. Så man burde heller takke de. Jeg jobber turnus selv. Vet hvor kjipt det er om det ikke kan tilpasses noe. Kom en gang til min samboers familie etter aftenvakt (besøket varte enda og de viste jeg kom). Alt var spist opp. Det var ikke satt av en liten porsjon middag en dag. Samboer ble irritert, han trodde virkelig de tenkte litt på meg, og viste ikke at det var tomt. Svigermor sa bare "men julekvelden er jo over, viste ikke du ville ha julemat når du har vært på jobb". Det var en kjip julaften... Men igjen, ts, ikke si ja før du må. Du kan ikke noe for at kollega er sykemeldt. Ha i bakhodet at du kan få beskjed om å jobbe, men du trenger ikke tilby deg før du må. Og jeg tenker det skal MYE til for at man ikke jobber når det er sin tur til julen. Man kan likevel jobbe selv om man er sykemeldt så lenge man klarer det. Kan kollegaen din som er sykemeldt klare å komme og jobbe de to første timene av vakten, så kommer du? Så lenge hun ikke er sengeliggende eller av ulike grunner ikke klarer å jobbe et par timer en gang. Du kan også høre om de trenger dagvakt om andre kan jobbe natt. Anonymkode: f02a3...c8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #69 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner jeg blir forbannet etter å ha lest hele tråden. Noen her er noen jævla egoister! Bare fordi dere har fri hver jul og DERE mener det ikke blir jul av å spise litt før. Hva tenker dere om noen er pålagt å jobbe jul, og ikke må velge mellom jul og nyttår? For alt vi vet kan ikke ts velge når alt kommer til alt, for det er flere på avdelingen som skal fordeles og ønske vakter. Og vi vet ikke grunnen for hvorfor det er viktig for ts å feire nyttår med moren. Hva om moren ikke har andre og kommer til å sitte alene? En julemiddag tar ofte tid. Ikke alle er like flink å beregne når maten er ferdig, og ts går jo glipp av det kjekke (som ofte er god middag og selskap) hvis maten blir forsinket. Serveres den kl 1600, så har ts litt mer tid å gå på, også om middagen blir ferdig litt senere. Skal derimot middagen være klar 17, men det er forsinkelser så flyger tiden raskt! Og mange vil gjerne ha en god pause mellom middag og dessert. Jeg tenker det er innafor med middag kl 16, og evt høre om ts og de som ønsker kan komme fra 15 for det sosiale først. Og dersom det er uvær eller stengte veier så må kanskje ta dra før 1930. Jeg skjønner ikke at man hvert år kun skal tilpasse julen etter de som hvert bidige år har fri, fremfor å en og annen gang kunne tilpasse feiringen for en som må jobbe. Det var også en ufyselig kommentar her om at ts har valgt denne jobben. Men hvem skal jobbe i helsevesenet da? Noen må og det er bra. Vedkommende som skrev denne kommentarer forventer nok hjelp selv julaften av helsevesenet hvis noe skjer. Så man burde heller takke de. Jeg jobber turnus selv. Vet hvor kjipt det er om det ikke kan tilpasses noe. Kom en gang til min samboers familie etter aftenvakt (besøket varte enda og de viste jeg kom). Alt var spist opp. Det var ikke satt av en liten porsjon middag en dag. Samboer ble irritert, han trodde virkelig de tenkte litt på meg, og viste ikke at det var tomt. Svigermor sa bare "men julekvelden er jo over, viste ikke du ville ha julemat når du har vært på jobb". Det var en kjip julaften... Men igjen, ts, ikke si ja før du må. Du kan ikke noe for at kollega er sykemeldt. Ha i bakhodet at du kan få beskjed om å jobbe, men du trenger ikke tilby deg før du må. Og jeg tenker det skal MYE til for at man ikke jobber når det er sin tur til julen. Man kan likevel jobbe selv om man er sykemeldt så lenge man klarer det. Kan kollegaen din som er sykemeldt klare å komme og jobbe de to første timene av vakten, så kommer du? Så lenge hun ikke er sengeliggende eller av ulike grunner ikke klarer å jobbe et par timer en gang. Du kan også høre om de trenger dagvakt om andre kan jobbe natt. Anonymkode: f02a3...c8d Er hun satt opp til å jobbe julaften så møter hun på jobb til sin vakt. Å forvente at sykmeldte kolleger skal steppe inn er bare tull. Folk er da sykmeldt for en grunn. Anonymkode: 6470a...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. november 2024 #70 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner jeg blir forbannet etter å ha lest hele tråden. Noen her er noen jævla egoister! Bare fordi dere har fri hver jul og DERE mener det ikke blir jul av å spise litt før. Anonymkode: f02a3...c8d Skal jeg bli sur fordi du har fri i mange ukedager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #71 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 12.56): Det blir som å flytte nyttårsaften til 21.00, det blir ikke det samme. Anonymkode: 72b6f...617 Det blir det jo ikke. Nyttår er så klart midnatt når man starter et nytt år. Blir ikke det samme i det hele tatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #72 Del Skrevet 6. november 2024 Reign skrev (På 3.11.2024 den 19.16): Nettopp. Så vi har en tradisjon for når julemiddag spises. Ja, på julaften. Merkelig nok. Anonymkode: 863a4...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #73 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 11.06): Ts her. For å være ærlig er du frekk.. jeg har forklart det flere ganger i tråden her hvorfor jeg og vil ha fri nyttårsaften. Og jeg får jo en del av julaften med han. Anonymkode: 8f89c...110 Unnskyld det var bare et spørsmål. Jeg er ellers enig med deg. Syns det er helt innafor å tilpasse slik at du og rakk julemiddagen Endret 6. november 2024 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #74 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber turnus selv. Vet hvor kjipt det er om det ikke kan tilpasses noe. Kom en gang til min samboers familie etter aftenvakt (besøket varte enda og de viste jeg kom). Alt var spist opp. Det var ikke satt av en liten porsjon middag en dag. Samboer ble irritert, han trodde virkelig de tenkte litt på meg, og viste ikke at det var tomt. Svigermor sa bare "men julekvelden er jo over, viste ikke du ville ha julemat når du har vært på jobb". Det var en kjip julaften... Anonymkode: f02a3...c8d Har du og samboer null ansvar for å kommunisere at du ønsker mat når du kommer etter middagen er over? Anonymkode: b7709...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #75 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du og samboer null ansvar for å kommunisere at du ønsker mat når du kommer etter middagen er over? Anonymkode: b7709...957 Det går an å tenke på andre helt av seg selv. Er ikke sånn at hun sikkert syntes det var dritdigg å jobbe den dagen så da er det jo trist å komme hjem til ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #76 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (37 minutter siden): Det går an å tenke på andre helt av seg selv. Er ikke sånn at hun sikkert syntes det var dritdigg å jobbe den dagen så da er det jo trist å komme hjem til ingenting Men _hvorfor_ er det ene og alene svigermors skyld alt sammen? Ja, hun har tankelest feil om svigerdatteren ønsket mat, hadde spist på forhånd eller på jobben. Men hva med samboeren som har sittet der og sett all maten bli spist og ikke sagt et kvekk om å huske å sette en porsjon til side? Anonymkode: b7709...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #77 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men _hvorfor_ er det ene og alene svigermors skyld alt sammen? Ja, hun har tankelest feil om svigerdatteren ønsket mat, hadde spist på forhånd eller på jobben. Men hva med samboeren som har sittet der og sett all maten bli spist og ikke sagt et kvekk om å huske å sette en porsjon til side? Anonymkode: b7709...957 Hadde svigermor vært litt medmenneske hadde hun tenkt kanskje vi skal sette av en porsjon til ..... Hun er sikkert sulten når hun kommer hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #78 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (1 time siden): Hadde svigermor vært litt medmenneske hadde hun tenkt kanskje vi skal sette av en porsjon til ..... Hun er sikkert sulten når hun kommer hjem... Samboeren kunne vel gjort det samme? Eller er det for mye å forvente at menn skal tenke? Anonymkode: b7709...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #79 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren kunne vel gjort det samme? Eller er det for mye å forvente at menn skal tenke? Anonymkode: b7709...957 Joda men om de var i svigermors hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå