agbre Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Har kjøpt meg laptop hos en av de store elektrokjedene. Får den i dag. Fikk flott service og fikk sett på maskinen. Når jeg snakker med menn, syns de jeg er helt bak mål Man kan da ikke kjøpe pc i butikk!!! Den ene mente at Komplett.no var det saliggjørende. Den andre skulle kjøpe rett fra leverandør. Hva syns dere?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Det spørs vel hva du er bekvem med. Hvis du føler du fikk god service der du kjøpte laptopen, prisen var ok og du regner med god kundestøtte senere - da har du gjort et for deg godt kjøp. Du KAN få en laptop kanskje billigere hos Komplett (eller andre nettbutikker) , men kanskje ikke laptopen du valgte deg. Service hos nettbutikker er dårligere enn i vanlig butikk i den forstand at du må sende laptopen med f eks post til reparasjon i stedet for å levere den i "din" butikk - og få den igjen der senere også. Liker du å snakke i telefon eller via mail med en kundebehandler er nettbutikk fint, men synes du det er best å snakke ansikt til ansikt er opplagt en vanlig butikk best. Noen kan bli helt religiøse i sitt forhold til hvor du skal kjøpe laptop eller andre ting og mener følgelig at f eks nettbutikk er det eneste saliggjørende. Andre mener det stikk motsatte. Alle menn mener ikke at du er helt bak mål. Hvis du sitter igjen med en god følelse har du gjort et for deg godt kjøp.
skrue Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Har kjøpt meg laptop hos en av de store elektrokjedene. Får den i dag. Fikk flott service og fikk sett på maskinen. Når jeg snakker med menn, syns de jeg er helt bak mål Man kan da ikke kjøpe pc i butikk!!! Den ene mente at Komplett.no var det saliggjørende. Den andre skulle kjøpe rett fra leverandør. Hva syns dere? Jeg kjøper selv nesten alt på komplett men det er fordi jeg vet akkurat hva jeg skal ha og fordi jeg normalt fikser problemer selv. Det er helt greit å kjøpe den ferdig fra butikk også. Det gjør vi jo med nesten alt annet. Du må se å få snakket ut ned noen ikke-nerder også
Scheherazade Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Går jo an med en mellomting, kjøpe i butikk, men i en databutikk. (Dersom dette finnes der du bor) De har mer peiling enn den gjengse Elkjøp-ekspeditør iallfall.
agbre Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2006 Godt å høre at jeg ikke er heeeeelt gal Er "klattmaler" på data, så det var greit å få det fra butikk. Har kjøpt laptopen hos Lefdal i sandvika, jeg. Får alltid bra service der.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 27. februar 2006 #6 Skrevet 27. februar 2006 Problemet med å kjøpe pc hos de store kjedebutkkene er at de har god service på salgsdelen, men desto dårligere kompentanse (og ofte serviceinnstilling) når det kommer til service og reparasjoner på utstyret. Av den grunn kommer jeg aldri til å kjøpe pc i en slik butikk igjen, etter å ha hatt et sant helvete med Elkjøp for et par år siden.
Susan Sto Helit Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Problemet med å kjøpe pc hos de store kjedebutkkene er at de har god service på salgsdelen, men desto dårligere kompentanse (og ofte serviceinnstilling) når det kommer til service og reparasjoner på utstyret. Av den grunn kommer jeg aldri til å kjøpe pc i en slik butikk igjen, etter å ha hatt et sant helvete med Elkjøp for et par år siden. ← Tja, vi hadde noe tilsvarende med Lefdal, men da det ordnet seg var dataen bra den! Nå handler jeg selv på komplett, og ordner det jeg skal ordne selv. (Selv om jeg foretrekker å handle tunge ting direkte i en databutikk (Tidligere komplett-butikk). Dette for at det er mye ekstra styr, og dyr porto hvis noe skulle gå feil.) Kjekt med PC man har bygd selv, da kjenner man den, men det er ikke for alle. (Men for fler enn man tror) Hadde nok bedt folk om å handle i en ordentlig datakjede for å få akkurat den maskinen de trenger, OG få god hjelp når noe går galt. Men virker dataen din, og alt er fryd og gammeln, så hadde jeg vært fornøyd, og ikke brydd meg om hva andre mener.
cubbyhouse Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Bærbar maskin kjøper du dersom du trenger å ta med deg en PC hvor som helst. Bærbare maskiner er både dyrere og svakere enn stasjonære maskiner i samme prisområde. Bærbare maskiner lønner det seg å kjøpe i de større elektrokjedene, fordi disse butikkene oftest har de beste garantireglene. Stasjonære maskiner lønner det seg å bygge selv, fordi da får man det billig og man får full kontroll over installering av både hardware og software.
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2006 #9 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Jeg kjøper normalt ikke datautstyr i en elektrobutikk. Der er det lett å bli lurt for de som ikke har kunnskap nok. Servicen er jevnt over dårlig også. Har selv en Dellmaskin og er kjempefornøyd. Betalte i underkanten av 20.000 for den så den var klart ikke av de billigste. De andre pc'ne her i huset er bygd opp fra bånn. Komplett gjør det for deg dersom du ikke kan selv. Endret 27. februar 2006 av Persille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå