AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Del Skrevet 31. oktober 2024 Er det mye pelsstell på langhåret collie? Eller Bearded collie? Hvilken av de to er det mest pelsstell? Hvordan er de to rasene sånn ellers? Anonymkode: dfa86...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Del Skrevet 31. oktober 2024 Korthåret collie utgår helt da jeg ikke liker korte pels overalt. Anonymkode: dfa86...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det mye pelsstell på langhåret collie? Eller Bearded collie? Hvilken av de to er det mest pelsstell? Hvordan er de to rasene sånn ellers? Anonymkode: dfa86...d16 Ja! Det er mye pelsstell med begge rasene. Du er garantert i måtte like å gre hunden mye. Gre med kam rett og slett. Jeg hadde gjeterhund med hakket kortere og mindre pels enn en langhåret collie, brukte i snitt 3-4t i uka bare på å gre. Gredde med kam, føna hunden med hårføner, støvsugde 1 gang om dagen. I røyteperioder var det enda mer børsting. Min røyta 2 ganger i året. mitt inntrykk av begge rasene er at de er ålreite raser, bearded collien oppfatter jeg som hakket kvikkere enn langhåret collie. Men les rasestandaren. Anonymkode: 9df71...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #4 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja! Det er mye pelsstell med begge rasene. Du er garantert i måtte like å gre hunden mye. Gre med kam rett og slett. Jeg hadde gjeterhund med hakket kortere og mindre pels enn en langhåret collie, brukte i snitt 3-4t i uka bare på å gre. Gredde med kam, føna hunden med hårføner, støvsugde 1 gang om dagen. I røyteperioder var det enda mer børsting. Min røyta 2 ganger i året. mitt inntrykk av begge rasene er at de er ålreite raser, bearded collien oppfatter jeg som hakket kvikkere enn langhåret collie. Men les rasestandaren. Anonymkode: 9df71...17c Kan jeg spørre hvilken hunderase du hadde da? Er det like mye pelsstell med både langhåret collie og Bearded collie? Har lest rasestandarden men har ofte inntrykk av det som er reelt i det virkelige liv ikke alltid stemmer med rasestandarden. Noen med erfaringer med dem? Anonymkode: dfa86...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 2. november 2024 #5 Del Skrevet 2. november 2024 Langhåret collie har litt mindre pelsstell enn bearded collie, men begge trenger jevnlig børsting for å unngå floker. Bearded collie krever mer stell, spesielt rundt ansiktet. Langhåret collie er roligere og tilpasningsdyktig, mens bearded collie er mer energisk og trenger mer aktivitet. Begge er vennlige og gode familiehunder! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Del Skrevet 2. november 2024 Rebecca30 skrev (1 time siden): Langhåret collie har litt mindre pelsstell enn bearded collie, men begge trenger jevnlig børsting for å unngå floker. Bearded collie krever mer stell, spesielt rundt ansiktet. Langhåret collie er roligere og tilpasningsdyktig, mens bearded collie er mer energisk og trenger mer aktivitet. Begge er vennlige og gode familiehunder! Røyter de mye? Anonymkode: dfa86...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå