AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Skulle selge bolig, men fant plutselig ut at jeg hadde økonomi til å beholde den, samt kjøpe ny. Megler skal ha 47 000 for dette, blant annet fotografi og noe småtteri hun gjorde. Vet dere om man kan få delt opp en sånn regning i to? Betale halve nå, og halve neste måned? Jeg kan betale alt nå, bare hadde vært litt lettere å dele det opp. Hva tror dere? Mistenker at de er helt nådeløse, men kanskje noen har opplevd noe annet? Anonymkode: e0307...43b
Hololo Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 jeg vl tro at det ikke er noe problem, sjekk med megler kanskje? 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #3 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skulle selge bolig, men fant plutselig ut at jeg hadde økonomi til å beholde den, samt kjøpe ny. Megler skal ha 47 000 for dette, blant annet fotografi og noe småtteri hun gjorde. Vet dere om man kan få delt opp en sånn regning i to? Betale halve nå, og halve neste måned? Jeg kan betale alt nå, bare hadde vært litt lettere å dele det opp. Hva tror dere? Mistenker at de er helt nådeløse, men kanskje noen har opplevd noe annet? Anonymkode: e0307...43b Og dette mener du folk på kvinneguiden er bedre til å svare på enn megleren selv. Ok: klart du får dele opp regninga. Anonymkode: 0677d...c4a 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette mener du folk på kvinneguiden er bedre til å svare på enn megleren selv. Ok: klart du får dele opp regninga. Anonymkode: 0677d...c4a Ha ha takk for positiviteten. Kunne jo hende noen har fått lov før? Anonymkode: e0307...43b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Skrevet 31. oktober 2024 Hvorfor skulle de ha vært nådeløse? Ingen her kan svare deg på det. Anonymkode: 2368c...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle de ha vært nådeløse? Ingen her kan svare deg på det. Anonymkode: 2368c...9fb Bare tenker at når du skal ha 47 000 for å ha gjort bortimot ingenting, så er det ingen nåde. Anonymkode: e0307...43b 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Skrevet 31. oktober 2024 Be om en nøyaktig spesifikasjon av hva hun krever betalt for. Selv hadde jeg nok ikke betalt. Husk at du er forbruker her, og dermed har et sterkt vern etter loven for ikke å havne i urimelige kontraktsforhold. Anonymkode: 1a46d...adc 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be om en nøyaktig spesifikasjon av hva hun krever betalt for. Selv hadde jeg nok ikke betalt. Husk at du er forbruker her, og dermed har et sterkt vern etter loven for ikke å havne i urimelige kontraktsforhold. Anonymkode: 1a46d...adc Hun var så vidt i gang med prosessen. Summen er helt horribel. Holdt ikke en visning, ikke laget prospekt. Hentet noen dokumenter og ordnet fotograf. Anonymkode: e0307...43b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare tenker at når du skal ha 47 000 for å ha gjort bortimot ingenting, så er det ingen nåde. Anonymkode: e0307...43b Det er ikke bortimot ingenting de gjør når de forbereder en leilighet til salg. Anonymkode: 2368c...9fb
nordlending Skrevet 31. oktober 2024 #10 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Be om en nøyaktig spesifikasjon av hva hun krever betalt for. Selv hadde jeg nok ikke betalt. Husk at du er forbruker her, og dermed har et sterkt vern etter loven for ikke å havne i urimelige kontraktsforhold. Anonymkode: 1a46d...adc Hjelper ikke det om TS har underskrevet kontrakt med sum megler skal ha, da kan megler kreve oppfyllelse av dette. 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #11 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun var så vidt i gang med prosessen. Summen er helt horribel. Holdt ikke en visning, ikke laget prospekt. Hentet noen dokumenter og ordnet fotograf. Anonymkode: e0307...43b Jeg hadde ikke betalt hele kravet. Dette er et forbrukerforhold, det vil være urimelig å ta betalt for noe annet enn 1) den tiden og de utlegg hun faktisk har brukt og hatt 2) eventuelt tap av alternativ fortjeneste fordi hun har sagt nei til andre oppdrag for å prioritere ditt (tvilsomt om dette gjør seg gjeldende her) Anonymkode: 1a46d...adc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #12 Skrevet 31. oktober 2024 nordlending skrev (Akkurat nå): Hjelper ikke det om TS har underskrevet kontrakt med sum megler skal ha, da kan megler kreve oppfyllelse av dette. Det er ikke slik det fungerer i forbrukerforhold. Du kan ikke kreve 50k av noen for «luft» bare fordi du har fått en signatur Anonymkode: 1a46d...adc
nordlending Skrevet 31. oktober 2024 #13 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke slik det fungerer i forbrukerforhold. Du kan ikke kreve 50k av noen for «luft» bare fordi du har fått en signatur Anonymkode: 1a46d...adc Ettersom TS ikke sier at noe annet enn at TS skal betale, gikk jeg i svaret ut fra at beløpet er riktig basert på det som er signert, f.eks. at det er avtalt at X antall kroner skal betales ved oppsigelse. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #14 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke bortimot ingenting de gjør når de forbereder en leilighet til salg. Anonymkode: 2368c...9fb TS sier at megler her ikke har gjort noe særlig før TS trakk seg. Her har ikke megler gjort hele jobben enda.. Anonymkode: 2b4e4...2f2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #15 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS sier at megler her ikke har gjort noe særlig før TS trakk seg. Her har ikke megler gjort hele jobben enda.. Anonymkode: 2b4e4...2f2 Det vet du ikke, ts vet heller ikke hvor mye tid megler har lagt ned i det, det er ikke bare bare å ordne dokumenter til salg. Anonymkode: 2368c...9fb 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #16 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ha ha takk for positiviteten. Kunne jo hende noen har fått lov før? Anonymkode: e0307...43b Ja, og kanskje noen ikke 🤷♀️ Kan du ikke bare gå ut på fortauet og spørre et antall forbipasserende, så har du vel et like godt svar som du får her? Eller…. Ringe / maile megler i morgen, og få heeeelt riktig svar, eller en god avtale 🤦♀️🤪🤯🙄 Anonymkode: fdce7...cad 2
Mezzosoprena Skrevet 31. oktober 2024 #17 Skrevet 31. oktober 2024 (endret) Jeg svarte i trusetråden her jeg... Endret 31. oktober 2024 av Mezzosoprena Jeg svarte i helt feil tråd :-) Denne handlet da virkelig ikke om hvor ofte man bør skifte truser :-) 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #18 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, og kanskje noen ikke 🤷♀️ Kan du ikke bare gå ut på fortauet og spørre et antall forbipasserende, så har du vel et like godt svar som du får her? Eller…. Ringe / maile megler i morgen, og få heeeelt riktig svar, eller en god avtale 🤦♀️🤪🤯🙄 Anonymkode: fdce7...cad Har skrevet mail. Men ble så stresset og søkte vel bare litt oppmuntring her ❤️ Anonymkode: e0307...43b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #19 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, og kanskje noen ikke 🤷♀️ Kan du ikke bare gå ut på fortauet og spørre et antall forbipasserende, så har du vel et like godt svar som du får her? Eller…. Ringe / maile megler i morgen, og få heeeelt riktig svar, eller en god avtale 🤦♀️🤪🤯🙄 Anonymkode: fdce7...cad Helt på siden, men må bare spørre om hvorfor man gir ts pes for å spørre om noe her, som sier at hn ikke bør spørre her? Hadde det ikke blitt veldig kjedelig og tomt her om ingen skal ta opp noe, for man bør heller ta det opp andre steder? Ja, jeg er selvsagt enig i at man må ta det opp med dem det gjelder, for å si det på en generell måte, men hva er problemet med at folk kommer med spørsmål og problemstillinger her? Mezzosoprena skrev (7 minutter siden): Begynner å bli ganske ekkelt å følge rådene på KG nå; ikke skal vi vaske oss med noe annet vann i underlivet og ikke skal vi bytte truse. Njaaai - jeg tenker jeg holder meg til mine gamle vaner jeg, altså🙂 Du var mer utenfor tema enn meg🙈😅 Så da velger jeg å svare, for det er best å vaske underlivet med rent vann. Men bytt truse😉 Anonymkode: 230bf...265 2
Mezzosoprena Skrevet 31. oktober 2024 #20 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt på siden, men må bare spørre om hvorfor man gir ts pes for å spørre om noe her, som sier at hn ikke bør spørre her? Hadde det ikke blitt veldig kjedelig og tomt her om ingen skal ta opp noe, for man bør heller ta det opp andre steder? Ja, jeg er selvsagt enig i at man må ta det opp med dem det gjelder, for å si det på en generell måte, men hva er problemet med at folk kommer med spørsmål og problemstillinger her? Du var mer utenfor tema enn meg🙈😅 Så da velger jeg å svare, for det er best å vaske underlivet med rent vann. Men bytt truse😉 Anonymkode: 230bf...265 Nei, det er ikke best å vaske underlivet med rent vann! Det er de indre deler man ikke skal bruke såpe på!!! (og dette refererer til en tråd vi allerede har vært gjennom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå