Gå til innhold

Har du blitt igangsatt før? Hvor lang tid tok det totalt for deg til baby var ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bli satt i gang snart.  Det står opptil 5 dage rpå infobrevet, det skremmer meg! man må jo itillegg være 2-3 dager etter at baby er ute!  en HEL uke på sykehuset er lenge....
Hvor raskt/tregt gikk det for din del? Og hvilket nr var barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke lenge. 

Selv måtte jeg være 4 uker før termin, fordi det er langt til sykehus.  Ingen medisinsk grunn. 

Jeg gikk 14 dager over termin. Det er da 6 uker. 

Baby ble født og vi måtte være 14 dager. 8 uker på sykehus.  

Min venninnes barn var alvorlig syk. De bodde nesten ett år på sykehuset.  

DET er lenge. 1 uke, 8 uker, er ingenting.  

Anonymkode: 8ba7a...266

• Hjerte 1
Skrevet

Ett barn. Ble igangsatt en tirsdag kl 17. Ungen var ute natt til torsdag kl 02.30. 
Dro hjem mandagen etter. Ingen tvinger deg til å være lenge etter fødsel, eneste er jo at du må tilbake for å ta prøver som skal tas etter fødsel, enklest å bare være på sykehuset da. 

Anonymkode: 41ab0...129

Skrevet

4 dager her, men de to første var jeg hjemme, kun innom for ballong og medisiner. Ballong inn torsdags morgen, innlagt fra fredags kveld. Kjedelig, tja, men man får se på det som en opplevelse i seg selv å være med på fødsel og prosessen der. Ble tre netter på sykehus etter at ungen var ute.

Anonymkode: bbe5b...4ba

Skrevet

Første gang ca 3 døgn (ca 10-12 timer aktiv fødsel). Endte med keisersnitt. Var på sykehuset totalt 8 døgn.

Andre gang tok det ca 12 timer (2-3 av dem aktiv fødsel). Fødte vaginalt.

Veldig ulikt med andre ord. Lykke til. 

Skrevet

Jeg var 1 uke over tiden og ble igangsatt. Fødsel startet kort tid etter at jordmor tok vannet, og baby ble født etter ca 24t.

Anonymkode: 3a7b4...e24

Skrevet

Var første (og eneste) barnet. Vannet gikk to dager etter igangsetting, og så var jeg 22 timer i aktiv fødsel etter det.

Anonymkode: ffe5e...5fe

Skrevet

De ga opp min igangsetting etter 3 døgn. Det ble ks i stedet.

Torsdag: ballong ble satt inn og jeg dro hjem. Ballong datt ut etter et par timer, jeg ringte sykehuset og de ba meg komme inn. Jeg fikk første runde med tabelletter på kvelden.

Fredag: Fikk tabelletter hver 4. time. Dette sa de at kan gjøres i 8 omganger. Ingen virkning.

Lørdag: Ferdig med tabellettene, men fortsatt ingen virkning. Ble flyttet til føden for å begynne på riedrypp og de tok vannet.

Søndag: Drypp ble avsluttet da dette heller ikke hadde noen virkning. Var kun 2 cm åpning og null tegn til rier. Fikk ks og alt gikk supert derfra. 

Dette var første barnet. Og ja, det var kjedelig og føltes lengeee. Vi hadde en natt på barsel og én natt på bareselhotell, så dro vi hjem. Lengtet veldig hjem da!

Anonymkode: 5465d...d2b

Skrevet

Igangsatt onsdag, og innlagt fra start. Tok maks tid. Ble keisersnitt natt til søndag pga lite fremdrift og infeksjon hos meg. Komplikasjoner under og etter ks, så måtte være på sykehuset hele 7 dager etter fødsel, 10 dager totalt. Holdt på å klikke. Vil unngå for alt i verden igangsettelse neste graviditet. 

Anonymkode: 88e4f...37e

• Liker 1
Skrevet

72 timer. Litt avhengig av metoden for igangsettelse, så sendes jo en del hjem i påvente av at det tar seg opp.

Anonymkode: 37658...891

Skrevet

Ble igangsatt 2 dager frø termin. Fikk satt epidural kl 12. Jeg var allerede moden på 3 cm. Så de tok vannet rett etter epidural var inne 12.30.

Riene startet kl 13 og baby ble født kl 18 samme kveld. 

Jeg fødte kjapt med første barnet (4timer fra vannet gikk og riene startet til baby var ute), derfor satt de epidural før de tok vannet. 

En drømmefødsel 🥰

Skrevet

Igangsatt med ballong og så piller torsdag formiddag og født lørdag ettermiddag. Men ingen smerter før lørdag formiddag :)

Anonymkode: 5f527...24b

Skrevet

Det tok 5 døgn. Først ballong i 24 timer, ingen åpning. Piller hver 6. time i 4 dager. 1-2 cm åpning, maserier i 4 dager med smerter og ingen søvn. Da de tøyde til 2-3 cm på dag 5 kunne de ta vannet. Riene tok seg opp, men forsvant igjen. Fikk satt epidural, og så skrudde de opp dryppet. Da gikk jeg fra 3 cm til 10 på under én time, og fødte på under 20 min. Styrtfødsel med andre ord.

Men!! Må ta med at da jeg skulle ta ut ballongen ble jeg utsatt for obstetrisk vold. Dette ga meg et panikkanfall (på dag 2 altså) som gjorde at kroppen bare låste seg helt. Derfor tror jeg at all verdens piller ikke fungerte. Det var først da jeg følte meg trygg på dag 5, da en jordmor jeg kjente kom på jobb.. først da responderte kroppen. Så til neste gang skal jeg lytte til meg selv, sette meg selv først, ikke være redd for å si ifra, og faktisk være til bry om jeg må. Du er viktigst, ta vare på DINE behov. Så kommer oxytocinen av seg selv, og det blir mye lettere å føde ❤️

Anonymkode: eb944...e32

• Hjerte 1
Skrevet

Ballong, igangsatt kl 12 neste dag, baby født litt over halv sju samme kveld.

Anonymkode: 17762...06a

Skrevet

Med nr. 1: fem dager fra ballong ble satt inn til baby ble født (hastekeisersnitt)

Med nr. 2: fire dager fra ballong ble satt inn til baby ble født. 

Ble igangsatt i uke 37 første gang og 38 andre gang. 

Anonymkode: 3f711...023

• Nyttig 1
Skrevet

Igangsatt tre ganger. Nr 1 tok 25 timer, nr 2 tok 2,5 døgn, ca samme med nr 3. 

Anonymkode: d5303...39a

Skrevet

Igangsatt en mandags morgen, baby forløst med hastekeisersnitt onsdag morgen. Tok 6 dager fra jeg ble innlagt på sykehuset med rier til babyen ble forløst. Trenger vel ikke å si at det bare ble med en baby. 

Husk bare at dette er veldig individuelt. Ikke la deg skremme av at flere her skriver at de har hatt tøffe fødsler. Hver fødsel er ulik, og din er like ulik som alle andres. 

Anonymkode: 389c2...c42

Skrevet

5 døgn

Dag 1: ballong

Dag 2 og 3: tabletter

Dag 4: Noe gel-aktig opp i skjeden

Dag 5: Vannet gikk og fødsel

Anonymkode: 92ab2...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...