AnonymBruker Skrevet 31. oktober #1 Del Skrevet 31. oktober Flere her som har varslet om dårlige forhold, dårlig arbeidsmiljø, sendt avvik og det som i teorien skal til for å forbedre forhold på arbeidsplassen? Der det har endt opp med å bare bli negativt for deg. Noen som vil dele hvordan det ble i ettertid på arbeidsplassen? Anonymkode: 8fad0...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #2 Del Skrevet 31. oktober Jeg har snakket om å forbedre arbeidsmiljøet, og det som skjedde var at alle ble sure og nektet for at de hadde gjort noe som helst feil. Og så ble det mer hakking og mobbing, men i større grad skjult form. Folk ble mer sure. Så ja, ofte er det bra for arbeidsmiljøet å sitte rolig i båten, ikke si noe, men heller sette seg i respekt. Så hakker de på en annen. Anonymkode: 4248b...2b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #3 Del Skrevet 31. oktober Jeg angrer ikke, men måtte stå i et helvete (mildt sagt) i 4 måneder! Lederen glattet alt over og jeg måtte eskalere varselet oppover. Det ble mye rot, mange møter… uten at noe som helst skjedde. Det var snakk om brudd på personvern og ingenting er gjort for å fikse tilgangene. Dårlig stemning er å underdrive, så jeg byttet avdeling og lever godt med det. Utrolig merkelig at den som varsler blir uglesett når det blir undersøkt og alt stemmer! Så her spilte ikke bevis noe som helst rolle selv om det var lett å finne ut av logger. Anonymkode: 182b7...063 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 31. oktober #4 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var snakk om brudd på personvern og ingenting er gjort for å fikse tilgangene Du burde kanskje sende er anonymt varsel til datatilsynet? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #5 Del Skrevet 31. oktober Varslet ikke, men jeg byttet heller jobb. Orker ikke å styre med dårlig ledelse. Anonymkode: a6cd5...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #6 Del Skrevet 31. oktober Har en onkel som til slutt ble ufør etter å ha varslet om dårlig arbeidsmiljø, han ble regelrett mobbet og trakassert. De spredte blant annet rykter om ham til andre arbeidsplasser da han prøvde å finne seg ny jobb. Kommunen kan være grotesk å jobbe i. Anonymkode: d4d4c...7c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #7 Del Skrevet 31. oktober Eg med fleire slutta pga en person i ledelsen som laga dårlig arbeidsmiljø, fleire som gav beskjed, trur den personen fekk sparken litt etter, så usikker på korleis det er der no, vi som slutta fekk det fint i andre jobber i alle fall. Søk andre jobber om du trur det ikkje fins forbedringsmuligheter der du er. Anonymkode: ae4fb...4c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #8 Del Skrevet 31. oktober Ja, fikk beskjed om å ikke være så effektiv da årsaken var at jeg ble sett på som en trussel. Jeg jekker meg ned noe som betyr at halve dagen består i å gjøre fint lite og ingenting. Etterhvert fant jeg balansen med å jobbe i mitt tempo med andre oppgaver uten at de andre får det med seg. Samtidig som jeg sluttet helt å bry meg meg om krenkende og nedlatende kommentarer. Vi har allikevel en som ikke klarer å se at klagene hn leverer på meg egentlig er for å redde sitt eget ansikt. Når jeg blir konfrontert hører ledelsen på halvparten av min forklaring og avbryter og jeg blir ikke trodd. Dokumentasjon som beviser min forklaring vil de ikke se. Statistikker som beviser det ytterligere er de ikle interressert i. Det jeg tror er at denne personen som klager er for utagerende til at de orker å ta kampen med hn. Da er det lettere å "legge skylden" på den som ikke gidder å diskutere slike idiotiske ting. Men, nå nylig så var det ny runde. Denne gangen involveres forbundet, for nå er det nok. Anonymkode: 3c61e...9f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #9 Del Skrevet 31. oktober Jeg er fullstendig utslitt og blottet for selvtillit etter å vært i et dårlig arbeidsmiljø i flere år nå. Jeg er en av de som har prøvd å forbedre arbeidsmiljøet. Dum og håpefull. Leder er konfliktsky og tar ikke tak i ting. Bare feier alt under teppet. Å de som sier ifra om ting blir som regel stemplet som konfliktskapende, negativ, uthengt, bråkmakere osv. Jeg er sliten av å ta så mange kamper mens de som er enige forblir stille. Jeg er sykemeldt nå på jakt etter en ny jobb. Jeg råder alle til å bytte jobb fremfor å fikse en ukultur. En dårlig leder forblir en dårlig leder. Å ledelsen beskytter hverandre. Anonymkode: 8fad0...35f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #10 Del Skrevet 31. oktober Jeg varslet om seksuell trakassering på vegne av en kollega som ikke turte selv. Det skulle jeg aldri ha gjort. Ble dårlig stemning mellom den jeg varslet på, så klart, men også for den som det gjalt; noe som gjorde at hun sluttet. Han som trakasserte slapp unna med en smekk på lanken. Anonymkode: 72d33...f1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #11 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere her som har varslet om dårlige forhold, dårlig arbeidsmiljø, sendt avvik og det som i teorien skal til for å forbedre forhold på arbeidsplassen? Der det har endt opp med å bare bli negativt for deg. Noen som vil dele hvordan det ble i ettertid på arbeidsplassen? Anonymkode: 8fad0...35f Ja. Jeg angrer. Ingenting har blitt forbedret, bare store ord om verneombud som ikke har fått utrettet stort. Det ble nylig valgt nytt verneombud og jeg vet ikke om det kan hjelpe noe, men inntil da har både verneombud og i mitt tilfelle tillitsvalgt bare vært en kjempestor latterlig vits. Mistenker at de som har disse rollene blir presset til å holde kjeft og ikke gjøre noe, eller rett og slett trusler om oppsigelse. Anonymkode: 5abe7...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november ehh, ja. Jeg varslet om en kollega som tok et slags kvelertak på meg. Hun brukte ikke makt, men det var ubehagelig. Først sendte jeg en e-post til lederen min, men han svarte aldri. Da jeg tok det opp med ham omtrent 1,5 måneder senere, sa han bare: «Ja, jeg skal ta en prat med henne,» og forsvant raskt fra samtalen. En uke senere ble jeg flyttet til et annet arbeidssted i samme avdeling og med samme jobb, men jeg mistet ansvarsområdet mitt. Jeg kontaktet hovedverneombudet for å beskrive situasjonen og søkte støtte. Det ble innkalt til drøftingsmøte etter at jeg hadde blitt flyttet, omtrent to måneder senere. Da jeg kom til møtet, forventet jeg at saken skulle løses. I stedet ble jeg anklaget for upassende seksuell atferd overfor denne kollegaen. Jeg ble sjokkert og spurte hva dette gjaldt, men de kunne ikke utdype. Jeg påpekte at jeg har rett til kontradiksjon, men de svarte bare at vi ikke skulle gå inn på det nå. For å gjøre det helt klart: Kollegaen er en heterofil kvinne. Jeg er også en heterofil kvinne, og jeg har aldri, på noe tidspunkt, hatt noen seksuell tilnærming til henne. Har aldri sagt noe seksuelt til henne, eller snakket om sex til henne. I referatet etter møtet stod det at jeg angivelig hadde begått grove seksuelle krenkelser mot henne(???). Jeg sendte et motsvar og sa klart ifra at dette var løgn. Personalkonsulenten svarte kun «takk». Jeg sendte et kritikkverdig varsel i etterkant, men personalsjefen svarte: «Nå er det på tide å legge saken bak deg og se fremover. Saken er avsluttet, og vi setter punktum her.» Ingenting ble endret. Jeg vet at man kan sende en sak til Arbeidstilsynet hvis man har blitt utsatt for gjengjeldelse, men jeg frykter at de kanskje klarer å dekke over dette på en eller annen måte. Jeg vet heller ikke om jeg har ressursene til å ta saken videre, men jeg kjenner på en sterk lyst til å ta hevn mot de! Anonymkode: 9a156...87e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #13 Del Skrevet 1. november Gikk heldigvis bra Anonymkode: 39d86...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #14 Del Skrevet 1. november Jeg ble advart om at jeg ikke ville få bli med videre etter at jeg varlset om toxic oppførsel hos daglig leder. Forretningen har mistet en god del business de siste to årene og ansatte slutter raskere enn aldri før. Jeg synes det er så rart at styret velger å beskytte daglig leder når det er såpass åpenlyst at vedkommende er toxic og gjør arbeidsplassen kjip for alle de ansatte. Anonymkode: 53e6e...b1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #15 Del Skrevet 1. november Tja, angrer og angrer, det var et helvete å stå i. Majoriteten slet med lederen, men turte ikke å si noe til han, de snakket med hverandre og meg. Det ble flere møter, koblet inn psykolog som skulle hjelpe leder osv. Fordi jeg var den eneste som turte å prate ærlig, ble det vinklet tilslutt at jeg og leder hadde en konflikt 🤦🏼♀️ Alle som hadde problem med leder sa opp/begynte i nye jobber, inkludert meg. Ble så oppsøkt av lederen over han etter jeg hadde starta i ny jobb. De hadde fremdeles problemer på arbeidsplassen selv om nesten alle vi andre hadde sluttet. Endte med at lederen fikk fyken. Ledelsen over han innså visst at det ikke var konflikt mellom meg og vedkommende som var problemet (vi hadde ikke noen konflikt heller annet enn at han oppførte seg idiot, så jeg unngikk han), men selve lederen. Da var skaden skjedd. Teit! Anonymkode: 758f8...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå