Gå til innhold

Trives ikke i stillingen min lengre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært avdelingsleder på et lite firma hvor jeg absolutt ikke trives lengre fagmessig. Arbeidsmiljøet blant oss ansatte er godt, men avgjørelser (spesielt det siste året) som øvrig ledelsen har tatt har jeg vært svært ukomfortabel med og noen av disse tingene har ikke vært lovlige heller. Jeg varslet til de hver eneste gang at dette er jeg ikke komfortabel/enig med, da får jeg til svar at "jo vi gjør det sånn", ferdig med saken.

Dette er godt voksne menn oppi 50-60 årene som ikke tar yngre damer så seriøst, selv om det er de som har valgt meg til denne stillingen.

I tillegg har kommunikasjon med øvrig ledelse blitt svært dårlig. Ansatte fra andre avdelinger kommer til meg for å spørre om ting jeg absolutt ikke har noe oversikt over eller generelt har noe med, fordi de svarer ikke. 

Når jeg tar opp ting som for eksempel manglende svar eller bemanning blir jeg overhodet ikke hørt og ja, generelt har dette begynt å gå utover psyken min veldig da jeg går hjem med rett og slett dårlig samvittighet ovenfor mine kollegaer og føler ikke arbeidsdagene mine er like meningsfylt lengre. Føler mer at jobben min innebærer å mase på øvrig ledelse enn noe annet.

Jeg ønsker å ta opp dette med sjefen selv i løpet av neste uke, men usikker på hvordan jeg skal gå frem, spesielt hvordan kan jeg bli tatt seriøst av en som ikke tar sånne ting så seriøst. Vil ikke "true" med å si opp, men er kommet til et punkt hvor jeg faktisk vurderer det sterkt. Et annet problem er jo at jeg bor på et lite sted med få/sjeldent utlysing av stillinger så er ikke akkurat flust av jobber å velge i mellom.

Anonymkode: ac04c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil ikke hjelpe å si fra, begynn å søke og kom deg vekk er mitt råd. 

Anonymkode: 847ad...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye den samme utfordringen med en jobb som tidligere var veldig trivelig men som etter et lederbytte ikke er bra, og har begynt å søke på andre stillinger.  Kan nok være at et jobbtilbud til meg kan få dem til å våkne opp, men tror egentlig at det å gå videre er best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har helst lyst til å komme meg bort fra den arbeidsplassen og videre, men som nevnt er det svært få stillinger utlyst i området mitt per nå og de som er utlyst er innad helse, som jeg overhodet ikke har utdanning i dessverre. 

Anonymkode: ac04c...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det vil ikke hjelpe å si fra, begynn å søke og kom deg vekk er mitt råd. 

Anonymkode: 847ad...73f

Ja, jeg tror også det er best.

Anonymkode: dea24...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...