Minmy Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Ja, som dere ser lurer jeg ganske enkelt på om noen her inne har erfaring med en av disse nye, fancy håndvaskene som man setter oppå benken/skapet på badet? Foreler/ulemper? Vanskelig å montere? Hvordan blir det med monteringen av blanderen, er det kranglete å montere denne i veggen ovenfor? Må man dra om rör osv.? Som dere skjönner er jeg blank på dette området så all hjelp mottas med takk!
Gjest Lea Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Vi har nettopp skaffet oss en slik, så jeg har ikke brukt den ennå. Grunnen til at vi ikke kjøpte en vanlig vask er at vi har liten plass og denne er ganske liten. Blandebatteriet vårt står på platen ved siden av. Vi kjøpte et høyt blandebatteri og har plassert det i "hjørnet" ved siden av vasken. Da var det ikke behov for å trekke rør. Det er rørlegger som monterer vasken og batteriet, så om de er vanskelige å montere vet jeg ikke. På minussliden, så er det kanskje det at rusk og rask samler seg rundt kanten på vasken. Men det vet jeg jo ikke ennå..
skrue Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Ja, som dere ser lurer jeg ganske enkelt på om noen her inne har erfaring med en av disse nye, fancy håndvaskene som man setter oppå benken/skapet på badet? Foreler/ulemper? Vanskelig å montere? Hvordan blir det med monteringen av blanderen, er det kranglete å montere denne i veggen ovenfor? Må man dra om rör osv.? Som dere skjönner er jeg blank på dette området så all hjelp mottas med takk! Umiddelbart vil jeg tro at det blir med tidkrevende å holde rent der den står (bla. derfor mange synes et toalett som henger på veggen er bedre) samt at sannsynligheten for vannsøl over kanten over tid vil føre til vannskader på platen den står på. Vannet lurer seg under selve vasken osv.
Minmy Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2006 Hmm, jeg forstår ikke helt hvorfor det skulle bli vanskligere å holde rent rundt en toppmontert vask, såvidt jeg forstår kommer man vel til med en klut rundt hele vasken? Og vannsöl rundt vasken burde det jo etter min oppfatning bli mindre av nettopp fordi vasken går lengre opp fra benken? Utdyp gjerne dette !
Gjest Lea Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 I de fleste tilfaller står jo vasken ganske langt inn mot veggen. Ettersom vasken er ganske høyt opp fra platen, så er det litt knotete å komme til på baksiden, men det er overkommelig altså. Vår er oval og kanten skrår inn nederst på vasken. I tillegg r den ganske liten, noe som gjør at vannet fort hopper over kanten av vasken og ned på plata. Det er ikke sider på den som vannet kan renne tilbake på, slik som på helstøpte vasker. I tillegg blir det jo en flate på utsiden av vasken som er større enn på en nedfelt vask. Hvis man tenker på rengjøring, så er det litt mer å tørke over. Ellers kan jeg kanskje tenke meg at det er større sjanse for å knuse en slik vask hvis man mister noe tungt på kansten av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå