AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hei! Jeg sliter med å finne kilder på lover angående en sak jeg står i nå. Skulle startet ny stilling 1.august, kontrakt signert i vår. Grunnet heftig prolaps rett før første vakt og videre store plager, så har jeg enda ikke tiltrådt stillingen og er sykemeldt og har vært det hele veien. Kan da arbeidsgiver bryte kontrakten da jeg teknisk sett ikke har tiltrådt stillingen? Kan legge til at jeg har vært på tilbudssiden, og sagt at jeg ikke ønsker å bruke sykemelding da jeg vil prøve meg i jobb for å se hvordan jeg fungerer. Har blitt nektet dette uten å fått begrunnelse. Mistenker at dette er for at om jeg tar en vakt, så har jeg plutselig tiltrådt stillingen og arbeidsgiver kan da ikke terminere kontrakten. Har også snakket med arbeidstilsynet som presiserer at så lenger jeg ønsker/kan, er det min rett og min plikt å jobbe stillingen min. Anonymkode: 01d0f...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå