AnonymBruker Skrevet 31. oktober #1 Del Skrevet 31. oktober Noen erfaringer? Jeg har dårlig råd, men må få sjekket tennene til hunden. Anonymkode: f434d...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #2 Del Skrevet 31. oktober Friske dyr. Ny klinikk med overkommelige priser. Billigste jeg fant, iallfall. Anonymkode: 11e5d...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. november #3 Del Skrevet 1. november https://snute.io/sammenlign-priser Ny tjeneste der du kan sammenligne veterinærpriser på ulike ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Del Skrevet 1. november Petrus har kampanje nå, tannrens for 2000. Har nettopp benyttet meg av dem selv. Ellers tror jeg PetXL pleier å ha kampanje i januar/februar, men husker ikke hvor mye de ligger på. Anonymkode: cc230...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #5 Del Skrevet 2. november Om du har bil så er det mange som anbefaler Dyrlegen I Hurum Håkon Øverland han er billig Var selv hos friske dyr betalte 1900kr Anonymkode: cbc82...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #6 Del Skrevet 3. november Husk å spørre hvordan de gjør med (feks sikre luftveier med tube, overvåking av hjerte og pust), og ALLTID gjør tannrøntgen - det avdekker over 70% av sykdommen man ikke kan se med det blotte. Og god kvalitet koster. Hilsen dyrlege. Anonymkode: c5a71...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. november #7 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husk å spørre hvordan de gjør med (feks sikre luftveier med tube, overvåking av hjerte og pust), og ALLTID gjør tannrøntgen - det avdekker over 70% av sykdommen man ikke kan se med det blotte. Og god kvalitet koster. Hilsen dyrlege. Anonymkode: c5a71...280 Hva er «riktig svar» på de spørsmålene? Har pleid å spørre om de tar røntgen for det har jeg skjønt at er viktig, men ikke det andre der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #8 Del Skrevet 4. november Gliffy skrev (17 timer siden): Hva er «riktig svar» på de spørsmålene? Har pleid å spørre om de tar røntgen for det har jeg skjønt at er viktig, men ikke det andre der.. Man fjerner tannstein med en skaler som spruter masse vann. Dersom man ikke har en tube i halsen så risikerer man at vann kommer ned i lungene -> aspirasjons-pneumoni. Kan være dødelig. I tillegg må man ha overvåking på pust, hjerterate mm bedre enn å bare "se på dyret" - man må ha utstyr for å følge med på hjerte, puls, blodtrykk mm mens dyret er i ca 1 times narkose. Man fanger mye fortere opp endringer i ting om man har utstyr. Dersom man foretar tannrens uten tube i halsen og tannrøntgen og overvåking gjør man ikke det som nå anses som minste anbefalte krav (av flere store veterinærforeninger) for korrekt overvåking og minste risikoen for dødsfall, pneumoni, mm. Så de som kan foreta en tannrens til 1500kr, har svært sjeldent en slik standard. Der jeg jobber er vi i 3800-4600kr rangen, og vi har fullt utstyr og en dyrepleier til narkoseovervåking. Vi har 100% kontroll. Anonymkode: c5a71...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 4. november #9 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man fjerner tannstein med en skaler som spruter masse vann. Dersom man ikke har en tube i halsen så risikerer man at vann kommer ned i lungene -> aspirasjons-pneumoni. Kan være dødelig. I tillegg må man ha overvåking på pust, hjerterate mm bedre enn å bare "se på dyret" - man må ha utstyr for å følge med på hjerte, puls, blodtrykk mm mens dyret er i ca 1 times narkose. Man fanger mye fortere opp endringer i ting om man har utstyr. Dersom man foretar tannrens uten tube i halsen og tannrøntgen og overvåking gjør man ikke det som nå anses som minste anbefalte krav (av flere store veterinærforeninger) for korrekt overvåking og minste risikoen for dødsfall, pneumoni, mm. Så de som kan foreta en tannrens til 1500kr, har svært sjeldent en slik standard. Der jeg jobber er vi i 3800-4600kr rangen, og vi har fullt utstyr og en dyrepleier til narkoseovervåking. Vi har 100% kontroll. Anonymkode: c5a71...280 Takk for utfyllende svar! Jeg skal definitivt sjekke dette neste gang jeg skal ha dyrene mine på tannrens. Prøver å være økonomisk, men det skal ikke spares på bekostning av sikkerheten og helsen til dyrene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå