Gå til innhold

Hvorfor avlyser min nye kjæreste så ofte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ble sammen for et par måneder siden og bor ca en time fra hverandre. De siste ukene har han avlyst avtaler flere ganger rett før vi skal møtes. For eksempel snapper vi masse om ting vi har lyst å gjøre sammen og han er veldig på. Når vi så skal møtes og gjennomføre det vi har snakket/snappet om avlyser han ca halvparten av avtalene våre. 
Vi er begge tidlig i tyveårsalderen og har lite erfaring fra forhold. Noen som skjønner hva som er greia med at han avlyser avtalene våre?

Anonymkode: cf82c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke giddet hvert fall, han er ikke forelska hvis han ikke gjør alt for å treffe deg . 

Anonymkode: ec77f...682

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen (mange) er sånn at de legger masse planer og er gira på at det skal skje ting, men når det plutselig skal skje så vil de heller slappe av, er slitne osv. Dette er for så vidt helt vanlig og menneskelig, men samtidig har heldigvis mange av oss et moralsk kompass som sier at vi skal gjennomføre ting vi har avtalt allikevel. Spesielt sært er det jo å avlyse med en kjæreste, siden forelskelse er en såpass sterk kraft at det er vanskelig å holde seg borte fra hverandre, så akkurat det ville bekymret meg. 

Anonymkode: 69731...990

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydes ikke bra ut. Høres ut som han er bare halvhjertet i forhold med deg. Hadde han virkelig hatt lyst til å møte deg så hadde han fått det til. Og nå skal liksom dere være midt i de søte hvetebrødsdagene der man anstrenger seg litt ekstra...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He’s not into you.

Om en mann er interessert og forelsket vil han gjøre alt for å møtes.

Anonymkode: 19609...502

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starten består av skuffelser og brutte løfter, vil fremtiden se mørk ut..

Du kan og bør finne noen som holder ord. En som bryr seg nok om deg til å gjøre som de lover. Om han sliter med energien etc (som mange av oss gjør), må det bli opp til ham å sette ord på det og ikke fyre opp forventninger han veit han trolig ikke vil leve opp til.

Nei, noen mnd av livet ditt er bedre enn år. Ikke vent på folk, det er bare dumt..

Anonymkode: 86d4a...589

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok ikke så interessert, rett og slett. Det kom noe annet som han heller ville gjøre, så da avlyser han med deg...

Anonymkode: 77730...b24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He is just not that into you. Evt. treffer flere på en gang. Min forrige tinder-date som jeg var eKskLusiV med hadde 3(!!!) inkludert meg.

Anonymkode: 8ff5c...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi ble sammen for et par måneder siden og bor ca en time fra hverandre. De siste ukene har han avlyst avtaler flere ganger rett før vi skal møtes. For eksempel snapper vi masse om ting vi har lyst å gjøre sammen og han er veldig på. Når vi så skal møtes og gjennomføre det vi har snakket/snappet om avlyser han ca halvparten av avtalene våre. 
Vi er begge tidlig i tyveårsalderen og har lite erfaring fra forhold. Noen som skjønner hva som er greia med at han avlyser avtalene våre?

Hva sier han er «greia» da? For det er en ting å velge å være i et forhold med en som avlyser i siste liten. Det er et valg man tar (eller ikke tar). Det er en helt annen sak å velge å være i et forhold med en som avlyser i siste liten uten noen årsak. 

Så hva oppgir han som årsak? Og hvorfor visste han ikke at han var syk/jobbet/hadde forpliktet seg før helt i siste liten? Og tenker han denne ustabiliteten er noe han skal velge å leve med fremover? Eller er det noe han ikke kan velge bort (eksempler er en jobb med en uforutsigbar vaktordning, eller en diagnose som gir plutselige anfall eller behov for hvile)?

Anonymkode: dddc2...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har bare skaffet seg dame for å ha en dame tror jeg. Tror ikke han egentlig er forelsket i deg.

Anonymkode: 523f8...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt sinnsykt respektløs ting å gjøre, jeg har null tålmodighet med sånt. Møtt en sånn selv, jeg tror jeg sa takk og farvel andre gangen han avlyste. For han avlyste ikke fordi bestemor var blitt påkjørt av en dampveivals liksom, det var åpenbart at han bare ga litt faen, han så an formen, følte seg litt sliten, gadd ikke. Tipper det er sånn med kjæresten din også.

Da har han ikke respekt for deg og er heller ikke forelsket nok i deg. 

Noen er bare elendige til å planlegge også. Jeg har ei venninne som er litt sånn av personlighet at hun sier JA til absolutt alt og er gira og tar initiativ selv også, vi måååå ta en fredagspils dere! Men når dagen kommer.. hun er vel med sånn kanskje 1 av 20 ganger. Alltid noe annet i veien, er både dobbelt- og trippelbooket. Det er legitime unnskyldninger også. Men ting hun burde visst før hun sa ja. Hun avtaler mer enn hun kan holde rett og slett.

Et annet alternativ er eventuelt angst. Man blir for stressa og avlyser av den grunn.

Anonymkode: 09c5c...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

He is just not that into you. Evt. treffer flere på en gang. Min forrige tinder-date som jeg var eKskLusiV med hadde 3(!!!) inkludert meg.

Anonymkode: 8ff5c...836

Håper ikke d er tilfelle… ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har han angst?

Anonymkode: 8b852...e62

Litt usikker.. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han er «greia» da? For det er en ting å velge å være i et forhold med en som avlyser i siste liten. Det er et valg man tar (eller ikke tar). Det er en helt annen sak å velge å være i et forhold med en som avlyser i siste liten uten noen årsak. 

Så hva oppgir han som årsak? Og hvorfor visste han ikke at han var syk/jobbet/hadde forpliktet seg før helt i siste liten? Og tenker han denne ustabiliteten er noe han skal velge å leve med fremover? Eller er det noe han ikke kan velge bort (eksempler er en jobb med en uforutsigbar vaktordning, eller en diagnose som gir plutselige anfall eller behov for hvile)?

Anonymkode: dddc2...803

Ts her. Han oppgir at han har glemt at han skulle til foreldrene/søsken/venner/må jobbe overtid… usikker på d med diagnose, jeg har vært inne på tanken om han har angst av noe slag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en helt sinnsykt respektløs ting å gjøre, jeg har null tålmodighet med sånt. Møtt en sånn selv, jeg tror jeg sa takk og farvel andre gangen han avlyste. For han avlyste ikke fordi bestemor var blitt påkjørt av en dampveivals liksom, det var åpenbart at han bare ga litt faen, han så an formen, følte seg litt sliten, gadd ikke. Tipper det er sånn med kjæresten din også.

Da har han ikke respekt for deg og er heller ikke forelsket nok i deg. 

Noen er bare elendige til å planlegge også. Jeg har ei venninne som er litt sånn av personlighet at hun sier JA til absolutt alt og er gira og tar initiativ selv også, vi måååå ta en fredagspils dere! Men når dagen kommer.. hun er vel med sånn kanskje 1 av 20 ganger. Alltid noe annet i veien, er både dobbelt- og trippelbooket. Det er legitime unnskyldninger også. Men ting hun burde visst før hun sa ja. Hun avtaler mer enn hun kan holde rett og slett.

Et annet alternativ er eventuelt angst. Man blir for stressa og avlyser av den grunn.

Anonymkode: 09c5c...06e

Jeg blir ikke helt klok på ham og er såpass forelsket at jeg ikke vil pushe altfor mye heller.. han virker lei seg når han må avlyse, ihvertfall noen av gangene. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han angst?

Anonymkode: 8b852...e62

Det tenker jeg også. Jeg har angst og må ganske ofte avlyse. Handler om meg, ikke den andre. Men skjønner at det er vanskelig for den som blir skuffet. 

Anonymkode: c3508...169

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...