AnonymBruker Skrevet 31. oktober #1 Del Skrevet 31. oktober Den kan være maks 3 mnd ved oppstart. På politiets nettsteder står det at forventet behandlingstid er 14 dager, så jeg søkte i går og jeg fikk svar i dag. Søkte om 3 attester. Jeg starter i jobb 1. februar. Er det noe problem at den er 3 mnd og 1 dag? og vil politiet la meg søke om ny attest med samme bekreftelse? Trodde det skulle ta mye lengre tid å få svar Anonymkode: 98eec...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #2 Del Skrevet 31. oktober Hør med arbeidsgiver og politiet Anonymkode: 5a5b7...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #3 Del Skrevet 31. oktober Er vel bare å levere politiattesten til arbeidsgiver allerede nå så vet de at du er "klarert" tidlig. Anonymkode: aadb3...baf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den kan være maks 3 mnd ved oppstart. På politiets nettsteder står det at forventet behandlingstid er 14 dager, så jeg søkte i går og jeg fikk svar i dag. Søkte om 3 attester. Jeg starter i jobb 1. februar. Er det noe problem at den er 3 mnd og 1 dag? og vil politiet la meg søke om ny attest med samme bekreftelse? Trodde det skulle ta mye lengre tid å få svar Anonymkode: 98eec...8a2 Hvorfor spør du KG om det?! Ta kontakt med dem det gjelder. Anonymkode: 959ff...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #5 Del Skrevet 1. november Forferdelig at man skal være avhengig av å få en vandelsattest fra politiet for å søke en del typer jobber. Dette burde man heller overlate til en norsk, nøytral institusjon. Anonymkode: 204c2...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. november #6 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forferdelig at man skal være avhengig av å få en vandelsattest fra politiet for å søke en del typer jobber. Dette burde man heller overlate til en norsk, nøytral institusjon. Anonymkode: 204c2...388 Så vi burde ha enda en institusjon som ikke gjør noe nyttig? Du mener det er best om en innbygger sender søknad til Norsk Sikkerhetsklarering (forslag til etatsnavn) for at de kan videresende søknaden til Politiet? Hva vil denne etaten bidra med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #7 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forferdelig at man skal være avhengig av å få en vandelsattest fra politiet for å søke en del typer jobber. Dette burde man heller overlate til en norsk, nøytral institusjon. Anonymkode: 204c2...388 Så du ville latt en pedofil jobbe i barnehage, eller drapsmann f.eks i en annen bransje? Anonymkode: e7db3...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #8 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Den kan være maks 3 mnd ved oppstart. På politiets nettsteder står det at forventet behandlingstid er 14 dager, så jeg søkte i går og jeg fikk svar i dag. Søkte om 3 attester. Jeg starter i jobb 1. februar. Er det noe problem at den er 3 mnd og 1 dag? og vil politiet la meg søke om ny attest med samme bekreftelse? Trodde det skulle ta mye lengre tid å få svar Anonymkode: 98eec...8a2 Send politiattesten til arbeidsgiver så snart du har fått den. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: af05b...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #9 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Send politiattesten til arbeidsgiver så snart du har fått den. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: af05b...691 Fordi den kan være maks 3 måneder. Er den mer enn tre måneder må man søke om ny attest… Anonymkode: 98eec...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #10 Del Skrevet 1. november Maks 3 måneder ved oppstart altså Anonymkode: 98eec...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #11 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forferdelig at man skal være avhengig av å få en vandelsattest fra politiet for å søke en del typer jobber. Dette burde man heller overlate til en norsk, nøytral institusjon. Anonymkode: 204c2...388 Sånn i motsetning til det partiske, utenlandske politiet vi er belemret med? Anonymkode: 63026...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hør med arbeidsgiver og politiet Anonymkode: 5a5b7...b46 No shit. Anonymkode: f0eb8...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #13 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 12.56): Fordi den kan være maks 3 måneder. Er den mer enn tre måneder må man søke om ny attest… Anonymkode: 98eec...8a2 Er du sikker på at det ikke menes 3 måneder gammel når du leverer politiattesten? Sånn når du leverer den før du starter, så er det ok så lenge den ikke er mer enn 3 måneder gammel. Det gir ikke mening at man må levere nærmest mulig oppstart, man skal jo ikke drive å levere inn ny attest hver 3. måned akkurat. Hadde du levert enn attest i dag som var 4 mnd gammel kunne jeg ha forstått det hvorfor du måtte levert ny, men når stillingen krever politiattest før oppstart så tenker jeg det er jo bra at arbeidsgiver får den tidligst mulig når man har fått jobben, tenk om du ikke hadde hatt ren vandel, og levert attest rett før du skulle starte opp, så kunne du ikke startet opp og de måtte ha funnet ny, hadde de fått den/fått vite om det for 3 mnd siden, så hadde de jo hatt tid til å erstatte deg. Anonymkode: 7526c...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå