Gå til innhold

Det er ikke storm!!!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert påvirkning fra amerikansk-engelsk - storm har jo en litt annen betydning der en her, mer generelt beskrivende uvær - mens på norsk og i Norge refererer "storm" utelukkende til vind - vindstyrke.

Anonymkode: 5a820...07a

• Liker 2
Skrevet
Sefanja skrev (2 timer siden):

Her i Øygarden er det heller ikke storm, bare regn. Er visst verre på Voss og i Bergen?

Helt greit i Bergen, men var litt nervøs for bekken som gikk over i ca 1 times tid 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bor lenger nord  i Vestland. Her ute ved kysten er vi vandt til storm. I dag har det vært stille, men regnet har hølja ned i hele dag. Men her er det ingen flom, alt av vann renner ut i havet, så vidt jeg har hørt er det ingen skader. Men det må være ille å oppleve det som hender i Odda og Voss-området...Håper det går bra med folk!

Anonymkode: 60ed1...718

Odda har jo hatt mye alle veier inn-ut stengt så det bør de få gjort noe

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet

Det er ikke regn heller. Det er bare høy luftfuktighet 😊

Anonymkode: 4b660...1ef

• Liker 1
Skrevet

Har ikkje lest nokon plass i media at det er omtalt som storm, heller ikkje høyrt folk snakke om det som storm. Men at det er eit fæla regnvær. Så det regnar mykje, men er lite vind. Så det må gjerne være dei i din omkrets som omtalar det som storm. Her i sogn og fjordane har vi ruskevær, men ingen storm. 

Anonymkode: 0be24...88f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Minner meg om i fjor, da satte østlandskommunen jeg bor i krisestab fordi det var meldt litt snø 😂

Hilsen nordlending

Anonymkode: 90384...91f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (10 timer siden):

Nei, det gjør da ikke det. Det står "ekstremvær" og "uvær" - jeg klarer ikke å finne ordet "storm" noe sted jeg. Ikke gjelder farevarslene storm heller, men flom- og jordskred".

Fordi du er elendig til å lete (i går lå det på forsiden) så betyr ikke det automatisk at jeg lyver. Du får se her da, f.eks:

https://www.vg.no/nyheter/i/938amW/ekstremvaeret-jakob-disse-veiene-er-stengt

Ekstremværet «Jakob» traff Vestlandet i natt, og er ventet å øke i styrke utover dagen.

Anonymkode: 719ad...120

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ikkje lest nokon plass i media at det er omtalt som storm, heller ikkje høyrt folk snakke om det som storm. Men at det er eit fæla regnvær. Så det regnar mykje, men er lite vind. Så det må gjerne være dei i din omkrets som omtalar det som storm. Her i sogn og fjordane har vi ruskevær, men ingen storm. 

Anonymkode: 0be24...88f

VG:

Ekstremværet «Jakob» traff Vestlandet i natt, og er ventet å øke i styrke utover dagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Minner meg om i fjor, da satte østlandskommunen jeg bor i krisestab fordi det var meldt litt snø 😂

Hilsen nordlending

Ja hahahaha, så teit å ta forhåndsregler ass! Jeg synes det er morsommere om kommunene ikke hadde tatt forhåndsregler og så kunne bare alt av infrastruktur stoppe opp. Kjempeartig 🤣🤣

Hilsen en som også bor nord.

Anonymkode: 638f5...f64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bor på Vestlandet og ser så mange omtale regnværet som storm. 
Lunt inne, storm ute.

Vær forsiktig i stormen. 

Det har vært nesten vindstille i hele dag, men ja det regner tett. Det er regnvær, ikke storm.

Det samme når det kommer tette snøbyger. Snøstorm ute. Nei- snøbyge. Ikke storm. 

Irriterer meg over upresist språk. 

Anonymkode: 8f9b8...d82

Bare du som omtaler det som storm da…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hahahaha, så teit å ta forhåndsregler ass! Jeg synes det er morsommere om kommunene ikke hadde tatt forhåndsregler og så kunne bare alt av infrastruktur stoppe opp. Kjempeartig 🤣🤣

Hilsen en som også bor nord.

Anonymkode: 638f5...f64

Det kom 2(!) cm snø😂 Hvis alt av infrastuktur stopper opp pga det, da er det noe annet som er galt et sted.

Jeg bor ikke i nord

Skrevet
Sefanja skrev (17 timer siden):

Her i Øygarden er det heller ikke storm, bare regn. Er visst verre på Voss og i Bergen?

I Alver også. Ingen vind, bare regn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det kom 2(!) cm snø😂 Hvis alt av infrastuktur stopper opp pga det, da er det noe annet som er galt et sted.

Jeg bor ikke i nord

I går kom det 1 cm snø/slaps i Trondheim. Bussene stod på kryss og tvers. Legg til at de har saltet i forkant i ukesvis i 10 plussgrader slik at veien er superfuktig når det fryser litt på.

Sånn var det ikke før. Jeg skjemmes av denne byen som mister hodet når det kommer bittelitt snø.

1cm snø går vel straks inn i klimafantastenes ordbok som "ekstremvær".

Skrevet

Her blåste det faktisk litt i går, men langt fra storm. Frisk bris, kanskje. Ikke verre enn at det gikk helt fint å sykle til og fra jobb. Midtre Sogn.

Anonymkode: 3be8b...a01

Skrevet

Er sykt mye vind om dagen. Spesielt i deler av Øygarden/på Sotra. I Bergen i innlands-bydeler som Fyllingsdalen og Åsane det mye vann som ikke har noe sted å gå, små dammer blir svære elver. 

Norske medier kaller det uvær/ekstremvær. Svenske medier kaller det storm. Uansett holder været nå på å snu; det blir kaldere samtidig som det er vannmengder med fare for flom og skred. 

Anonymkode: b1e46...6f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 23.54):

Hilsen nordlending

Jeg har bodd i Nord-Norge. Vet du hvorfor dere håndterer snø godt? Fordi det knapt bor folk der, og det er plass til å rydde unna snøen overalt.

Jeg har sett folk i Nord-Norge stoppe inne i en tunell for å børste snø av bilen! Og det var ikke turister, det var lokale på vei til jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...