Gå til innhold

Noen andre som har det slik? Skilte foreldre som spiller en opp mot hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine er skilt.  Jeg bor på andre siden av landet med samboer.   Foreldrene mine kan ikke fordra hverandre og er full av bitterhet og bor ca en mil fra hverandre.  Jeg gjør så godt jeg kan med å fordele dager når jeg er hjemme. Ringer, planlegging og forberedrer meg, men jaggu skjer det jevnlig: 

Nei du kan ikke dra til faren din.  De dagene der er de eneste søsteren din ikke jobber, så du får ringe faren din å avlyse.  Jeg ønsker ikke det, men får slengt etter meg at er mer glad i søsken på farsiden siden jeg prioriterer dem. Faren min sier det samme, bare motsatt selvsagt. Ja nei, vi betyr nok ikke så mye for deg, kanskje?

Hvis jeg står på mitt og forholder meg til det jeg ønsker eller er avtalt først, risikerer jeg gråting og i verste fall hyling. Senest i dag merket jeg på  hele stemningen at jeg har valgt feil side, feil dager. Regnestykket går aldri opp uansett hvor godt jeg planlegger og avtaler.  Jeg er en skuffelse uansett.  Jeg forstår ikke spillereglene. Det er et mindfuck uten sidestykke..

Det ødelegger meg innvendig og jeg har alltid dårlig samvittighet.  

Er det flere som har det slik? Patchwork family my a**! Jeg føler meg av og til som den eneste, siden de jeg kjenner, har foreldre som evner å være objektive.  

Anonymkode: a3224...2f4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare slutt å si hvor du skal! 

Idiotisk av foreldrene dine å holde på sånn. Mine var likedan, bortsett fra at de startet da de skilte seg og jeg var sju år. 

Da jeg ble en 13-15 år, sa jeg bare klart i fra, dette gidder jeg ikke høre på noe mer. Ett ord til om dette, så flytter jeg for meg selv og ingen av dere får besøk. 

Gjør som DU ønsker og gjør det som passer deg. Og så fort en av dem inntar offerrollen, be de holde kjeft. Rett og slett! Ikke unnskyld deg eller forklar, bare si at sånn blir det. 

Anonymkode: 2bbff...0b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke så lett å ikke si hvor man skal om Ts er på besøk hjemme og bor på andre siden av landet. Eller mener du hun skal ta inn på hotell slik at foreldrene ikke vet hvor hun er til enhver tid.

• Liker 1
Skrevet

Ville fått samlet de på en (lur) måte og sagt hvordan ting er, hvordan det oppleves for deg og hvordan det kommer til å bli fremover. Ville minnet dem på at det er på tide at de begynner å bli voksen og foreldre i denne situasjonen. De tenker bare på seg selv og trenger derfor at du i klartekst sier hvordan det er for deg.

Anonymkode: 72094...72c

• Nyttig 1
Skrevet

Godt mulig jeg hadde sendt de en felles Mail i god tid før neste besøk. Sagt når du ville være hos de ulike, og at det da blir opp til søsken hos mor å tilpasse seg at du kommer, når du er hos mor, og samme på motsatt side. Kjipt å ikke treffe på alle, men sånn er det. Er dere sjeldent på besøk, og dere gir beskjed i god tid, så bør det være mulig for søsken å tilspisse så de får treffe dere litt på en av dagene dere er der i hvert fall. 

Skrevet

Mine er helt like. Spesielt moren min. Blir aldri godt nok fordelt og i hennes hode er det hennes familie jeg nedprioriterer, selv om de faktisk favoriseres. Har alltid en stygg kommentar om prioriteringene mine på lur. Besøker dem bare for barna mine sin del. 

• Hjerte 2
Skrevet

Samvittigheten din er på bærtur i dette tilfellet. Den er helt ødelagt av årevis av manipulasjon og du må overse den fullstendig. Du må slutte å oppføre deg som om dette er greit. Voksne folk oppfører seg ikke sånn her, det er ikke normalt! Du må sette noen grenser for hva du finner deg i. Si at du ikke er interessert i å ha denne diskusjonen og at du kommer til å reise hjem hvis det blir mer snakk om det. Hyling er jo no-go. Da må du bare dra med en gang.

Anonymkode: 28c94...fa1

Skrevet

Har det likt bare med mine foreldre vs. svigers.. ingen gode råd dessverre.

Anonymkode: 14421...9d4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ville fått samlet de på en (lur) måte og sagt hvordan ting er, hvordan det oppleves for deg og hvordan det kommer til å bli fremover. Ville minnet dem på at det er på tide at de begynner å bli voksen og foreldre i denne situasjonen. De tenker bare på seg selv og trenger derfor at du i klartekst sier hvordan det er for deg.

Anonymkode: 72094...72c

Å samle dem? I wish, men det er ren utopi.  Tror ikke jeg har sett dem sammen siden konfirmasjonen til søsteren min 

• Hjerte 1
Skrevet
fru Alving skrev (50 minutter siden):

Det er vel ikke så lett å ikke si hvor man skal om Ts er på besøk hjemme og bor på andre siden av landet. Eller mener du hun skal ta inn på hotell slik at foreldrene ikke vet hvor hun er til enhver tid.

Stemmer.  Jeg er i prinsippet helt enig i kommentaren over og hun har et poeng der ,men du har fattet problemstillingen og hvorfor det ikke er så lett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldrene mine er skilt.  Jeg bor på andre siden av landet med samboer.   Foreldrene mine kan ikke fordra hverandre og er full av bitterhet og bor ca en mil fra hverandre.  Jeg gjør så godt jeg kan med å fordele dager når jeg er hjemme. (...)

Kutt navlestrengen. 'Hjemme' er der du bor nå. Besøk mor-siden av familien én gang i året, og likedan med far-siden. Ikke bland de to ting sammen.  

Anonymkode: b5afd...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...