Concordia Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Hei, Er det noen som har lest VGs artikkel fra 29.10, der det står følgende i overskriften, og vet hvilken ingrediens det er snakk om? (Jeg vet at jeg kan betale for VG+, men litt kjedelig å betale 99 kr for å lese en artikkel, spesielt dersom det kun er click-bait.) Vanlig ingrediens kobles til eksem: – Overraskende funn
gobbledigook Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 Salt. "Forskere analyserte natriuminnholdet i urinprøver fra omtrent 215.000 voksne i Storbritannia, i alderen 30 til 70 år. De fant ut at ett ekstra gram natrium daglig var knyttet til 11 prosent høyere risiko for å utvikle alvorlig eksem." "Han (hudoverlege på Haukeland) understreker imidlertid at det ikke er en klinisk studie: "Det er langt frem til å observere en klinisk effekt av saltinntak og aktuelt eksem hos den enkelte pasient, eller til å gi generelle og individrettede råd om å kutte i saltinntaket for å forebygge eller behandle atopisk eksem." 2
Concordia Skrevet 31. oktober 2024 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2024 Tusen takk, @gobbledigook! 👏🏻😊
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Skrevet 1. november 2024 gobbledigook skrev (6 timer siden): Salt. "Forskere analyserte natriuminnholdet i urinprøver fra omtrent 215.000 voksne i Storbritannia, i alderen 30 til 70 år. De fant ut at ett ekstra gram natrium daglig var knyttet til 11 prosent høyere risiko for å utvikle alvorlig eksem." "Han (hudoverlege på Haukeland) understreker imidlertid at det ikke er en klinisk studie: "Det er langt frem til å observere en klinisk effekt av saltinntak og aktuelt eksem hos den enkelte pasient, eller til å gi generelle og individrettede råd om å kutte i saltinntaket for å forebygge eller behandle atopisk eksem." Hva er navnet på den legen, på sykehuset du nevnte? Jeg var inne på pressreader og prøvde å finne saken, men den lå ikke der. Anonymkode: 18e9e...5d1
gobbledigook Skrevet 1. november 2024 #5 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er navnet på den legen, på sykehuset du nevnte? Jeg var inne på pressreader og prøvde å finne saken, men den lå ikke der. Anonymkode: 18e9e...5d1 Dag Sollesnes Holsen https://jamanetwork.com/journals/jamadermatology/article-abstract/2819233?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3A93oajE her er forøvrig studien det er snakk om 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Skrevet 1. november 2024 gobbledigook skrev (33 minutter siden): Dag Sollesnes Holsen https://jamanetwork.com/journals/jamadermatology/article-abstract/2819233?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3A93oajE her er forøvrig studien det er snakk om Akkurat, ja, tenkte det måtte være han. Anonymkode: 18e9e...5d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå