Gå til innhold

Er du takknemlig for ditt liv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Absolutt. Jeg er takknemlig for at jeg har fått leve så lenge trass i sykdommer som jeg har. Har hatt 4 hjerteinfarkt, men elsker fremdeles livet og vil leve lengst mulig.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er takknemlig for alt jeg har fått veldig lett i livet frem til nå. Problemet ble bare at det at jeg hadde fått alt servert på gullfat til nå, gjorde at jeg ikke skjønte alvoret og klarte å håndtere ting bra når det plutselig ikke bare var plankekjøring. Og derfor lever jeg nå i en tilværelse der jeg føler livet har ramlet fra hverandre og jeg har mistet det meste jeg er glad i..😟

Anonymkode: 0819a...9ba

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er takknemlig. Livet har i perioder vært svært tøft, men jeg fikk styrke til å takle det, både i meg selv og i mennesker som bryr seg om meg. Hvilket nok i stor grad henger sammen. Enklere å være sterk når man ikke må stå alene. 

Jeg har elsket og blitt elsket, og har så mange fine opplevelser og mennesker i livet. Det veier tyngre enn det som har vært tungt og vanskelig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! 

Er takknemlig for barna mine, for foreldrene, for søsken, for vennene mine, ikke minst for mannen min. Jeg har tak over hodet, mat på bordet og klær på kroppen. Jeg er elsket av mine og jeg får lov å elske dem.  Man kan ikke være annet enn takknemlig da! 

Nå er meg og mannen på en utrolig reise i Asia, og jeg har fått lære SÅ mye! Det setter også ens liv i perspektiv. 

Samtidig har jeg også lært at jeg bryr meg mer om landet mitt enn jeg trodde, at jeg kan savne helt banale ting jeg ikke trodde jeg ville savne. Og det er så godt! 

Livet har vært vanskelig på de fleste plan og områder, men jeg er takknemlig for alt. Fordi alt er med å forme en, alt er lærdom og erfaring. Så ja! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ba ikke om å bli født. Jeg liker ikke å leve, men jeg er samtidig for feig til å sette en stopper for det. 

Fatter ikke hvorfor så mange som har så mye å leve for får uhelbredelige sjukdommer i tidlig alder, mens jeg bare er så uforskammet frisk og motstandsdyktig 🤨

Anonymkode: f9bfb...2c6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er vel egentlig det.

Problemet er at den gode snille familien min dør fra meg så altfor tidlig. Nesten så jeg ikke får lov til å ha et godt liv, da de blir fjernet fra meg og de ikke får lov til å leve så lenge.

Nå er det snart bare sønnen min på 15 år og meg igjen. Pappa'n hans har uhelbredelig kreft. Hverken jeg eller sønnen min har søsken, og besteforeldrene hans lever heller ikke lenger. 

Anonymkode: d27ed...47e

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja livet er en gave som ikke alle får. Mange som blir aborterte

Anonymkode: 6119e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig takknemlige for at jeg ble født i Norge. Er jo reine lottogevinsten det. 

Anonymkode: ce863...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig takknemlig. Takknemlig overfor min donor/donors pårørende som sa ja til organdonasjon slik at jeg fikk muligheten til å leve videre.

Takknemlig for min familie og alt det gode jeg har fått og fått til i livet. 

Anonymkode: 2857b...ced

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere min mor som sa følgende til meg da jeg var 6-7 år: ‘Du skal være glad det ikke var lov med abort i 1960’.   Tja, jo, jeg er veldig glad for livet mitt, og det gode livet jeg har levd, og lever, men alternativet kjenner jeg jo ikke. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok 50/50. Det er mye flott å oppleve, men samtidig klarer jeg ikke å oppnå det jeg ønsker aller mest. Jeg føler derfor at jeg kaster bort det ene livet jeg har på uvesentligheter. Overfladisk sett har jeg det bra, men på et dypere plan står det dårlig til.

Anonymkode: 8d8da...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et sekund. Livet er bare slit å jobb. Dårlig vær vinter å snø. Forbannet være min søster som fant meg for tidlig når jeg hengte meg. 

Anonymkode: eb741...5f1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 18.43):

Takknemlig mot hvem?

Hvem står jeg eventuelt i takknemlighetsgjeld til?

Anonymkode: 59259...f9e

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 17.46):

Hvem skal jeg være takknemlig ovenfor?

Anonymkode: d50c5...44a

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke et sekund. Livet er bare slit å jobb. Dårlig vær vinter å snø. Forbannet være min søster som fant meg for tidlig når jeg hengte meg. 

3 stk. emo-kids her. 

Bare husk at de som har det vanskelig her i verden ikke har mulighet til å henge på et nettforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med takknemlighet for å  være i live er ikke noe jeg har brukt så mye tid på å fundere på. Jeg var ønsket og elsket av mine foreldre. Jeg har vært og er igjennom en del stritt. Livet imploderer ikke bare fordi jeg føler meg hul og alt føles umulig, at smertene tar meg eller lidelsesfulle ting skjer. Jeg er helst takknemlig over småting, sånn fortløpende. Livet selv er en gigantisk stor størrelse, gitt av så mye jeg ikke har så veldig mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (2 timer siden):

3 stk. emo-kids her. 

Bare husk at de som har det vanskelig her i verden ikke har mulighet til å henge på et nettforum.

Hva er emo kids ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for så mye, og tenker hver eneste dag på hvor ekstremt heldig jeg er, som har det så godt som jeg har det. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for at jeg er frisk.Trenger ikke ta noen medisiner. Har tak over hodet og mat på bordet ;)

Anonymkode: b330f...e7a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 17.46):

Hvem skal jeg være takknemlig ovenfor?

Anonymkode: d50c5...44a

Gud, Skaperen

Anonymkode: 6119e...0e3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...