Gå til innhold

Samboer som aldri klarer dra lasset for å få ting hyggelig for barna

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, helst er det kun jobb. Middag. Se serie. Sove. Leke litt med barna.

På dager som halloween, bursdager, påske, så gjør han ingenting. Gjør absolutt ingenting for at barna skal få fine dager, det er alltid jeg som må dra lasset og ordne.

Nå i dag har jeg vært med på å kle meg ut. Og skal gå halloween med 6 åringen og 3 åringen, en liten runde. Jeg har bakt litt, fordi 6 åringen gleder seg sånn. Samboer har sovet i 3 timer og står opp, stikker for å trene. Spør om han kan bli med, gidder ikke sier han.

Føler meg så alene om alt, ansvaret for at ting skal være bra. Fader altså. 

Anonymkode: d0b0e...879

Jobber dere ikke?

Anonymkode: ada16...b60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med ham om det? At det er viktig for barna at sånt organiseres og at du synes han også bør bidra? 

Anonymkode: 1fd55...6aa

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er han med på de tingene som ikke er hyggelige? Gi beskjed om at det er nok skjerm nå, vaske opp når det er omgangssyke, rydde unna utvokste klær osv?

At han ikke blir med på de hyggelige tingene tenker jeg er hans problem. Du får jo det beste av barndommen deres.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sånn er det i alle andre familier også. Mor er i FAU, mor ringer og ordner og organiserer lek og treff med andre barn. Mor blir kjent med de andre mødrene og hjelper barna sosialt og kjenner barnas venner, vet hvem som ikke tåler gluten og hvem som er redd for hunder osv

Mor vet hva som skal kjøpes inn til ny sesong, 17 mai, jul ...

Mødrene tar seg av det tredje skiftet hos 90% av elle familier

Anonymkode: 0d195...1eb

Ja, det er jo bare slik det er. Mannen min er god på mye annet da. Flink i jobben sin, tjener slik at vi kan kjøpe oss akkurat det vi vil, har ansvar for bilene, Hagen og snømåking. Har det hyggelig med barna, men det store lasset der drar nok jeg. Har bare innfunnet meg med at slik er det. Ble bedre stemning etter at jeg bare aksepterte at vi var ulike, men tross alt utfylte hverandre. 

Anonymkode: ada16...b60

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn er det i alle andre familier også. Mor er i FAU, mor ringer og ordner og organiserer lek og treff med andre barn. Mor blir kjent med de andre mødrene og hjelper barna sosialt og kjenner barnas venner, vet hvem som ikke tåler gluten og hvem som er redd for hunder osv

Mor vet hva som skal kjøpes inn til ny sesong, 17 mai, jul ...

Mødrene tar seg av det tredje skiftet hos 90% av elle familier

Tenkte det samme her. Dette her er veldig typisk for mange familier. Mor tar det tredje skiftet, og i en del familier så forstår ikke mannen i det hele tatt at det er et tredje skift. De tror ting bare skjer av seg selv. Jeg skjønner TS at du gjerne skulle gjort tingene sammen, og at det er dumt for både deg og barna. Bidrar han ellers? Og er dette her eventuelt nytt? Har det vært noen endringer i livssituasjonen deres i det siste? Trenger ikke svare og utbrodere her om du ikke vil, var mer at jeg tenker høyt her. 

Jeg synes ikke du sutrer, men deler det du har på hjertet, og det er lov. Håper dere tre får en fin kveld i hvert fall. 💚

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er for sent nå; men visste du det ikke før du fikk barn med denne mannen?

Min kom hjem en fredag, var opptatt av å få det hyggelig i huset, og lage helgestemning. Var like ivrig som meg på å dra ut og handle juletre før jul. Sette frem litt pynt til påske. Følge på når det var arrangement i byen det var hyggelig å få med seg. 

Og ikke minst en fantastisk onkel for sine nieser og nevøer. Samt venners/venninners barn da de var på besøk. 

Anonymkode: e95d5...f10

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida, helst er det kun jobb. Middag. Se serie. Sove. Leke litt med barna.

På dager som halloween, bursdager, påske, så gjør han ingenting. Gjør absolutt ingenting for at barna skal få fine dager, det er alltid jeg som må dra lasset og ordne.

Nå i dag har jeg vært med på å kle meg ut. Og skal gå halloween med 6 åringen og 3 åringen, en liten runde. Jeg har bakt litt, fordi 6 åringen gleder seg sånn. Samboer har sovet i 3 timer og står opp, stikker for å trene. Spør om han kan bli med, gidder ikke sier han.

Føler meg så alene om alt, ansvaret for at ting skal være bra. Fader altså. 

Overlat ansvaret til ham et par ganger så snur det fort. Jeg sa pent at «i år får du ansvaret med å organisere disse begivenhetene», etter at han flere ganger hadde ment at jeg brukte for mye tid og energi på denslags. Nå sitter jeg på jobb mens han har panikkhandlet godteri og pynt og tråkker rundt med ungene og resten av nabolaget. 

(jeg har planer om å bidra igjen til neste år ;) )

Anonymkode: 21492...78d

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vet det er for sent nå; men visste du det ikke før du fikk barn med denne mannen?

Min kom hjem en fredag, var opptatt av å få det hyggelig i huset, og lage helgestemning. Var like ivrig som meg på å dra ut og handle juletre før jul. Sette frem litt pynt til påske. Følge på når det var arrangement i byen det var hyggelig å få med seg. 

Og ikke minst en fantastisk onkel for sine nieser og nevøer. Samt venners/venninners barn da de var på besøk. 

Anonymkode: e95d5...f10

Nei, man vet ikke alltid sånt før man får barn. Jeg ga jo blanke i Halloween selv før ungene kom, og det er ikke slik at jeg elsker det nå heller. Men man tar seg sammen og bidrar for barnas del.

Anonymkode: 21492...78d

• Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 time siden):

Tenkte det samme her. Dette her er veldig typisk for mange familier. Mor tar det tredje skiftet, og i en del familier så forstår ikke mannen i det hele tatt at det er et tredje skift. De tror ting bare skjer av seg selv. Jeg skjønner TS at du gjerne skulle gjort tingene sammen, og at det er dumt for både deg og barna. Bidrar han ellers? Og er dette her eventuelt nytt? Har det vært noen endringer i livssituasjonen deres i det siste? Trenger ikke svare og utbrodere her om du ikke vil, var mer at jeg tenker høyt her. 

Jeg synes ikke du sutrer, men deler det du har på hjertet, og det er lov. Håper dere tre får en fin kveld i hvert fall. 💚

Ja det er nettopp det.

Det er det at han lar meg styre på enda jeg spør om han kan gjøre det og det, nei det vil jeg ikke sier han. Da tenker jeg at han har lite forståelse og respekt for meg som partner? Jeg hadde aldri latt mannen styrt på alene, i mens jeg gjorde ting jeg selv ønsket som ligget å sovet, dratt på trening osv.

TS

• Liker 6
  • Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er nettopp det.

Det er det at han lar meg styre på enda jeg spør om han kan gjøre det og det, nei det vil jeg ikke sier han. Da tenker jeg at han har lite forståelse og respekt for meg som partner? Jeg hadde aldri latt mannen styrt på alene, i mens jeg gjorde ting jeg selv ønsket som ligget å sovet, dratt på trening osv.

TS

Dere drar ikke lasset sammen i «familien As» og det er jo ikke sånn det skal være. Vurdert parterapi? 💚

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er nettopp det.

TS

Han er jo rett og slett kjip. Han vil hverken delta i planlegging eller gjennomføring av familieliv. Han vil gjøre det som passer bare han. Egoist. 

Anonymkode: 84e7a...e70

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det er nettopp det.

TS

Kanskje du skal gjøre det samme, dra og tren, ligg og sov og gjør det du har lyst til🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje du skal gjøre det samme, dra og tren, ligg og sov og gjør det du har lyst til🤣

Ja jeg ønsker jo det, men da blir det ingenting, og det vil jeg selvfølgelig ikke at barna skal lide for.

• Liker 13
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår meg altså 0 % på foreldre som sover på ettermiddagen? Det er så merkelig å ikke ønske å være tilstede i de få timene barna er våkne etter jobb, spesielt med en 3-åring i hus? 

Anonymkode: 1428a...7fd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer egentlig mest på at han sov 3 timer på ettermiddagen. Hvordan i alle dager fikk han til det, og hvorfor? Jobber han nattevakt og sover oppstykket? 

Anonymkode: ed50a...835

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg reagerer egentlig mest på at han sov 3 timer på ettermiddagen. Hvordan i alle dager fikk han til det, og hvorfor? Jobber han nattevakt og sover oppstykket? 

Og sover han da i heltatt på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (11 minutter siden):

Og sover han da i heltatt på kvelden?

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han har alltid slitt med å være mye trøtt. Kan legge seg 22, men sovner aldri før kl 1 sier han.. opp kl 6, tung fysisk jobb. Kommer hjem kl 15 og sover i 2-3 timer.  Påan igjen neste dag.

Blir så lei. Og det at jeg kjenner meg så alene om alt ansvar med det sosiale og barna. Jeg er selv introvert. Men blir tvunget fordi mannen ikke tar sin del, og jeg ikke vil at barna skal være utenfor. Sliter meg helt ut

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...