Duff Skrevet 6. november 2024 #41 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg har og problemer. De bruker feil etternavn, jeg byttet for 20 år siden. De skylder på banken min, jeg har byttet bank to ganger uten at det gamle etternavnet har fulgt med. Jeg får ikke signert avtalen, de påstår bank id ikke virker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. november 2024 #42 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det flere som aldri får mail fra klarna? Jeg får bare sms om at de ikke kunne sende meg mail, jeg har ikke noe spamfilter og har online.no epost. Jeg får aldri bekreftet adressen via klarna. Umulig å få hjelp fra kundeservice, de sier ikke hva problemet er. Men jeg får betalt med klarna da Anonymkode: dacc8...139 Jeg får også alltid melding om at de ikke kan sende meg mail, at jeg må korrigere mailen min. Men det er riktig mail de viser. Jeg hadde også problemer med å sette kredittgrense og identifisere meg. Gikk bare i loop tilbake til der man skulle velge kredittgrense. Til jeg til slutt oppdaget at jeg ikke skulle tilbake til appen, men inn på en side på web som hadde poppet opp underveis. Da gikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #43 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en fordel at man ikke trenger å betale før varene er mottatt, og ikke i det hele tatt om man ikke mottar varen. Anonymkode: 52259...5bb Det samme gjelder for kredittkort. Anonymkode: 48b05...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #44 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 16.08): Du må sette kredittgrense. Gjør det via nettleser på pc. Ikke mobil, det fungerer ikke. Anonymkode: 91ca9...6d4 Jeg gjorde det på mobil i går. AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 21.34): Jeg har brukt Klarna mye, og har alltid betalt den dagen jeg får pakken (altså langt innenfor de 30 dagene). Nå får jeg ikke lov til å bruke det lenger, fikk opp at jeg tjente for lite🙁 Anonymkode: d8a7c...d89 Jeg fikk det gjennom med årslønn på 250 000. Hvor mye satte du kredittgrensa på da? Kan hende du må sette den ned. Jeg gjorde dette i full fei da jeg skulle bestille noe og hadde dårlig tid før jeg måtte legge det fra meg, men mener jeg fikk opp tre alternativer/summer. Jeg tok den som var 20 000 (husker ikke nøyaktig sum). Har du/har du hatt betalingsanmerkninger eller lignende? Dette vil nok påvirke. Anonymkode: c19fd...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 6. november 2024 #45 Del Skrevet 6. november 2024 jeg får ikke laget kredittavtale fordi jeg har frivillig sperret for kredittsjekk, og gidder ikke ordne med det bare for å lage avtale. Kanskje du har gjort det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #46 Del Skrevet 6. november 2024 Hulderen skrev (2 timer siden): Jeg får også alltid melding om at de ikke kan sende meg mail, at jeg må korrigere mailen min. Men det er riktig mail de viser. Jeg hadde også problemer med å sette kredittgrense og identifisere meg. Gikk bare i loop tilbake til der man skulle velge kredittgrense. Til jeg til slutt oppdaget at jeg ikke skulle tilbake til appen, men inn på en side på web som hadde poppet opp underveis. Da gikk det. Fikk du godkjent eposten? Jeg har prøvd alt! Var det noe inne på klarna som poppet opp mens du var logget inn? Jeg bruker kun pc, ikke app Anonymkode: dacc8...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. november 2024 #47 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fikk du godkjent eposten? Jeg har prøvd alt! Var det noe inne på klarna som poppet opp mens du var logget inn? Jeg bruker kun pc, ikke app Anonymkode: dacc8...139 Jeg har ikke fått godkjent eposten, men har likevel fått godkjent kreditten. Jeg var på klarnaappen da det kom opp en ny side på nett, og der kunne jeg gi inn passord til banken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. november 2024 #48 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 15.55): Foretrekker 30 dagers kreditt. TS Anonymkode: 018e5...a39 Bruk kredittkort i stedet da? Da får du kreditt-tiden eller utsettelsen i opptil 45-50 dager, avhengig av når i måneden du foretar kjøpet. Jeg har forøvrig ikke hatt noe problem med å få den nye kreditten man måtte søke om hos Klarna. Endret 6. november 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. november 2024 #49 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg fikk valg mellom 5000 og opptil 150000. Det gikk fint. Jeg vil tro det handler om kredittsjekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #50 Del Skrevet 6. november 2024 Hulderen skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke fått godkjent eposten, men har likevel fått godkjent kreditten. Jeg var på klarnaappen da det kom opp en ny side på nett, og der kunne jeg gi inn passord til banken Ja samme her. Jeg har godkjent kreditt, men de klarer ikke sende meg epost. Anonymkode: dacc8...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #51 Del Skrevet 6. november 2024 Trygdefrue skrev (På 31.10.2024 den 16.06): Hvorfor ikke bare bruke et kredittkort? Da får man ofte cashback, cashpoints, trumf bonus eller lignende i tillegg. hvilken anbefaler du? Anonymkode: 570f7...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. november 2024 #52 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg ser at flere her sier at det ikke er vits å bruke Klarna. Selv har jeg fått god hjelp fra dem. En gang dukket ikke en pakke opp. Jeg etterlyste den hos nettbutikken flere ganger, de bare svarte at de ikke ante hvor pakken var. Til slutt gikk 30 graders kreditten til Klarna ut. Jeg informerte Klarna om at pakken ikke var kommet og at jeg hadde prøvd å etterlyse den hos nettbutikken. Klarna kontaktet butikken, og vipps, så klarte de å spore den opp. Jeg bruker forøvrig ikke å benytte meg av de 30 dagene, men jeg liker å få pakken i hus før jeg betaler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #53 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det samme gjelder for kredittkort. Anonymkode: 48b05...06e Men hvis du betaler med kredittkortet og varen ikke kommer, så er pengene ute av konto og det blir jo litt verre å få de tilbake enn det er at klarna sletter regninga? Anonymkode: 442c8...6c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #54 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis du betaler med kredittkortet og varen ikke kommer, så er pengene ute av konto og det blir jo litt verre å få de tilbake enn det er at klarna sletter regninga? Anonymkode: 442c8...6c1 Selvsagt ikke. Da gir man beskjed til kredittkortselskapet på samme måte som til Klarna. Det er selskapets penger som er brukt. Anonymkode: 48b05...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. november 2024 #55 Del Skrevet 6. november 2024 Hulderen skrev (10 minutter siden): Jeg ser at flere her sier at det ikke er vits å bruke Klarna. Selv har jeg fått god hjelp fra dem. En gang dukket ikke en pakke opp. Jeg etterlyste den hos nettbutikken flere ganger, de bare svarte at de ikke ante hvor pakken var. Til slutt gikk 30 graders kreditten til Klarna ut. Jeg informerte Klarna om at pakken ikke var kommet og at jeg hadde prøvd å etterlyse den hos nettbutikken. Klarna kontaktet butikken, og vipps, så klarte de å spore den opp. Jeg bruker forøvrig ikke å benytte meg av de 30 dagene, men jeg liker å få pakken i hus før jeg betaler. Enig. Jeg har også satt betaling på pause i over to måneder da pakken ble stjålet 3 ganger under levering. Så ble fakturaen aktivert i appen igjen når jeg endelig fikk pakken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. november 2024 #56 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men hvis du betaler med kredittkortet og varen ikke kommer, så er pengene ute av konto og det blir jo litt verre å få de tilbake enn det er at klarna sletter regninga? Anonymkode: 442c8...6c1 Nei, langt i fra. Det er jo det som er den store sikkerheten og tryggheten med å betale med kredittkort, og derfor økonomieksperter alltid anbefaler folk å betale med kredittkort på nettet. Går noe galt med varen, f.eks den dukker ikke opp eller er ødelagt ved ankomst, klager man først til avsender. Fører ikke det frem slik at de tar og krediterer beløpet de belastet deg for, så klager man bare til kredittkortselskapet og som regel er det lett å få medhold i klager om "fusk". De avviser dermed kortbelastningen fra selger, og du betaler altså ingenting. Jeg har klaget til to ulike kredittkortselskaper to ganger, og fikk medhold uten spørsmål. Det er forøvrig ikke "dine" penger det kjøpes for. Det står ingen penger på kortet, du handler på KREDITT med kredittkort, og blir skyldig beløpet du har shoppet for til kredittkortselskapet. Jeg bruker kredittkort til alt på nett, og betaler selvfølgelig alltid HELE regningen i tide før forfall. På den måten belastes ikke en krone i renter, og kortene jeg velger har selvfølgelig heller ikke årsgebyr eller fakturagebyrer. Det blir dermed GRATIS kort å bruke, man betaler kun det man handlet for på øret. PS! Hvis du orker å sette deg inn i de ulike kortutstedernes fordeler til kundene finnes det mange: Det finnes mange kredittkort med fordeler også. Som at hvis man betaler feriereisen med kortet, får man automatisk reiseforsikring med. Andre fordeler kan være at man får bonuspoeng. F.eks, Norwegian (flyselskapet, men også bank og kredittkortutsteder) har et kredittkort der man opparbeider seg bonuspoeng ved alle kjøpene man gjør med kortet, og de bonuspoengene kan man senere bruke til å betale flyreiser med. Altså flyreiser med Norwegian altså. Mange sånne, undersøk litt om du er interessert. Endret 6. november 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #57 Del Skrevet 6. november 2024 Dont go crazy i shåppingen 🙏 Anonymkode: 85aac...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #58 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gjorde det på mobil i går. Jeg fikk det gjennom med årslønn på 250 000. Hvor mye satte du kredittgrensa på da? Kan hende du må sette den ned. Jeg gjorde dette i full fei da jeg skulle bestille noe og hadde dårlig tid før jeg måtte legge det fra meg, men mener jeg fikk opp tre alternativer/summer. Jeg tok den som var 20 000 (husker ikke nøyaktig sum). Har du/har du hatt betalingsanmerkninger eller lignende? Dette vil nok påvirke. Anonymkode: c19fd...da6 Aldri hatt betalingsanmerkninger. Aldri fått purringer eller inkassovarsel. Betaler alltid regninger i god tid. Nå husker jeg ikke helt, men valgte en veldig lav sum som kreditt. Valgte den laveste summen, eller var det 3000 kr jeg skrev inn selv tro? Det går ikke an å prøve på nytt, så husker ikke. Men jeg tjener mindre enn deg da (150000,-). Har skattefri inntekt fra utleie i tillegg, men det teller vel ikke med. Anonymkode: d8a7c...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #59 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvilken anbefaler du? Anonymkode: 570f7...5bd Dnb Saga eller Amex Elite. eventuelt Trumf visa Anonymkode: 0d01e...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 6. november 2024 #60 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvilken anbefaler du? Anonymkode: 570f7...5bd Selv bruker jeg bank Norwegian, da jeg reiser en hel del, både privat og i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå