Gå til innhold

Noen andre her som ikke får handle med Klarna 30 dagers kreditt lenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat samme problem. Får beskjeden "Du kan ikke betale med kreditt akkurat nå".  Slik har det vært snart en mnd. Jeg har vært i kontakt med kundeservice utallige ganger, men kommer ikke lengre. Siste beskjed var at en person fra et "dedikert team" skulle kontakte meg. Det er nå 1 1/2 uke siden, og ingenting skjer. Det er ingen grunn til at jeg ikke skal få kreditt - kredittvurderingen er uten merknader. Det er synd, for jeg har hatt god erfaring med Klarna inntil nå, men veldig vanskelig å få hjelp til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testet det ut nå og kredittgrensen gikk gjennom med en gang.. kan ikke ha noe med inntekt å gjøre, for jeg har minstesats ufør liksom..

Anonymkode: 529bc...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 21.45):

Sånn gjør jeg det også. Dette blir dårlig butikk for Klarna...De kommer til å miste mange kunder.

TS

Anonymkode: 018e5...a39

De hadde ikke noe valg, forbrukerrådet tvang de til dette. Funket for meg i dag, regner med reglene for hvem som får er det samme som kredittkort, så de sjekker gjeldsregisteret og belåningsgraden din.

Anonymkode: bfc91...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 16.08):

Du må sette kredittgrense. Gjør det via nettleser på pc. Ikke mobil, det fungerer ikke. 

Anonymkode: 91ca9...6d4

Jeg gjorde det på mobilen og hadde ingen problemer med det. 

Anonymkode: fca22...d05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er fordelen med Klarna framfor kredittkort?

Anonymkode: 6185e...df2

Ingen.

Anonymkode: 48b05...06e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen.

Jo, 30 dagers betalingsutsettelse uansett kjøpsdato + du kan returnere og bytte hvis du vil.

Anonymkode: e466b...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, 30 dagers betalingsutsettelse uansett kjøpsdato + du kan returnere og bytte hvis du vil.

Med kredittkortet har jeg minimum 20 dager og maksimum 50 dagers betalingsutsettelse og jeg kan da returnere og bytte varer når jeg betaler med kredittkortet også.

Anonymkode: 425fc...118

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ingen fordeler kontra kredittkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 15.49):

Jeg kjøper så og si alt jeg og familien trenger på nett og mye av det jeg kjøper betaler jeg med 30 dagers kreditt hos Klarna. Dette har jeg gjort i flere år og har aldri misligholdt noen betalinger. 

Når er det jo kommet nye regler om at alle må ha en kredittgrense, men den får jeg ikke satt. Når jeg i Klarna-appen klikker på "Kredittgrense - kom i gang" kommer det hver gang melding: "Kjøpekraften din er ikke tilgjengelig akkurat nå.".

Noen andre som får samme melding og hvordan kom dere videre?

Anonymkode: 018e5...a39

Gå på mailen din, de har sikkert sendt deg en mail til en link der du kan sette kreditt grense.

Anonymkode: 74cbe...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså ingen fordeler kontra kredittkort.

Er noen tungnemme? Kjøper du noe 30.10 får du bare noen få dagers kreditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 16.08):

Du må sette kredittgrense. Gjør det via nettleser på pc. Ikke mobil, det fungerer ikke. 

Anonymkode: 91ca9...6d4

Har prøvd alle muligheter, ikke noe fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer. Jeg har byttet etternavn, og glemte å endre Bank ID, så først trodde jeg at det var pga dette. Endret Bank ID, men måtte likevel ha en fra kundeservice hos Klarna til å endre manuelt, selv om det skal skje automatisk. Da det var i boks, prøvde jeg å signere igjen, men får opp at jeg ikke får kreditt "due to your credit history" (hvilken credit history? Jeg har helt frisk økonomi). 

Det kan jo være at det fremdeles er noe med navnebytte som gjør at det blir kluss.

Jeg liker å bruke Klarna, for jeg liker å få varene før jeg betaler (klok av skade). 

Anonymkode: 7c715...f3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte kredittgrense, kunne velge mellom 10k og 150k. Skrev under en avtale med bank id så var det i orden. 

Anonymkode: 3209c...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 dagers kreditt er nok for min del i hvert fall. 

Hvor har du pengene plassert i mellomtiden siden 10 dager ekstra kreditt er viktig for deg?

Når jeg kjøper ting på nett kan jeg jo også velge å kjøpe i starten av måneden og får da 50 dagers betalingsutsettelse.

Det er jo ikke sånn at man må ha ting helt akutt akkurat på slutten av måneden. Da kan man jo like godt vente et par dager slik at man får kjøpet på starten av måneden.

Selv får jeg også 2% cashback på kjøp på nett på kredittkortet, så det lønner seg definitivt i forhold til annen betalingsutsettelse.

Anonymkode: 425fc...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

20 dagers kreditt. Om de siste 10 dagene er en stor fordel, vel da har man som regel større problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

20 dagers kreditt. Om de siste 10 dagene er en stor fordel, vel da har man som regel større problemer.

Det er en fordel at man ikke trenger å betale før varene er mottatt, og ikke i det hele tatt om man ikke mottar varen.

Anonymkode: 52259...5bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt masse trøbbel, og måtte ha hjelp av kundeservice. Men de er det umulig å prate med da de svarer bare piss, og det virker ikke som de gidder å lese hva der faktiske problemet er. Har inntrykk av at samtalen oversettes med Google translate fra et annet språk. 

Anonymkode: 52259...5bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller ikke. Så prøvde jeg en annen nettleser og da gikk det 🤷‍♀️

Anonymkode: 52848...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som aldri får mail fra klarna? Jeg får bare sms om at de ikke kunne sende meg mail, jeg har ikke noe spamfilter og har online.no epost. Jeg får aldri bekreftet adressen via klarna. Umulig å få hjelp fra kundeservice, de sier ikke hva problemet er. Men jeg får betalt med klarna da

Anonymkode: dacc8...139

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...