AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #21 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tilpasser grupper. De vil ikke ha folk med smerter sammen med de uten, og spontane Aspergermenn med kvinner med ptsd. Anonymkode: 5d8a7...968 Det er små forhold her og ikke folk nok til flere grupper 😁 Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #22 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er små forhold her og ikke folk nok til flere grupper 😁 Anonymkode: 927cb...1a4 Hva er poenget med tråden egentlig? Å få fram at du har samlet noen diagnoser som er super-duper-hemmelig som ingen i hele ville verden får vite om? Anonymkode: 73d88...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #23 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er poenget med tråden egentlig? Å få fram at du har samlet noen diagnoser som er super-duper-hemmelig som ingen i hele ville verden får vite om? Anonymkode: 73d88...539 Uffda, tror du at det handler om deg😬 Anonymkode: 927cb...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #24 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uffda, tror du at det handler om deg😬 Anonymkode: 927cb...1a4 Nei dette er 100% deg. Jeg er ikke en oppmerksomhetssøkende type. Anonymkode: 73d88...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #25 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg hadde ikke delt før jeg fikk høre hva de trenger de opplysningene til. Da hadde jeg tatt en ny vurdering. Anonymkode: 8bc90...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #26 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har meldt meg på et lavterskel-treningstilbud i kommunen. På telefonsamtale før innkomstsamtalen spør instruktør om jeg har noen diagnoser? Jeg svarte at det var jeg ikke komfortabel med å snakke med henne om. Da presser hun på med å fortelle hvor viktig det var for instruktørene å få vite hele historien om meg for å kunne gi meg best mulig tilbud; de var jo både sykepleiere, fysioterapauter og ernæringsterapeuter. Jeg nølte og sa at jeg evt kunne ta det opp på innkomstsamtalen. Jeg fortalte også at jeg ikke hadde noen fysiske diagnoser, men hun mente at alt burde fram i lyset i navn av best mulig opplegg for meg. Ville dere delt deres sykdomshitsorie med denne dama på telefonen, som dere aldri hadde møtt? Jeg følte meg rimelig presset, men sto imot. Jeg sitter med en dårlig følelse. Anonymkode: 927cb...1a4 Skal du melde deg på et helserelatert opplegg så er du enten åpne med hva du feiler, eller lar være å melde deg på. Kommunens tilbud av denntypen du beskriver, er ledet av helsepersonell med taushetsplikt. Hvorfor du er så vanskelig er dog en gåte. Anonymkode: 82984...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #27 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skal du melde deg på et helserelatert opplegg så er du enten åpne med hva du feiler, eller lar være å melde deg på. Kommunens tilbud av denntypen du beskriver, er ledet av helsepersonell med taushetsplikt. Hvorfor du er så vanskelig er dog en gåte. Anonymkode: 82984...ac6 Du mener at hvis jeg ikke vil dele diagnosene mine må jeg holde meg hjemme? Det er ikke veldig lavterskel. Jeg mener hun gikk langt over streken når hun presset på for å få helsejournalen min. Anonymkode: 927cb...1a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 31. oktober 2024 #28 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg skjønner deg godt. Helsepersonell eller ei, det er fordommer i forhold til en god del diagnoser. Si det som er nødvendig for at de skal kunne tilrettelegge, samt helt nødvendig informasjon som diabetes og eplepai i første omgang, også kan du heller se om det blir behov for mer. Jeg hadde en tannlege som holdt på i halvannen time med hele min sykdomshistorie. Gravde og gravde, og nei den er hverken superhemmelig eller jeg er unik, men det er min helse, og jeg har lov til å sette litt grenser. Han var nysgjerrig, og «gjemte» seg bak at det var nødvendig informasjon han måtte ha. Tok det med en annen tannlege som jeg kjenner bedre som sa at den utspørringen virkelig ikke var nødvendig, men de trengte noe informasjon, og det gjør de nok her også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 31. oktober 2024 #29 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen tilbyr trening til hvem som helst som vil, ja. Ts Anonymkode: 927cb...1a4 Ikke del hvis du ikke vil. I hvert fall ikke over telefon. Noen er bare nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #30 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg er helseutdannet selv, med kan ikke jobbe pga. fysisk diagnose. Jeg ville rolig informert om at relevante helseopplysninger ville jeg oppgi til helsepersonell som jobbet der, ev. til aktuell instruktør, men at det var noe jeg ikke uten videre snakket om over telefon. At du senere i tråden sier at du uansett ikke vil diskutere diagnose ved inntakssamtale, det finner jeg vanskeligere for å forstå, for det kan være viktig informasjon for de som tross alt har et ansvar for de de skal trene/instruere. Du trenger ev. ikke å gå i detaljer, det kan være nok å si noe om at du har slitt med xxx, har utfordringer med yyy, men har ingen problemer med å gjøre xyx. Anonymkode: 4859b...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå