AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Staten blander seg inn i dette, og hver familie får ikke dele kvoten slik de ønsker. Tar han ikke ut fedrekvoten, mister dere den. For at du skal kunne overta hans kvote; - Han er for syk (dokumentert) - Han er i fengsel - Han kvalifiserer ikke for foreldrepenger (f.eks uten inntekt 4 av de siste månedene før uttak). Jeg fikk fedrekvoten overført til meg for vårt første barn, men det var et sant helvete. Mannen er selvstendig og hadde endret selskapsform, og etter utallige ukers behandling og kløn fra NAV ba de meg bare søke om overføring. Anonymkode: d45eb...09e Tusen takk for saklig svar ❤️ Var sånne situasjoner jeg ville høre om, men skjønner det er få. Nav kan jo både være runde og firkantede i reglene sine, så ikke alltid like lett å vite 🙉 Anonymkode: 37250...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Ham kan ta ut gradert permisjon? Håper også du finner en jobb du synes er viktig. Og at pappaen synes barnet, og at du kan jobbe, er viktigere enn hans jobb i noen skarve uker. Ingen er uunnværlig. . Anonymkode: 979a9...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ham kan ta ut gradert permisjon? Håper også du finner en jobb du synes er viktig. Og at pappaen synes barnet, og at du kan jobbe, er viktigere enn hans jobb i noen skarve uker. Ingen er uunnværlig. . Anonymkode: 979a9...34a Ja, det er kanskje en mulighet. Skal be han snakke med sjefen sin om hva som blir best for de begge, så kommer de sikkert fram til en løsning som kan fungere 🙂 Ikke alle har det privilegiumet.. Jeg har en fast jobb å er fornøyd med det. Utdanning ble aldri en prioritet, så er man med på leken får man tåle steken 😅 Handler ikke om at han syns det er viktigere, han er en av få på jobb, jeg er en av mange. Og han har mulighet til å tjene mer pga overtid når sjansen byr seg.. Og han føler ikke at han trenger så mange uker hjemme for å lage en god relasjon, hvis jeg kunne overtatt selvfølgelig. Han har alltid vært en superpappa for tenåringsjentene våre, til tross for kort permisjon, så akkurat det er jeg ikke så bekymret for.. Men, han har vel kanskje godt av det 🤭 Anonymkode: 37250...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå