AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Vil vaginal østrogenkrem hjelpe mot fremfall/nedpress? Mange får jo plager som fremfall etter overgangsalder pga hormonbalansen og mindre østrogen, og det er vel litt samme hormonbalanse man har når man ammer. Så da kan man jo se for seg at det vil hjelpe …? (Jeg fødte for fem mnd siden, og tror jeg har fremfall av blære/urinrør. Kjenner innimellom på nedpress. Ser to «kuler» i skjedeåpning som ser ut som blære eller lignende som «bukter» seg.) Anonymkode: 7f575...eca
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #2 Skrevet 1. november 2024 Dra til fysio som har spesialisert seg på kvinnehelse. Greit å få tatt en sjekk du føler noe er galt. Fikk faktisk anbefalt østrogenkrem av fysio pga det med «falsk» overgangsalder når man ammer. Turte ikke å ta det pga alle bivirkningene. Anonymkode: f2602...dbc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Skrevet 1. november 2024 Hvis du aklusr har født, så har du vel neppe behov for østrogen enda? Knipeøvelser eller operasjon er vel mulighetene. Men mye kan rette seg fortsatt hos deg. Kan være annerledes om et år, i hvert fall hvis du er flink med øvelser Anonymkode: 765c3...aa8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #4 Skrevet 1. november 2024 Du må til fastlegen og få dette undersøkt før det utvikler seg videre. Anonymkode: 07b07...b99
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #5 Skrevet 1. november 2024 Jeg gikk på østrogenkrem etter ca. 3 mnd etter fødsel med fremfall. Det er absolutt ikke for tidlig som en her sier. Dro til fysio og fikk det anbefalt. Jeg syntes ikke det er sånn vidundermiddel, men skal visst gjøre slimhinnene mindre tørre og selve skjedeveggene litt mer tykke/strammet. Noe sånt. Gikk ikke på det lenge da jeg ikke var flink til å bruke det, men jeg klarer ikke ta vanlig kosttilskudd hver dag heller så jeg er vel ikke helt kvalifisert til å si hvor bra det fungerer. Ville absolutt gitt det et forsøk om du er plaget med tampong og nedpress følelse da det skal hjelpe på det! Men gi det tid. En annen ting: jeg ville sjekket med en gyn eller fysio som spesialiserer seg innen kvinnehelse. Der kan du få sjekket hvilken grad dette er og om du gjør knipeøvelsene riktig osv. Pluss at du får det i systemet om det ikke skulle bedre seg og du på lang sikt ville ønsket operasjon. Lykke til! Anonymkode: c95b4...209
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dra til fysio som har spesialisert seg på kvinnehelse. Greit å få tatt en sjekk du føler noe er galt. Fikk faktisk anbefalt østrogenkrem av fysio pga det med «falsk» overgangsalder når man ammer. Turte ikke å ta det pga alle bivirkningene. Anonymkode: f2602...dbc Hvilke bivirkninger er det snakk om? Jeg har fått det anbefalt av fysio jeg også, fordi jeg har dårlig kontakt i bekkenbunnen. Men kjenner at jeg er litt skeptisk, selv om jeg ikke helt vet hvorfor jeg er det. Anonymkode: 232cc...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå