AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Babyen min er 3.5 måned. Vi har pleid å amme i søvn, og deretter flytte henne til bedside crib. I det siste så har hun begynt å våkne når vi flytter henne eller etter én søvnsyklus. Dette fører til mye gråt, og vi må amme eller bysse henne i søvn på nytt. Har gitt litt opp og latt henne få sove i dobbeltsengen, men dette føles ikke trygt. Sengen er myk, og hun kan rulle seg på magen. Det har hun gjort flere kvelder. Hun legges ca 2 timer før oss voksne, så de gangene hun sover i dobbeltsengen må vi gå å se at hun ikke har snudd seg til magen flere ganger i løpet av kvelden. I tillegg er jeg redd for at hun skal rulle seg ut av sengen. Har noen erfaringer rundt samme problemstilling? Burde vi "søvntrene" for at hun skal sovne i sin egen seng? Anonymkode: 2297a...4e7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 Hva med å kjøpe samsovingsmadrass? Eller najell sleepcarrier som du åpner til å ligge flatt? Anonymkode: a02f5...80a 1
Lisegikkpåskolen Skrevet 31. oktober 2024 #3 Skrevet 31. oktober 2024 Sønnen vår rullet også over på magen i den alderen. Han sove ennå best på magen. Snudde han ikke når han kunne rulle rundt selv. Anbefaler å skaffe en fastere madrass om dere samsover.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Skrevet 31. oktober 2024 Babycall med kamera og fast nok madrass. Samsoving er gull! Anonymkode: 91cbe...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med å kjøpe samsovingsmadrass? Eller najell sleepcarrier som du åpner til å ligge flatt? Anonymkode: a02f5...80a Ønsker egentlig ikke å samsove, men skal prøve sleepcarrier! Har nesten ikke brukt den ettersom baby ikke finner roen i den på dagen. Ts Anonymkode: 2297a...4e7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Skrevet 31. oktober 2024 Jeg ville absolutt ikke latt babyen sove på et utrygt sted. Med eldstemann hadde vi en for myk madrass, og samsoving var fullstendig uaktuelt nettopp pga det. Han fikk ikke sove i vår seng, og ja, det var veldig urolige netter og kjempeslitsomt. Så med nestemann kjøpte vi oss ny seng, med fast madrass. Vi hadde sengen vår klint inntil veggen på ene siden og i hodeenden, og sprinkelsengen som bedside crib stroppet fast til vår seng, så babyen ikke kunne trille utfor i den enden. La ham helt oppe i hodeenden, så eneste "åpne" siden var i fotenden, såpass langt unna at det ikke var så aktuelt å ramle utfor der heller. Vi ønsket egentlig ikke å samsove, men det var det som reddet søvnen for oss. Anonymkode: eaf4f...9a9
Lisegikkpåskolen Skrevet 31. oktober 2024 #7 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ønsker egentlig ikke å samsove, men skal prøve sleepcarrier! Har nesten ikke brukt den ettersom baby ikke finner roen i den på dagen. Ts Anonymkode: 2297a...4e7 Ønsket heller ikke å samsove, men hadde ikke noe valg når eneste måten sønnen min ville sove på var nær meg. Babycriben fikk vi dessverre ikke brukt. Men håper du finner en måte som passer for dere! 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Skrevet 31. oktober 2024 Har su sjekket om madrassen kan snus og er fastere på andre siden? Anonymkode: caf0d...078
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #9 Skrevet 1. november 2024 Mest sannsynlig er det bare en fase nå hvor baby trenger litt mer støtte for å sove. Hadde ikke gitt opp bedsiden helt enda. Søvn er det første vi merker det på når våre barn holder på å lære seg noe nytt. Går seg ofte til etter litt, så vi bare står i det og gir de der de trenger i den perioden. Anonymkode: cff64...a4b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #10 Skrevet 1. november 2024 Vår på snart tre måneder ligger i en bilstol-pose om natten, blir som en liten sovepose. Sparker ikke av seg dynen, kan ligge helt inntil oss uten å ligge under vår dyne, løfter han så bare i soveposen over i bedside-criben når han sovner etter mat. Anonymkode: f43e4...af3
urenluren Skrevet 2. november 2024 #11 Skrevet 2. november 2024 Har ingen råd, men har i akkurat samme situasjon selv. 4 måneder gammel baby som våkner nesten hver gang vi legger henne i vugga, og kun vil sovne ved siden av meg. Vi har også myk madrass som i tillegg bare er 150 cm bred, så selv om hun ikke kan snu seg på egenhånd enda ruller hun likevel inn mot meg der madrassen synker ned. Hun blir i tillegg veldig svett, selv om jeg prøver å passe på at dyna mi ikke kommer over henne, men det skjer ofte likevel når jeg ammer. Burde vel egentlig kjøpe en større, fastere seng.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #12 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vår på snart tre måneder ligger i en bilstol-pose om natten, blir som en liten sovepose. Sparker ikke av seg dynen, kan ligge helt inntil oss uten å ligge under vår dyne, løfter han så bare i soveposen over i bedside-criben når han sovner etter mat. Anonymkode: f43e4...af3 Det finnes egne soveposer til barn som er mer egnet. Bare et tips ☺️ Anonymkode: cff64...a4b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #13 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vår på snart tre måneder ligger i en bilstol-pose om natten, blir som en liten sovepose. Sparker ikke av seg dynen, kan ligge helt inntil oss uten å ligge under vår dyne, løfter han så bare i soveposen over i bedside-criben når han sovner etter mat. Anonymkode: f43e4...af3 Vi har lille i nattpose og hadde ingen problemer med å flytte henne etter amming tidligere. Hun sovnet i sleepcarrier én dag, men våknet med en gang jeg prøvde å løfte den veeeldig forsiktig. Ammet litt mer og fikk flyttet over i bedside crib, men våknet igjen etter én søvnsyklus 🤨 Senga er litt fastere på mannen sin side, så mulig vi må snu madrassen slik at jeg får den faste siden. Håper dette bare er en fase, slik noen skriver. Ts Anonymkode: 2297a...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå