Gå til innhold

Det å ringe på døren til fremede

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tørr dere å la barn gå rundt å tigge godteri.  Dere vet jo ikke hva slags folk som skjuler seg bak døra. 

Anonymkode: d82ef...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kanskje det skjuler seg en virkelig zombie eller et spøkelse. Vet jo aldri på halloween.

Anonymkode: 814f0...147

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, kanskje det skjuler seg en virkelig zombie eller et spøkelse. Vet jo aldri på halloween.

Anonymkode: 814f0...147

Tenkte mer på pedofile overgripere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna skal jo ikke inn i huset.

Anonymkode: f975a...171

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna skal jo ikke inn i huset.

Hva om de blir lokket inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har med seg foreldre eller eldre søsken eller så er de tre eller fire sammen. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan tørr dere å la barn gå rundt å tigge godteri.  Dere vet jo ikke hva slags folk som skjuler seg bak døra. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En av de mange grunner til at det skal være minst en voksen med barnegruppa.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen barn som blir lokket inn når en voksen følger med de. Sender vel ikke småbarn helt alene på runden? Eller er du en sånn person som krisemaksimerer alt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme.

Her går barna stort sett alltid helt alene, det hender at det kommer noen helt få barn med foreldre som følge tidlig på kvelden, det er da de aller minste barna bare. Resten går uten følge, dels i flokk, ofte løper de slik at de ikke er flere sammen. 
Jeg bor i blokk og det er rimelig kaotisk med barn i mer eller mindre alle etasjene samtidig, men i min etasje er det bare vi som åpner døra. Det hadde vært kjempeenkelt å bare ta tak i et enslig barn og lukka døra uten at noen fikk med seg noe som helst i oppstyret på mange lange minutter. Jeg hadde aldri turt å sende inn barn slik foreldra her i nabolaget tydeligvis er helt trygge på å gjøre.

Anonymkode: a3097...481

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså små barn går jo aldri alene...og større barn vet jo ikke gå inn i hus. Hvor mange ganger har du leset i avisen etc at barn forsvant på halloween?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går i gata og nærmiljøet. Her kjenner vi hverandre, eller har i alle fall en oversikt over hvem folk er, og de rundt dem vet også hvor bara hører hjemme. Et veldig trygt nabolag der det aldri har skjedd noe. De har også sporing på seg. 

Anonymkode: e14ae...a8f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går aldri alene, det er alltid flere barn sammen. Små barn går sammen med voksne. Eldre barn vet de ikke skal gå inn i fremmedes hus.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og gikk julebukk, gikk vi helt alene. Noen ganger visste ikke foreldrene våre at vi gikk en gang, eller de var på jobb. 

Anonymkode: 411d7...68d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kledde oss i lakk og lær med gul gelatin over oss. Foreldrene så helt sjokka ut. Herlig. De kom ikke tilbake de neste årene. Året før der pakke vi inn rosenkål i FR-papir.

Anonymkode: b8294...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de var små så fulgte vi de jo, dessuten så går de jo sammen. De går bare til folk med pynt og lys på. Så er jeg en hønemor så jeg har lusket rundt i gatene der de pleier å gå selv når jeg ikke har gått med de, nå slipper han det men nå er han jo så stor men jeg har alltid hatt som vane å gå tur på kvelden på Halloween bare for å ha litt oversikt over hva som skjer.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi kledde oss i lakk og lær med gul gelatin over oss. Foreldrene så helt sjokka ut. Herlig. De kom ikke tilbake de neste årene. Året før der pakke vi inn rosenkål i FR-papir.

Anonymkode: b8294...9c1

:ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*De går kun til barnas venner og klassekamerater. Vi ringer jo ikke på hos fremmede. Man kan aldri vite om noen er psyko men i så fall kan man jo ikke la de være med andre hjem etter skolen heller

*De minste barna har med seg voksne. 

Anonymkode: b9146...490

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sett barn på Halloween alene. De minste har også med en forelder.

For øvrig er det større sjanse for at barna blir utsatt for kjipe ting av fotballtreneren, SFO-arbeideren eller onkelen sin. Lær heller barna dine at voksne ikke har lov til å ta på dem osv, og sørg for at de vil våge å fortelle deg om de opplever noe fælt. Det er langt viktigere enn å se for seg at alle fremmede er pedoer. 

Anonymkode: ee9d0...636

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...