Brunello Skrevet 6. november #21 Del Skrevet 6. november Det jeg reagerer på i denne tråden er at arveoppgjøret ikke er foretatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 7. november #22 Del Skrevet 7. november Du har hatt et langvarig forhold til avdøde. Du kan jo ikke forvente at en tenåring skal steppe inn. Inntil vedkommende blir myndig ,bør du ha integritet til å bevare graven . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #23 Del Skrevet 9. november Fester er ansvarlig for gravstedet og er det du som har signert på papirene er det ditt ansvar. Dersom du ikke ønsker ansvaret må du formidle dette til hans familie og da er alternativet 1 graven overføres til et annet familiemedlem (overføringsskjema) 2 graven slettes (om familien ikke ønsker det så går de nok for alternativ 1) Ikke legg dette på tenåringen. Tenåringer er ikke modne for å tenke på dette med gravsted + det er en annen generasjon nå som ikke har samme forhold til et gravsted som generasjonene før. Anonymkode: 6cc1e...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #24 Del Skrevet 9. november Jeg har et helt annet syn på gravsted en mange andre han. Jeg har aldri besøkt grava til mine besteforeldre. Jeg hedrer dem på min måte. Jeg har heller ikke besøkt grava til min far enda. Men jeg hedrer han å. Jeg har sagt at jeg trenger ikke å ligge på en kirkegård. Mine barn kan spre meg. Dem må ikke ha en gravplass for å tenke på meg. Men jeg respekterer om dem ønsker det. Men trenger ikke for mine del. Og hvis det betyr så mye for deg at graven stelles så kan du stelle den selv. Og ikke forlange hvordan andre folk skal gjøre ting. Anonymkode: 523ef...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #25 Del Skrevet 12. november Hadde stemoren min begynt å gnåle om festeavgift til min fars grav mens jeg fortsatt var tenåring hadde jeg bedt henne skyve beplantningen så langt opp i ræva at det begynner å kile i ganen. Anonymkode: fad18...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden Fester har det ansvaret men er også mange i familier som liker å delta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå