AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Bestilte et møbel for lenge siden som butikken skulle levere og montere for meg. Spurte om de ringte noen dager i forveien før de kunne komme, noe som er viktig for meg da jeg sliter med kronisk sykdom og må planlegge slike ting frem i tid. Blir oppringt og spurt om de kan komme i dag, jeg sa at det ikke går men at det går både mandag, tirsdag, onsdag neste uke. Høres ut som hen virket temmelig misfornøyd og spurte flere ganger om det ikke gikk i dag eller i morgen, tydelig oppgitt og irritert. Begrunnelsen var noe med at det må planlegges og leies inn ekstra for montering, noe jeg fikk inntrykk av at de har gjort - men uten å høre med meg først om de kan levere møbelet i dag??? Skal sies at jeg også ringte tidligere i uken og lurte på når levering ble. Jeg ble ikke ringt opp igjen, fikk beskjed om at de skulle sjekke ut og ringe opp etter kort tid. På toppen av en allerede skikkelig fæl dag var dette utrolig ubehagelig, syns det er uprofesjonelt og jeg som kunde har vært tydelig på at jeg kan sannsynligvis ikke ta imot levering på dagen. Var på nippet til å ringe butikken og trekke kjøpet, så ille føles det nå. Slik som hen fremsto i tlf er jeg nesten redd for at de møter opp på døra likevel selv om jeg sa at det IKKE gikk i dag. Levering er fortsatt ikke planlagt, hen måtte ringe opp igjen. Anonymkode: 1502a...ad4 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 La dem bare komme inn og gjøre seg ferdig hvis du allikevel er hjemme. Ikke være så vanskelig. Anonymkode: 0e6d1...11b 12 2
AlternativX Skrevet 31. oktober 2024 #3 Skrevet 31. oktober 2024 Men hvis de skal bære og montere, så går vel det lell om du er kronisk syk? 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Bestilte et møbel for lenge siden som butikken skulle levere og montere for meg. Spurte om de ringte noen dager i forveien før de kunne komme, noe som er viktig for meg da jeg sliter med kronisk sykdom og må planlegge slike ting frem i tid. Hvis du avtalte det slik, henviser du bare til det, og ser bort ifra annet mas og unnskyldninger fra butikk og eventuelle samarbeidspartnere. Det er ikke ditt ansvar og tilpasse deg dårlig planlegging fra selger. Anonymkode: 434e5...992 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Skrevet 31. oktober 2024 AlternativX skrev (11 minutter siden): Men hvis de skal bære og montere, så går vel det lell om du er kronisk syk? Hadde det vært så enkelt så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt. Igjen så har jeg gitt beskjed på forhånd. Ring noen dager FØR levering. Anonymkode: 1502a...ad4 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du avtalte det slik, henviser du bare til det, og ser bort ifra annet mas og unnskyldninger fra butikk og eventuelle samarbeidspartnere. Det er ikke ditt ansvar og tilpasse deg dårlig planlegging fra selger. Anonymkode: 434e5...992 Ja, leveringstid var også uklart men anslått å være en del uker, men det har gått mye lengre tid, det kan jo ikke forventes at hvem som helst sitter klar og mottar møbelet på dagen? Er sykemeldt og hadde jeg vært på jobb hadde jeg heller ikke kunne tatt imot møbelet. Anonymkode: 1502a...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde det vært så enkelt så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt. Igjen så har jeg gitt beskjed på forhånd. Ring noen dager FØR levering. Anonymkode: 1502a...ad4 Javel! Anonymkode: 43663...7db
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Javel! Anonymkode: 43663...7db Ja, det kan du si. Har fått levert møbler mange ganger før, ALDRI hatt dette problemet. Da har de spurt når det passer og det har hendt at det har passet samme dag og da har ikke det vært noe problem - har også hendt at det ikke passer før om noen dager, da har det heller ikke vært noe problem. Anonymkode: 1502a...ad4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Skrevet 31. oktober 2024 De har vel andre kunder enn deg også, kanskje i nærheten av deg? Da hadde det nok vært greiest for dem at de fikk tatt alt på en gang. Anonymkode: 9efaa...87e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #10 Skrevet 31. oktober 2024 Synes det generelt er et merkelig opplegg å bli ringt samme dag de kommer med møbler/byggevarer osv. Folk som jobber kan ikke alltid bare stikke fra jobben for å ta imot varer på kort varsel. Det inkluderer sannsynligvis også dem som jobber med å levere slike varer, de kan vel heller heller ikke forlate ruten sin for å stikke hjem for å ta imot ny sofa på en times varsel? Anonymkode: 0a7d7...271 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #11 Skrevet 1. november 2024 Det er selvfølgelig for sent for denne saken, men til neste gang kan du si at «jeg er på jobb, og har dessverre ikke mulighet i dag». Det bruker jeg å si, riktignok fordi jeg er på jobb, men jeg ser ingen grunn til at en som er hjemme ikke skal kunne bruke samme unnskyldningen. Eller si at du ikke er hjemme, eller bare ikke har mulighet i dag. Ikke lull deg inn i en unnskyldning om at dere hadde avtalt at de skulle ringe et par dager i forveien, når det er åpenbart at du er hjemme og i teorien kunne tatt imot varen. For slike ting skjer relativt ofte. Anonymkode: dc550...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #12 Skrevet 1. november 2024 Jeg opplevde en reperatør som skulle komme etter kl 14, siden jeg var på jobb til da. Men han ringte 3 ganger kl 10, pga støy hørte jeg ikke tlf. Ringte han opp igjen og fikk dratt hjem kl 11(har fleksibel jobb og 6 min reisetid hjem). Da var det andre kunder som hadde avlyst, slik at hele dagen ble endret for ham. Det var ikke noe stress for meg, men må si jeg reagerte litt på at HAN var irritert på meg for min utilgjengelighet. I arbeidstid. Hva skjer med verden-skulle jeg tatt tlf mens jeg brukte slipemaskin😅😖 Anonymkode: a7abf...723 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #13 Skrevet 1. november 2024 Sånn er leverandørene. Har aldri opplevde noen som IKKE var sånn 😄 Er vanlig å måtte dra fra jobb på kort varsel. Evt gi dem mulighet til å plukke opp en nøkkel om man ikke er hjemme. Anonymkode: 800ee...a8d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #14 Skrevet 1. november 2024 Du må holde fin del av avtalenn og ta imot. Anonymkode: c73ff...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå