Gå til innhold

Butikk som skal levere møbel som ringer på dagen de kan levere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte et møbel for lenge siden som butikken skulle levere og montere for meg. Spurte om de ringte noen dager i forveien før de kunne komme, noe som er viktig for meg da jeg sliter med kronisk sykdom og må planlegge slike ting frem i tid. 

Blir oppringt og spurt om de kan komme i dag, jeg sa at det ikke går men at det går både mandag, tirsdag, onsdag neste uke. 

Høres ut som hen virket temmelig misfornøyd og spurte flere ganger om det ikke gikk i dag eller i morgen, tydelig oppgitt og irritert. Begrunnelsen var noe med at det må planlegges og leies inn ekstra for montering, noe jeg fikk inntrykk av at de har gjort - men uten å høre med meg først om de kan levere møbelet i dag??? 

Skal sies at jeg også ringte tidligere i uken og lurte på når levering ble. Jeg ble ikke ringt opp igjen, fikk beskjed om at de skulle sjekke ut og ringe opp etter kort tid. 

På toppen av en allerede skikkelig fæl dag var dette utrolig ubehagelig, syns det er uprofesjonelt og jeg som kunde har vært tydelig på at jeg kan sannsynligvis ikke ta imot levering på dagen. Var på nippet til å ringe butikken og trekke kjøpet, så ille føles det nå. 

Slik som hen fremsto i tlf er jeg nesten redd for at de møter opp på døra likevel selv om jeg sa at det IKKE gikk i dag. Levering er fortsatt ikke planlagt, hen måtte ringe opp igjen. 

Anonymkode: 1502a...ad4

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La dem bare komme inn og gjøre seg ferdig hvis du allikevel er hjemme. Ikke være så vanskelig. 

Anonymkode: 0e6d1...11b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de skal bære og montere, så går vel det lell om du er kronisk syk? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Bestilte et møbel for lenge siden som butikken skulle levere og montere for meg. Spurte om de ringte noen dager i forveien før de kunne komme, noe som er viktig for meg da jeg sliter med kronisk sykdom og må planlegge slike ting frem i tid. 

Hvis du avtalte det slik, henviser du bare til det, og ser bort ifra annet mas og unnskyldninger fra butikk og eventuelle samarbeidspartnere. Det er ikke ditt ansvar og tilpasse deg dårlig planlegging fra selger.

Anonymkode: 434e5...992

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (11 minutter siden):

Men hvis de skal bære og montere, så går vel det lell om du er kronisk syk? 

Hadde det vært så enkelt så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt. 

Igjen så har jeg gitt beskjed på forhånd. Ring noen dager FØR levering. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du avtalte det slik, henviser du bare til det, og ser bort ifra annet mas og unnskyldninger fra butikk og eventuelle samarbeidspartnere. Det er ikke ditt ansvar og tilpasse deg dårlig planlegging fra selger.

Anonymkode: 434e5...992

Ja, leveringstid var også uklart men anslått å være en del uker, men det har gått mye lengre tid, det kan jo ikke forventes at hvem som helst sitter klar og mottar møbelet på dagen? Er sykemeldt og hadde jeg vært på jobb hadde jeg heller ikke kunne tatt imot møbelet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det vært så enkelt så hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt. 

Igjen så har jeg gitt beskjed på forhånd. Ring noen dager FØR levering. 

Javel!

Anonymkode: 43663...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Javel!

Anonymkode: 43663...7db

Ja, det kan du si. 

Har fått levert møbler mange ganger før, ALDRI hatt dette problemet. Da har de spurt når det passer og det har hendt at det har passet samme dag og da har ikke det vært noe problem - har også hendt at det ikke passer før om noen dager, da har det heller ikke vært noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel andre kunder enn deg også, kanskje i nærheten av deg? Da hadde det nok vært greiest for dem at de fikk tatt alt på en gang. 

Anonymkode: 9efaa...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det generelt er et merkelig opplegg å bli ringt samme dag de kommer med møbler/byggevarer osv. Folk som jobber kan ikke alltid bare stikke fra jobben for å ta imot varer på kort varsel.

Det inkluderer sannsynligvis også dem som jobber med å levere slike varer, de kan vel heller heller ikke forlate ruten sin for å stikke hjem for å ta imot ny sofa på en times varsel?

Anonymkode: 0a7d7...271

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...