AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:59 #1 Del Skrevet torsdag kl 09:59 Kom over en artikkel som er et par år gammel, om Zalando og returordningen de har på klær man kjøper. Et enkelt klesplagg kan reise over 10 000 kilometer (!) før det endelig ender hos en kunde som beholder det. Returer og frakt hit og dit over hele Europa er ikke uvanlig. Dette ble målt ved å legge Apple tracker-brikker i retursendinger. Jeg har vanligvis ganske god oversikt over hvilke størrelser jeg trenger, men av og til dukker det jo opp plagg som ikke "holder mål" og er enten altfor store eller for små til tross for det, og derfor må returneres. Andre ganger er materialet plagget er laget av en overraskelse i negativ retning. Noen ganger skyldes det at jeg ikke har lest materialeopplysningene godt nok i nettbutikken, andre ganger er det bare dårligere kvalitet og å ta på enn antatt og må i retur. Vanligvis pleier jeg å beholde tre av fire ting kanskje, men siste bestilling hos Zalando så måtte jeg gjøre motsatt, returnere tre av fire...uff, tenker jeg når jeg leser den artikkelen. Miljøsvin. Lastebiler og flyreiser fulle av returplagg...får dårlig samvittighet. Hender det du tenker over all returen du foretar, eller blåser du egentlig i det? Anonymkode: c5e2a...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet torsdag kl 10:13 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:13 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kom over en artikkel som er et par år gammel, om Zalando og returordningen de har på klær man kjøper. Et enkelt klesplagg kan reise over 10 000 kilometer (!) før det endelig ender hos en kunde som beholder det. Returer og frakt hit og dit over hele Europa er ikke uvanlig. Dette ble målt ved å legge Apple tracker-brikker i retursendinger. Jeg har vanligvis ganske god oversikt over hvilke størrelser jeg trenger, men av og til dukker det jo opp plagg som ikke "holder mål" og er enten altfor store eller for små til tross for det, og derfor må returneres. Andre ganger er materialet plagget er laget av en overraskelse i negativ retning. Noen ganger skyldes det at jeg ikke har lest materialeopplysningene godt nok i nettbutikken, andre ganger er det bare dårligere kvalitet og å ta på enn antatt og må i retur. Vanligvis pleier jeg å beholde tre av fire ting kanskje, men siste bestilling hos Zalando så måtte jeg gjøre motsatt, returnere tre av fire...uff, tenker jeg når jeg leser den artikkelen. Miljøsvin. Lastebiler og flyreiser fulle av returplagg...får dårlig samvittighet. Hender det du tenker over all returen du foretar, eller blåser du egentlig i det? Anonymkode: c5e2a...37f Du kan jo veie det opp mot alle miljøkostnadene ved å ha fysiske butikker isteden. Butikker som må bygges, varmes opp og belyses. Butikker som kundene må transportere seg selv til, og som har hvert sitt varelager. Størrelsen du skal ha er utsolgt og så må du kjøre 15km til neste tilsvarende butikk for de har riktig størrelse på lager. Osv. Jeg vil tro netthandel, selv med en del retur, er svært mye mer miljøvennlig enn fysiske butikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:53 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:53 Misbruker ikke returordningen, så nei. Anonymkode: a397d...023 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:14 #4 Del Skrevet torsdag kl 18:14 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Misbruker ikke returordningen, så nei. Anonymkode: a397d...023 Er det å misbruke ordningen dersom man må sende noe i retur? Anonymkode: fe9c8...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 18:19 #5 Del Skrevet torsdag kl 18:19 Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for verken å kjøpe fra nettbutikker eller for å eventuelt returnere. Men så kjøper jeg bare klær jeg faktisk trenger, ellers veldig sjelden - så da tenker jeg at jeg ikke har noe å ha dårlig samvittighet for 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:20 #6 Del Skrevet torsdag kl 18:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det å misbruke ordningen dersom man må sende noe i retur? Anonymkode: fe9c8...15e Mange misbruker returordningen ved at man feks vil ha ny kjole til julebordet, bestiller fem forskjellige kjoler, og gjerne to-tre forskjellige størrelser på hvert plagg, beholder kanskje ett og sender 9, 14 (eller alle) i retur. Anonymkode: 44815...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:20 #7 Del Skrevet torsdag kl 18:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det å misbruke ordningen dersom man må sende noe i retur? Anonymkode: fe9c8...15e Nei...ikke misbruk å sende i retur i ny og ne.. men mange bestiller samme plagg i flere størrelser, eller bestiller og bruker plaggene etpar ganger før de sender i retur. Noen kunder shopper masse og ofte og sender mesteparten i retur...ofte Anonymkode: 4cbbb...9d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:23 #8 Del Skrevet torsdag kl 18:23 Nei, det får jeg ikke. Anonymkode: 874cc...3d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:25 #9 Del Skrevet torsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det å misbruke ordningen dersom man må sende noe i retur? Anonymkode: fe9c8...15e Zalando har uttalt at det er for mange returer i forhold til faktiske kjøp Anonymkode: a397d...023 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:31 #10 Del Skrevet torsdag kl 18:31 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kom over en artikkel som er et par år gammel, om Zalando og returordningen de har på klær man kjøper. Et enkelt klesplagg kan reise over 10 000 kilometer (!) før det endelig ender hos en kunde som beholder det. Returer og frakt hit og dit over hele Europa er ikke uvanlig. Dette ble målt ved å legge Apple tracker-brikker i retursendinger. Jeg har vanligvis ganske god oversikt over hvilke størrelser jeg trenger, men av og til dukker det jo opp plagg som ikke "holder mål" og er enten altfor store eller for små til tross for det, og derfor må returneres. Andre ganger er materialet plagget er laget av en overraskelse i negativ retning. Noen ganger skyldes det at jeg ikke har lest materialeopplysningene godt nok i nettbutikken, andre ganger er det bare dårligere kvalitet og å ta på enn antatt og må i retur. Vanligvis pleier jeg å beholde tre av fire ting kanskje, men siste bestilling hos Zalando så måtte jeg gjøre motsatt, returnere tre av fire...uff, tenker jeg når jeg leser den artikkelen. Miljøsvin. Lastebiler og flyreiser fulle av returplagg...får dårlig samvittighet. Hender det du tenker over all returen du foretar, eller blåser du egentlig i det? Anonymkode: c5e2a...37f Man bestiller ikke uhemmet klær eller andre ting, fra nettet. Det man må returnere, returnerer man. Returer generer arbeidsplasser og er med på å forhindre at folk i transport av pakkene blir arbeidsledige. Anonymkode: b1d36...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:10 #11 Del Skrevet torsdag kl 19:10 Nei, bestiller det jeg faktisk behøver og fra merker jeg vet passer i gitt størrelse. Tror jeg har måttet returnere to klesplagg i løpet av de 10+ årene jeg har handlet på nett. Anonymkode: 1bc20...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:15 #12 Del Skrevet torsdag kl 19:15 Ja, mer nå enn når jeg var yngre. men ofte om man ombestemmer seg minutter etter kjøp og sender Mail om avbestilling så svarer de aldri i tide. mannen min jobber i nettbutikk ig sier de ignorerer sånne mailer for de fleste gidder ikke sende retur Anonymkode: 6238e...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:27 #13 Del Skrevet torsdag kl 19:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Zalando har uttalt at det er for mange returer i forhold til faktiske kjøp Anonymkode: a397d...023 Da burde de ikke fjernet muligheten for å legge igjen og lese andres erfaringer med plagg. Anonymkode: fe9c8...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #14 Del Skrevet i går, 08:24 Ikke ofte jeg har returnert, og da fordi stoffkvaliteten ikke samsvarte med forventningene. Jeg vet størrelsen min på klær og sko det er aktuelt å kjøpe. Anonymkode: 0449f...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå