Gå til innhold

Har dere som bor i Oslo behov for vinterregndress?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo være mye slaps her, men slappsesesongen er jo kort og man kan benytte vanlig regntøy med ull under, som jo også puster bedre.

Det eneste er at jeg synes vinterdressen kan bli litt vel møkkete og mulig det sånn sett er mer praktisk med en vinterregndress?

Har dere behov for vinterregndress og på hvilken måte?

Eller er det kun litt kjekt å ha, men ikke egentlig behov?

Anonymkode: a7af8...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Oslo, min er 2,5 år nå.

Klarte oss uten i fjor men hadde et sett todelt foret regntøy som vi brukte for det meste hjemme feks om vinterdressen var litt våt eller på hytta i påsken når snøen var våt og det var varmt. I barnehagen brukte vi nesten bare vinterdressen på vinteren. Vanlig regntøy med tykk ull som mellomlag når det var kaldt på høst og vår.

Vinteren i fjor i Oslo var jo uvanlig tørr og snøfull da, det er jo ofte mye mer slaps enn det var i fjor.

Anonymkode: fbfe6...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt behov for vinterregndress. De brukte vinterdressen hele vinteren. Det gjør ikke noe om den blir skitten, det er jo brukstøy. Om det er veldig ille kan dere enten spyle den litt når dere kommer hjem, eller henge den til tørk og så børste av det verste når det er tørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (9 minutter siden):

Vi har ikke hatt behov for vinterregndress. De brukte vinterdressen hele vinteren. Det gjør ikke noe om den blir skitten, det er jo brukstøy. Om det er veldig ille kan dere enten spyle den litt når dere kommer hjem, eller henge den til tørk og så børste av det verste når det er tørt. 

Hvilken vinterdress har dere benyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken vinterdress har dere benyttet?

Det har vært litt forskjellig, men Didriksons og Reflex er de vi har hatt mest. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har behov for det. Bruker vinterdressen fra kattnakken. Har et todelt uforet sett til varmere måneder. Syns det er mye slaps og våt, kald gjørme i oktober, november, mars og april. 

Anonymkode: 3b73a...2ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke merket noe behov. Kler bare på de mer under regntøyet i overgangen til vinterdress.

Vi fikk en i gave til minste i mars, og vi brukte den jo, men hadde klart oss uten også.

Anonymkode: 0a234...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dessverre at en del benytter Kattnakken sin vinterregndress ISTEDENFOR vanlig regntøy, parkdress og vinterdress.

De synes sikkert det er en god ide å slå sammen 3 dresser i en, men vet ikke folk at alt av regntøy er plast og blir veldig klamt for barn å leke ute i?

Ser disse har kun denne dressen hengende i barnehagen hele året, mulig det er helårsdressen, men allikevel, det er plast og den er foret så ikke egnet på sommeren o.l. 

Ser dog kun de med de miste barna gjør det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er veldig greit med foret regntøy nå i overgangsfasen mellom høst og vinter, samme på våren! Virker så kaldt med vanlig tynt regntøy når det kryper mot 0, uansett om de har ull under eller hva😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gått for regntøy todelt med fleece inni😊 Didrikson har et som er veldig bra. 

Anonymkode: a8884...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ser dessverre at en del benytter Kattnakken sin vinterregndress ISTEDENFOR vanlig regntøy, parkdress og vinterdress.

De synes sikkert det er en god ide å slå sammen 3 dresser i en, men vet ikke folk at alt av regntøy er plast og blir veldig klamt for barn å leke ute i?

Ser disse har kun denne dressen hengende i barnehagen hele året, mulig det er helårsdressen, men allikevel, det er plast og den er foret så ikke egnet på sommeren o.l. 

Ser dog kun de med de miste barna gjør det slik.

Så leit. Den dressen er gull når det er kaldt og vått, men ikke varm nok til å være vinterdress! 

Anonymkode: 3b73a...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var en vinter, for 3 år siden tror jeg, da hele november var bare iskald regn, men det er også eneste året på 10 år jeg har hatt barn, at jeg tenkte, at det er slik vær de laget fóret regndresser for. Før det, skjønte jeg ikke poenga. Men man kjøper ikke bare for å få bruk for den en gang i ti år.. 

Anonymkode: 6c3d0...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (53 minutter siden):

Ja, synes det er veldig greit med foret regntøy nå i overgangsfasen mellom høst og vinter, samme på våren! Virker så kaldt med vanlig tynt regntøy når det kryper mot 0, uansett om de har ull under eller hva😅

Ull varmer jo mer en det polyester-foret som er i de regndressene😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ville heller gått for regntøy todelt med fleece inni😊 Didrikson har et som er veldig bra. 

Anonymkode: a8884...058

Hvorfor ville du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull varmer jo mer en det polyester-foret som er i de regndressene😅😅😅

Da har vi ulik erfaring. Jeg har jobbet i barnehage og sett min andel kalde barn i tynt regntøy..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blekkulfina skrev (4 minutter siden):

Da har vi ulik erfaring. Jeg har jobbet i barnehage og sett min andel kalde barn i tynt regntøy..

Men da har du jo ikke kledd på dem nok under😵

Ull varmer selvfølgelig mer enn polyester, det er ikke noe å diskutere på. 

Ullundertøy, tykk ulldress/bukse og genser, også vanlig regntøy. Er det minusgrader erdet ikke vått, men tørt og da bruker man vinterdress 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du jo ikke kledd på dem nok under😵

Ull varmer selvfølgelig mer enn polyester, det er ikke noe å diskutere på. 

Ullundertøy, tykk ulldress/bukse og genser, også vanlig regntøy. Er det minusgrader erdet ikke vått, men tørt og da bruker man vinterdress 

Det du beskriver et standard påkledning, men tro det eller ei, noen blir likevel kalde i tynt regntøy. Ikke alle barn har tykke ulldresser til å ha under heller, men tynnere varianter eller fleece. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (7 minutter siden):

Det du beskriver et standard påkledning, men tro det eller ei, noen blir likevel kalde i tynt regntøy. Ikke alle barn har tykke ulldresser til å ha under heller, men tynnere varianter eller fleece. 

Da er det jo mellomlaget som er problemet, ikke regntøyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo med 3-åring. Har ikke vinterregndress. Vi tar på en regnbukse utenpå vinterdressen på de verste slapsedagene.

Anonymkode: d9b84...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...