Brunello Skrevet 31. oktober 2024 #41 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var en kommentar til din påstand om at foreldre valgte å holde barn hjemme om de bare var litt pjusk. Det er altså ikke bare opp til foreldrene. Vi VET at om vi sender en unge som er litt slapp i bhg, så må vi bare hente igjen,. Anonymkode: aa8e2...38e Det tror jeg ikke stemmer ut fra at det er veldig mange som gjør det. Sikkert store forskjeller fra barnehage til barnehage, men generelt blir ikke barn som er litt sliten men ikke syk sendt hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #42 Del Skrevet 31. oktober 2024 Barn på akkurat 2 år, mener jeg har tatt ut 5 sykedager og samboer 3. Så vi har tatt ut 8 til sammen da. Anonymkode: c1347...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #43 Del Skrevet 31. oktober 2024 Har brukt 2, en i mai og en no i oktober. Anonymkode: 56829...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #44 Del Skrevet 31. oktober 2024 Da de gikk i barnehagen var det voldsomt mye omgangssyke hvor barna ble smittet av hverandre gang på gang på gang. Da var gjerne omsorgsdagene (10 for meg og 10 for far) brukt opp i mai slik at vi måtte ta fri uten lønn resten av året. Barnehagen var også fæl til å ringe oss for å hente barnet som var dårlig, og frisk som en fisk da vi kom hjem 😕 Da de begynte på skolen ble det bedre og bedre med unntak av korona-pandemien da det var litt karantener og hjemmeskole. Jeg har i tillegg fått innvilget ekstra omsorgsdager til de er 18 år, men har nesten ikke hatt fravære etter pandemien. Litt også pga strenge fraværsregler på skolen. Anonymkode: 12074...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #45 Del Skrevet 31. oktober 2024 1,5 år. Brukt 4 dager hver. Nå er ungen syk igjen, så blir 5 dagen for meg i morgen. Anonymkode: 469f0...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #46 Del Skrevet 31. oktober 2024 Har tvillinger på 5 år. Faktisk brukt 0 dager hittil. Anonymkode: 1e28a...90e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #47 Del Skrevet 31. oktober 2024 7 og 10 år. Brukt ingen dager. De har nok vært litt småsyk men ikke nok til at jeg ikke kan jobbe på hjemmekontor. Anonymkode: 498e4...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #48 Del Skrevet 31. oktober 2024 Vi har vel tatt 8 dager til sammen på vår sønn som nå er 2 år. Det har vært i forbindelse med 2 runder med omgangssyke, som hver gang ender med at barnet må være hjemme nesten en uke. Han kaster bare opp i en dag, men så følges det av løse bleier. Legg til + 48 timer, så ryker det fort en uke. Ungen har aldri hatt feber i hele sitt liv, og ikke noen annen sykdom enn omgangssyke og forkjølelse, så jeg føler vi har en generelt frisk ungen. Men omgangssyke er drepen. Anonymkode: 8ccc7...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #49 Del Skrevet 31. oktober 2024 Sønnen vår på 2 år har vært borte fra barnehagen 18 dager bare de siste to månedene.. I januar/februar var han nesten konstant syk. Har vel hatt totalt 3 måneder med sykdom (inkludert helger og ferier). For oss har de 20 omsorgsdagene vært en vits.. En kombinasjon av at vi har hatt hjemmekontor kveld/helg samt selv har vært noe sykemeldte i år har gjort at vi ikke blakker oss helt på permisjon uten lønn. Aner ikke hva vi skulle gjort om vi ikke hadde hatt fleksible jobber. Har snakket med både lege og helsestasjon om det som begge sier at "Noen barn blir bare mye syke. Det er ikke uvanlig". Anonymkode: ec455...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #50 Del Skrevet 31. oktober 2024 1 dag. Har besteforeldre som liker å passe (de blir aldri smittet men spying tar jeg selv) + hjemmekontor, og når hun blir syk, så blir hun nesten alltid syk i helg elle ferie. Anonymkode: d6d31...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #51 Del Skrevet 31. oktober 2024 Meg over. 8-åring. Anonymkode: d6d31...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #52 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du later til å fullstendig glemme barnehagen oppi dette her. De ringer nemlig gjerne og ber deg hente ungen over en lav sko. I mange kommuner i landet er det store bemanningsproblemer i barnehagene nå. De har -veldig- lav terskel for å ringe om en unge er pjusk. De har ikke kapasitet til å la en småsleten unge få være inne, eller slippe å være med på tur. Og da ringer de. Så må man ta en sykedag, selv om ungen ikke er det man ville kalle direkte "syk". Vi opplevde det senest nå i høst, at vi hadde en unge hjemme som var i knallform, men som sutret og smågren litt ute - og da vipps ring ring, kom og hent! Du sammenligner kanskje med hvordan det var før pandemien (og fokus på å ikke smitte hverandre), og på hvordan det var i tider med god bemanning. Anonymkode: aa8e2...38e Aldri opplevd. Her var barnehagen veldig nøye på at barnet skal møte i bhg. Jeg hentet henne med feber en gang, og da hadde jeg gitt beskjed om at jeg var usikker på om jeg skulle levere henne og sa at de må bare ringe hvis det ikke går. Stor gjennomtrekk av ansatte, og stadig nye vikarer, men barna skulle være i bhg med mindre de spydde eller hadde feber. Rart det skal være så ulikt syn på dette. Anonymkode: d6d31...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #53 Del Skrevet 31. oktober 2024 Han et barn på 3 år, og vi har ikke brukt noen sykt barn dager så langt i år. Hadde en runde med omgangssyke i starten av sommerferien, så hadde sikkert gått med noen dager der dersom vi ikke allerede hadde fri. I fjor brukte vi 19 dager til sammen, var igjennom flere runder med omgangssyke og mye forkjølelse. Anonymkode: 7d2a8...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #54 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da de gikk i barnehagen var det voldsomt mye omgangssyke hvor barna ble smittet av hverandre gang på gang på gang. Da var gjerne omsorgsdagene (10 for meg og 10 for far) brukt opp i mai slik at vi måtte ta fri uten lønn resten av året. Barnehagen var også fæl til å ringe oss for å hente barnet som var dårlig, og frisk som en fisk da vi kom hjem 😕 Da de begynte på skolen ble det bedre og bedre med unntak av korona-pandemien da det var litt karantener og hjemmeskole. Jeg har i tillegg fått innvilget ekstra omsorgsdager til de er 18 år, men har nesten ikke hatt fravære etter pandemien. Litt også pga strenge fraværsregler på skolen. Anonymkode: 12074...690 Kan jeg spørre hva bakgrunnen for at dere fikk innvilget ekstra omsorgsdager var? Vi skal selge søke, nemlig 😊 Anonymkode: ec455...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #55 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan jeg spørre hva bakgrunnen for at dere fikk innvilget ekstra omsorgsdager var? Vi skal selge søke, nemlig 😊 Anonymkode: ec455...9cd Ikke den du siterer, men her var det adhd og autisme på den ene og adhd og anoreksi på den andre. Anonymkode: 80de9...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #56 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke den du siterer, men her var det adhd og autisme på den ene og adhd og anoreksi på den andre. Anonymkode: 80de9...e4d Takk for svar ❤️ Anonymkode: ec455...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 31. oktober 2024 #57 Del Skrevet 31. oktober 2024 Null dager i år, men har relativt store barneskole- barn som er veldig lite syke. Det har de stort sett alltid vært, men det var selvsagt mer sykdom da de gikk i barnehagen. Vi voksne er også veldig lite syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 31. oktober 2024 #58 Del Skrevet 31. oktober 2024 3 og 4 år. 12 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #59 Del Skrevet 31. oktober 2024 9år brukt 2 dager i år, normalen forrige år har ligget mellom 2-5 bortsett fra det året barnet hadde vannkopper, da var det naturligvis flere. Anonymkode: 2bf64...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #60 Del Skrevet 31. oktober 2024 Bare én dag i år, så i år kan jeg ikke klage. Jeg er alenepappa til en femåring. Anonymkode: 59357...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå