Gå til innhold

Hvor mange sykt-barn dager hittill i 2024, og hvor gamle er barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna er 2 og 4. Mannen og jeg har hatt fire dager hver. Veldig usikker på om det holder med de resterende dagene når sykdomsesongen setter inn nå 🙈

Anonymkode: fc61f...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare 2 mnd igjen av året, og altså, det er jo ikke så mye mindre sykdom i januar/februar. 

Vi har unger som "aldri" er syke, men i år har det vært uvanlig mye. 

Først måtte unge nr 1 væer hjemme en uke med vannkopper, og uken etter fikk selvsagt unge 2 det også, og måtte være hjemme en uke han også. 

Så fikk de mykoplasma nå i høst i samme rekkefølge, med 2-3 sykedager hver. Så vi har brukt 15  dager i år, kontra 2 eller 3 de forrige tre årene.. 

Ungene er 3 og 6. 

Anonymkode: aa8e2...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 åring, brukt 3 dager, hvorav 1 av disse var tannlegetime( oppfølging av skade)

Anonymkode: 6cfa5...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-åring her og - har brukt 2 dager totalt i år. 
MEN vi har den fordelen at jeg går turnus, så når jeg har kveldsvakt/turnusfri slipper vi jo å bruke omsorgsdager 😊 så det blir litt misvisende. Jeg har hatt han hjemme 3-4 sånne dager også. Jeg er ikke bekymret for antallet dager, er jo bare to mnd igjen av året!

Anonymkode: 24b47...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spør for å få en pekepinn på hvor mange dager barn er syke, så er jo det noe annet enn hvor mange sykt-barn-dager folk bruker. 

Noen har besteforeldre e.l. som kan passe barna, noen kan jobbe på hjemmekontor mens ungen sover på sofaen, noen jobber turnus og kan klare seg uten å måtte bruke sykt-barn-dag, osv. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år som fra 1. januar eller som fra barnehagestart i august?

Har brukt til sammen 8 dager tror jeg fra 1. januar men noen av dem har vært ikke hele dager (vi skriver timer ikke dager på min jobb, og mannen kan føre halv dag).. Omgangssyke, hånd-fot-munn, brennkopper + to turer til legevakt pga mulig skade som da tok mesteparten av dagen.

2,5 år

Anonymkode: 82001...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager totalt pga tannlege og sykehus  6 barn i alderen 5-12.

(3 har ansiktsmaske regulering)

For sykdom 0 dager, er veldig sånn sett

Anonymkode: 82aa2...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn 2,5 år. 

Vi tok ut vår siste denne uken, så har brukt 20 dager hittil. Gruer meg til november 😩

Anonymkode: b3414...d48

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut en, men en kanskje 2,5?(han får lov til å ta ut halve dager). 
Jeg er lærer med en leder som mener det er greit at vi er hjemme når vi er syke/har sykt barn så lenge det ikke er «personlige» møter(altså møter m f.eksterne angående elever) eller undervisning, uten å skrive egenmelding/bruke sykt barn, selv om jeg strengt tatt skulle sittet på jobb og jobba. 
Mannen styrer mye av dagen selv, så vi deler ofte opp dagen dersom det er praktisk mulig slik at han er hjemme når jeg har undervisning og så drar han på jobb når jeg kommer hjem/drar på jobb og kommer hjem når jeg har undervisning, så må begge bare finne andre tidspunkt å gjøre jobben vi ikke fikk gjort. 

Anonymkode: e1b78...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 6 og 9. Har bare brukt 2 dager tror jeg, men skal sies at jeg har mulighet for hjemmekontor så det har vært en løsning når ungene ikke har vært veldig syke. Eldste klarer seg også alene hjemme, så har jeg vært hjemom i lunsjen. 

Anonymkode: 89400...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt ut en, men en kanskje 2,5?(han får lov til å ta ut halve dager). 
Jeg er lærer med en leder som mener det er greit at vi er hjemme når vi er syke/har sykt barn så lenge det ikke er «personlige» møter(altså møter m f.eksterne angående elever) eller undervisning, uten å skrive egenmelding/bruke sykt barn, selv om jeg strengt tatt skulle sittet på jobb og jobba. 
Mannen styrer mye av dagen selv, så vi deler ofte opp dagen dersom det er praktisk mulig slik at han er hjemme når jeg har undervisning og så drar han på jobb når jeg kommer hjem/drar på jobb og kommer hjem når jeg har undervisning, så må begge bare finne andre tidspunkt å gjøre jobben vi ikke fikk gjort. 

Glemte å skrive: barna er 3 og 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har svart til nå har hatt relativt få dager. Min påstand er at veldig mange barn ikke er spesielt mye syke, og at det er overkommunisert at barn er mye syke. Noen er det av ulike grunner, men de fleste barn er som oss voksne sjeldent syke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt 12 dager. Barna er 17 og 18, med ekstra dager innvilget pga langvarig sykdom. Jeg er i tillegg alene med dem og har altså 60 dager i året. Snart går perioden for eldste ut, og da har jeg 40 dager i året. 

Anonymkode: 80de9...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

De fleste som har svart til nå har hatt relativt få dager. Min påstand er at veldig mange barn ikke er spesielt mye syke, og at det er overkommunisert at barn er mye syke. Noen er det av ulike grunner, men de fleste barn er som oss voksne sjeldent syke.

Du baserer det på svar her? 

Jeg har hatt et par barnehageår (de 2 første årene i barnehage) med MYE sykdom altså. Første året etter corona var også skikkelig heftige. Så har det vært mindre igjen. 

Kjenner også flere som har opplevd det samme i barnehageårene, det ene har avløst det andre. Og ungene er ofte heller ikke syke samtidig, slik at når en begynner bli frisk så er nestemann syk og da går dagene. Helt klart at at barn er mer syke enn voksne, det sier seg selv. Voksne er flinkere med håndhygiene, vi hoster ikke på sidemannen eller plukker på alt. En periode i barnehagen hadde vi 3 runder med omgangssyke, til slutt måtte barnehagen stenge da såpass mange barn og voksne var slått ut. 

Anonymkode: 89400...9fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt 3. 2 var sammenhengende, en var forbundet med feber. Hun er 2 år.

Anonymkode: 09707...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (16 minutter siden):

Mange har svart at de har tatt få sykt-barn-dager. 

Det er IKKE det samme som at barna har vært syk få dager... 

Som nevnt over: noen har besteforeldre/andre som kan passe barna når de syke. Noen kan jobbe fra hjemmekontor, Noen jobber turnus. Osv osv. 

Hva baserer du din påstand på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har vi brukt 3 dager, pga spysyken hos alle. Barna er 4 og 8. I fjor fikk de vannkopper etter hverandre, så da brukte vi 10 dager fordelt likt på begge foreldre, men jobbet en del på hjemmekontor likevel. 

Anonymkode: 04cba...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna er 2 og 4. Mannen og jeg har hatt fire dager hver. Veldig usikker på om det holder med de resterende dagene når sykdomsesongen setter inn nå 🙈

Anonymkode: fc61f...18d

2 barn. Ene blir straks 3 år og den andre var skolestarter nå i august.
Jeg har brukt 8 dager tror jeg, mannen kanskje 2-4. Har vært mye sykdom i år og vi har ingen besteforeldre eller andre til å avlaste. 

Anonymkode: 540e5...e5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter på 30 år. Barna dine blir eldre.  2 og 4 åring blir voksne mennesker. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...